Konferenciák

 

Közösség.Hatás.Jövő. – A vállalati felelősség 4 arca
online konferencia
és
Effekt 2030 − A közösségi befektetések díjának ünnepélyes átadója

2020. október 1., csütörtök, 9.00−13.00

Házigazdák:
Molnár Klára, igazgató, Effekteam és Bognár Károly, kommunikáció és üzletfejlesztés, Effekteam

 

  • Lehet-e a válság idején kidolgozott felelős megoldásokból üzleti modellt alkotni?
  • A járványhelyzetben kialakult kreativitás lendülete tovább él-e, megtartjuk-e ezt a sebességet?
  • A fenntarthatósági kezdeményezések terén is érzékelhetővé válik-e ez a fajta lendület és progresszivitás?
  • Hogyan értelmezzük az employee wellbeing fogalmát, s milyen utat járt be a vállalatoknál ez a koncepció?
  • A vállalati szolidartitás, valamint az, hogy a vállalat és munkavállalói egymásra utalt szoros közösséget alkotnak az employee wellbeing kapcsán gyökeret tud-e verni és kiterjeszthető-e gyakorlata a jövőben?
  • Képesek lesznek-e a cégek a beszállítóikkal, vásárlóikkal/ügyfeleikkel vagy még ha versenytársak is akár egymással való partnerségre? Hol húzódnak a versengés és az összefogás határai?
  • Megújulnak-e a hosszú távú partnerségek, elindulnak-e újra a vállalati pályázati programok, az önkéntesség milyen formákat ölt, a creating shared value fogalmi köre visszatér-e?
  • A civil szektornak mire van és lesz szüksége a közeljövőben?
  • Folytatódnak-e a válság idején tapasztalt innovációs törekvések a termék- és szolgáltatásfejlesztésben? Lesz-e még több társadalmilag, környezetileg hasznos termék és szolgáltatás a palettán?

Ha érdeklik a fenti kérdésekre adott válaszok, és arra is kíváncsi, hogy kik kapják meg az idén az Effekt 2030 Díjat, akkor kövesse konferenciánkat az interneten október 1-jén 9:00 és 13:00 óra között. Nagyvállalati fenntarthatósági és kommunikációs vezetők, egyetemi oktatók, non-profit szervezetek szakemberei osztják meg gondolataikat az adott témákban a közönséggel.

 

PROGRAM

09.00 – 09.05 Köszöntő – Pogány Éda, üzleti fenntarthatósági vezető, Syngenta, Kelet-Európa, mint az esemény Platina fokozatú szponzorának képviselője

09.05 – 09.20 A vállalati felelősség 4 arca – Radácsi László, PhD, stratégiai és innovációs rektorhelyettes, tudományos főmunkatárs, Budapesti Gazdasági Egyetem

09.20 – 09. 55 Employee wellbeing ma és holnap

Az utóbbi időszakban felértékelődött az employee wellbeing témaköre. Hogyan értelmezzük, egyáltalán milyen utat járt be a vállalatoknál ez a fogalom. Úgy tűnik, hogy a cégek a koronavírus hatására radikálisan új felelősségi kör elé lettek állítva. A vállalati szolidartitás, valamint az, hogy a vállalat és munkavállalói egymásra utalt szoros közösséget alkotnak az employee wellbeing kapcsán gyökeret tud-e verni és kiterjeszthető-e gyakorlata a jövőben?

Előadó:

  • Balaton Anita, Ügyvezető, Partner, FleishmanHillard Café

09.55 – 10.40 A más háza tája, a mi házunk tája

A vállalati érintetti csoportok, érintetti hálók sok esetben átfedik egymást, valamint az értéklánc szereplői láthatatlan szervezeti egységet alkotnak. Tulajdonképpen a más háza tája a mi házunk tája is. Képesek lesznek-e a cégek a beszállítóikkal, vásárlóikkal/ügyfeleikkel vagy még ha versenytársak is akár egymással való partnerségre. A fenntarthatóság egyik fontos építőköve a piaci szereplők közötti kollaboráció, együttműködés. Hol húzódnak a versengés és az összefogás határai?

