Konferenciák

KÖZÖSSÉG. HATÁS. JÖVŐ. – A hazai vállalatok jövőbeni működése, kihívások és innovációk az ESG (Environmental/környezeti, Social/társadalmi, Governance/vállalatirányítási) szempontok tükrében

című virtuális konferencia és

EFFEKT 2030 – A közösségi befektetések díjának virtuális átdadó ünnepsége

2021. OKTÓBER 1. (péntek) • 09.00 – 13.00,

helyszíni élő közvetítéssel

Háziasszony: dr. Molnár Klára, igazgató, szakmai vezető, Effekteam

Házigazda: Hajna Csongor, társadalmi kapcsolatok tanácsadó, MNB

A fenntarthatóság kérdése az egyik legnagyobb probléma jelenleg a világon. Maguk a cégvezetők is egyre inkább kritikus tényezőként tekintenek az általuk irányított szervezetek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (Environmental, Social, and Governance) aspektusaira, amelyek valódi kihatással vannak a vállalat bevétel- és eredménytermelő képességére. Ezen tényezők akár komoly piaci előnyt is jelenthetnek a versenytársakkal szemben.

A fenntarthatósági célok működésbe való integráláshoz segítségül jöttek létre a vállalati szféra számára az ún. ESG-teljesítménymutatók, amelyek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási szempontokat tartalmaznak, valamint mennyiségi/minőségi információkat mutatnak a vállalatok működéséről.

Az ESG-szempontoknak történő megfelelés a magyar cégek számára is egyre inkább elengedhetetlenné, maga az ESG-szemlélet pedig egy új cégkultúra kibontakozásának és fokozatos térhódításának szimbólumává válik.

A koronavírus hatásaként pedig felértékelődik az ESG-koncepcióból az eddig kisebb súllyal bíró társadalmi, azaz az S komponens szerepe is. A cégek többsége már az E-vel és a G-vel egyenrangú tényezőként tekint a társadalmi kihívásokra.

A konferencián az S komponens fontosabb szegmenseit járjuk körbe, úgymint a felelős közösségi kapcsolatok, a felelős munkáltatói magatartás, a felelős termékek/szolgáltatások, valamint a felelős beszerzések és beszállítói kapcsolatok jelenlegi és jövőbeni gyakorlatát.

PROGRAM

09.00 – 09.05  Köszöntődr. Molnár Klára, igazgató, szakmai vezető, Effekteam és Hajna Csongor, társadalmi kapcsolatok tanácsadó, MNB

09.05 – 09.20  Az ESG (Environmental, Social, and Governance) aspektusok múltja, jelene, jövője – kiemelve a Social, azaz a Társadalmi szempontok jelentőségét a gyakorlatban
előadó: Szalóki Katalin, menedzser, PwC Magyarország

09.20 – 10.05  Felelős közösségi kapcsolatok a társadalmi kihívásokra adott innovatív megoldások jegyében

Visszaadni a közösségnek a mai változó világban, de mit és hogyan – támogatások, szponzoráció, stratégiai együttműködések, önkéntesség, közösségi projektek súlya és szerepe. Merre tartanak a vállalatok, mik a legnagyobb befolyásoló tényezők ebben a témában? Milyen igényekkel, lehetőségekkel, kihívásokkal szembesülnek mostanában? Hogyan változtak az utóbbi időszakban és változnak a közeljövőben a vállalati gyakorlatok nemzetközi szinten és idehaza? Milyen szcenáriók várhatóak?

Moderál: Magyar Henrietta, Public Affairs és kommunikációs vezető, Pfizer Gyógyszerkereskedelmi Kft.

Kerekasztal-beszélgetők:

  • Hevesi Nóra, kommunikációs igazgató, Tesco Magyarország
  • Kánai András, jövőkutató
  • Móra Veronika, igazgató, Ökotárs Alapítvány
  • Nyilas Orsolya, külső kommunikációs vezető, Coca-Cola HBC Magyarország

10.05 – 10.50  Felelős munkáltatói magatartás a társadalmi kihívásokra adott innovatív megoldások jegyében

Vezetőség-munkatársak kapcsolata, tehetséggondozás, képzés/fejlesztés, motiválás/elismerés, munkavállalói elkötelezettség csak hogy néhány fontos szegmenst említsünk a felelős munkáltatói magatartás kapcsán. Merre tartanak a vállalatok, mik a legnagyobb befolyásoló tényezők a témában? Milyen igényekkel, lehetőségekkel, kihívásokkal szembesülnek mostanában? Hogyan változtak az utóbbi időszakban és változnak a közeljövőben a vállalati gyakorlatok nemzetközi szinten és idehaza? Milyen szcenáriók várhatóak?