Kerekasztal-beszélgetés:

  • Hevesi Nóra, kommunikációs igazgató, Tesco Magyarország
  • Hőgyész Anna, fenntarthatósági és vállalati kapcsolatok menedzser, Nestlé
  • Károlyi Zsuzsa, marketing és kommunikációs vezető, E.ON
  • Pogány Éda, üzleti fenntarthatósági vezető, Syngenta, Kelet-Európa
  • Szinai Ádám, marketing és kommunikációs vezető, CIB
  • Vadnai Ágnes, kommunikációs vezető, McDonald’s Magyarországi Étterem Hálózat Kft.

moderál: Bognár Károly, kommunikáció és üzletfejlesztés, Effekteam

10.40 – 11. 25 A felelős támogatások szerepe a civilek megváltozott helyzetében

A járványhelyzet alatt megszaporodtak a vállalati támogatások, melyek inkább a helyzetből adódóan érthető módon adományok formájában jutottak el a szükségben lévőkhöz. Ez a gyakorlat időben meddig marad velünk? Megújulnak-e a hosszú távú partnerségek, elindulnak-e újra a vállalati pályázati programok, az önkéntesség milyen formákat ölt, a creating shared value fogalmi köre visszatér-e? Sok kkv most lépett be a támogatási piacra, ők vajon maradnak vagy mennek. A civil szektornak mire van és lesz szüksége a közeljövőben?

Kerekasztal-beszélgetés:

  • Erős Barbara, Társadalmi Hatás és Közösségi Kapcsolatok, Magnet Bank
  • Magyar Henrietta, Public Affairs és kommunikációs vezető, Pfizer Gyógyszerkereskedelmi Kft.
  • Nagy Gábor Lajos, alapító, ügyvezető, Simpact
  • Nyilas Orsolya, Külső kommunikációs vezető, Coca-Cola HBC Magyarország
  • Tulik Ágnes, ügyvezető, Octogon360 Kommunikációs Ügynökség

moderál: Móra Veronika, igazgató, Ökotárs Alapítvány

11.25 – 12.10 Innovatív, fenntartható vállalati termékek és szolgáltatások

Az idei év számos termék és szolgáltatás terén hozott újat a vállalatok és ügyfeleik, fogyasztóik életébe. Folytatódnak vajon az innovációs törekvések? Lesz-e még több társadalmilag, környezetileg hasznos termék és szolgáltatás a palettán? Kik lesznek az éllovasok majd ebben a témakörben, a nagyvállalatok, a stratupok vagy a társadalmi vállalkozások? Fognak-e ők jobban és többet kooperálni a fenntarthatóság érdekében?

Kerekasztal-beszélgetés:

  • Bedő Beatrix, co-founder, Impact HUB
  • Dr. Budai J. Gergő, vállalati kapcsolatok vezérigazgató-helyettes, Vodafone Magyarország
  • Eszter Elemér, elnök, Társadalmi Hasznosságú Befektetők Egyesülete
  • Matolay Réka, PhD, egyetemi docens, Budapesti Corvinus Egyetem

moderál: Schubauer Krisztina, Marketing és kommunikációs igazgató, Hiventures

12.10 – 13.00 Effekt 2030 – A közösségi befektetések díjának átadója

Kategóriánként a shortlistesek bemutatása a győztesek bekapcsolása videotelefonon keresztül.

  • Általános kategóriák
    • Esélyteremtő üzlet
    • Jövő gazdasága
    • Zöld egyensúly
    • Mindenki társadalma
  • Speciális kategóriák, azaz a COVID-19 megoldások a közösségért alkategóriái
    • Legpéldamutatóbb munkáltató 
    • Legfelelősebb partner
    • Legkiemelkedőbb támogató
    • Legértékesebb termék/szolgáltatás
  • Közönségdíj és Különdíjak átadása

Részvételi díj:

  • 14 900 Ft + ÁFA nem Effekteam tagok részére
  • 11 920 Ft vagy 7 450 Ft + ÁFA a bronz vagy silver tagdíjcsomag szerinti kedvezménnyel Effekteam tagok részére
  • 5 900 Ft + ÁFA civil szervezetek, magánszemélyek részére
  • térítésmentes – az Effekt 2030 díj adminisztrációs költségét fizető vállalatok képviselői részére (1 fő/cég), valamint a platina tagdíjcsomag szerinti kedvezménnyel Effekteam tagok részére (2 fő/cég)

Regisztráció:

A jelentkezési lap letölthető itt.
A kitöltött jelentkezési lapot 2020. szeptember 29-ig kérjük visszaküldeni a konferencia@effekteam.hu e-mail címre.

 

  • 2019-10-03
  • 2016-10-12
  • 2015-10-01
  • 2014-10-02
  • 2013-10-03
  • 2012-10-04
  • 2011-12-11
  • 2009-12-10
  • 2008-12-09
  • KÖZÖSSÉG. HATÁS. JÖVŐ. – Új dimenziók a vállalati felelősségvállalásban

    A változás és a megújulás jegyében rendeztük meg első konferenciánkat immár Effekteam néven. Üzleti fenntarthatósági vezetők, szakértők, civil szervezetek szakemberei, egy jövőkutató és a fiatal generáció képviselői osztották meg gondolataikat arról, hogy szerintük milyenné válik a jövő vállalata az őt körülvevő világ gazdasági, társadalmi és ökológiai változásában. A résztvevők ezután csoportokat alkotva, közösen keresték a válaszokat a saját területükön jelentkező kihívásokra. Itt adtuk át először az Effekt 2030 – A közösségi befektetések díját.
  • Közösen a közösségért? avagy vállalatok a közösségek fejlődéséért

    A közel 200 fő részvételével megtartott eseményen elsősorban a helyi közösségek fejlesztése során szerzett tapasztalatokat osztották meg esettanulmányaikban a résztvevők, de mind az előadások, mind a kerekasztalbeszélgetések egyik lényeges, visszatérő eleme volt annak a megvitatása, hogy a vállalatok hogyan tudnak a kölcsönös hatásnövelés érdekében az üzleti stratégiájukhoz illeszkedő támogatási politikát kialakítani.

  • Társadalmi profit = Üzleti profit?

    Közel 150 szakember látogatott el a vállalati-, a civil- és az állami szektor képviseletében arra a konferenciánkra, amely a korábbi évekhez hasonlóan a vállalati társadalmi befektetések legfrissebb nemzetközi és hazai trendjeit és legfontosabb gyakorlati tapasztalatait osztotta meg a résztvevőkkel. A nemzetközi előadókat is felvonultató eszmecsere középpontjában a fiatalok munkaerő-piaci integrálását segítő vállalati támogatási programok legújabb megoldásai, illetve a vállalati támogatások nem pénzbeli erőforrásainak felhasználási lehetőségei álltak.

  • Amit mérünk, javulni fog!

    Két meghatározó trendről, a támogatási programok társadalmi és vállalati szinten elért eredmény- és hatásmérésének lehetőségeiről, illetve a hazai gazdasági neveléshez és a vállalkozásösztönzéshez kapcsolódó vállalati kezdeményezésekről cserélt eszmét a konferencia száznál is több résztvevője, ahol elsősorban a három szektor közötti szorosabb együttműködés gyakorlati lehetőségeit járták körbe a kerekasztal-beszélgetések során.

  • Fenntarthatóság a társadalmi befektetések szemszögéből

    Közel 130 hazai szakember vett részt a non-profit-, az üzleti- és az állami szektor képviseletében azon a konferenciánkon, ahol a társadalmi befektetéseknek a vállalati és a társadalmi fenntarthatóságban betöltött szerepét és jövőbeni lehetőségeit, illetve a vállalatok támogatási gyakorlata hitelesítésének előnyeit vitatták meg a résztvevők. Az előző évekhez hasonlóan a rendezvény záróprogramjaként került sor a Társadalmi Befektetések Díj pályázat eredményhirdetésére és a díjak átadására.

  • Partnerség.Hatás.Innováció.

    Ismét találkozhattak egymással a hazai üzleti-, non-profit- és állami szektor felelős vállalati magatartásért elkötelezett szakemberei, hogy megoszthassák egymással a társadalmi befektetésekhez kapcsolódó tapasztalataikat a vállalati önkéntesség és a civil együttműködések terén. Megismerhették a legpéldamutatóbb vállalati ás civil partnerségen alapuló programokat, illetve azokat a friss tendenciákat, amelyek a hazai nagyvállalatok körében is a források elosztási folyamatának egyre tudatosabbá válását jelezték előre.

  • Partnerség. Hatás.Innováció. – új trendek a nagyvállalatok támogatási gyakorlatában

    A konferencia az egyik első olyan esemény volt Magyarországon, amely a társadalmi befektetéseket és azok hatékonyságát állította a középpontba. Az elhúzódó gazdasági válság során felmerülő társadalmi problémák és a szűkülő támogatási források adták az aktualitását azoknak az előadásoknak és kerekasztal beszélgetéseknek, melyek során a vállalati, kormányzati és non-profit vezetők, szakértők osztották meg a résztvevőkkel nézeteiket, szerteágazó gyakorlati tapasztalataikat.

  • A válság ellenére adományozni? Csakis hatékonyan!

    A konferencia keretében elsősorban az adományozás hatékonysága került a fókuszba: gyakorlati példákon és kutatási eredményeken keresztül vizsgáltuk meg, mire érdemes oda figyelni, ha a vállalat támogatások odaítélésére szánja el magát. Elsősorban a támogatási folyamat hatékonyságát növelő lépésekről hallhattak a résztvevők, de itt ismerkedhettek meg a hazai szakemberek a London Benchmarking Group a társadalmi befektetések hatékonyságát mérő módszertanával is.

  • Adományozók – egymás közt

    A konferencia 3 szekciójában mind céges, mind civil támogatók bemutatkoztak és tapasztalatot cseréltek. Kerekasztal beszélgetés keretében fény derült arra, hogy a különböző típusú adományozók hogyan élik meg a többi szektorban tevékenykedő támogatókkal való együttműködést, min áll vagy bukik meg az összefogás közöttük.