Moderál: Balaton Anita, Ügyvezető, Partner, FleishmanHillard Café

Kerekasztal-beszélgetők:

  • Csépai Martin, HR igazgató, Deloitte Magyarország
  • Csoknyai-Horváth Gabriella, tehetségbevonzás és karriermenedzsment, HR szakterületi vezető, OTP Bank
  • Hinterstein Anikó, Talent Experience CoE Lead, Magyar Telekom
  • MOL Magyarország képviselője (egyeztetés alatt)

10.50 – 11.35  Felelős termékek, szolgáltatások a társadalmi kihívásokra adott innovatív megoldások jegyében

Jobb életminőséget biztosító felelős és fenntartható termékek/szolgáltatások kapcsán kérdésként merülhet fel a címkék, felelős marketingkommunikáció, fogyasztók szemléletformálása, hatás vizsgálatok, üzleti modellek változása a különböző szektorokban. Merre tartanak a vállalatok, mik a legnagyobb befolyásoló tényezők ebben a témában? Milyen igényekkel, lehetőségekkel, kihívásokkal szembesülnek mostanában? Hogyan változtak az utóbbi időszakban és változnak a közeljövőben a vállalati gyakorlatok nemzetközi szinten és idehaza? Milyen szcenáriók várhatóak?

Moderál: Szabó Gyula, kuratóriumi elnök, Ökoszolgálat Alapítvány

Kerekasztal-beszélgetők:

  • Bodó Teodóra, kommunikációs és kormányzati kapcsolatok igazgató Magyarország és Adria régió, Bosch Magyarország
  • Bolyán Róbert, Social Impact Banking vezető, UniCredit Bank Hungary
  • Hőgyész Anna, fenntarthatósági és vállalati kapcsolatok menedzser, Nestlé Magyarország
  • Jakab Judit, Communications Business Partner South East, Syngenta Magyarország
  • Kanyó Roland, marketing és PR menedzser, dm Kft.

11.35 – 12.20  Felelős beszerzések, beszállítói kapcsolatok, felelős ellátási lánc a társadalmi kihívásokra adott innovatív megoldások jegyében

Fenntarthatósági szempontok érvényesülése, beépülése a beszerzésesek, a beszállítói kapcsolatok az ellátási lánc átláthatósága vagy a tanúsítványok használata során mind fontos aspektusai a felelős vállalati működésnek. Merre tartanak a vállalatok, mik a legnagyobb befolyásoló tényezők ebben a témában? Milyen igényekkel, lehetőségekkel, kihívásokkal szembesülnek mostanában? Hogyan változtak az utóbbi időszakban és változnak a közeljövőben a vállalati gyakorlatok nemzetközi szinten és idehaza? Milyen szcenáriók várhatóak?

Moderál: Schillinger Attila, marketing és fenntarthatósági igazgató, Széchenyi Alapok valamint szerkesztő, ESGCore.com blog

Kerekasztal-beszélgetők:

  • Kiss Enikő, Market Communication Coordinator, IKEA Magyarország
  • Maczelka Márk, kommunikációs vezető, SPAR Magyarország
  • Radácsi László, PhD, stratégiai rektorhelyettes, tudományos főmunkatárs, Budapesti Gazdasági Egyetem
  • Vadnai Ágnes, kommunikációs és fenntarthatósági vezető, Progress Étteremhálózat Kft., a McDonald’s magyarországi DL (Developmental Licensee) Partnere
  • Zadravecz Zsófia, fenntarthatósági és marketingkommunikációs igazgató (Közép-Európa), Lafarge Cement Magyarország

12.20 – 13.00  Effekt 2030 – A közösségi befektetések díjának átadója

Kategóriánként a shortlistesek és a nyertesek bemutatása, valamint a győztesek bekapcsolása videotelefonon keresztül.

  • Általános kategóriák díjainak átadása

o Esélyteremtő üzlet

o Jövő gazdasága

o Zöld egyensúly

o Mindenki társadalma

  • Speciális kategóriák, azaz a COVID-19 megoldások a közösségért kategóriái díjainak átadása

o Példamutató munkáltató 

o Felelős partner

o Kiemelkedő támogató

o Értékes termék/szolgáltatás

  • Közönségdíj és Különdíjak átadása

REGISZTRÁCIÓ

Az esemény való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött!

A jelentkezési lap a lentebbi linkre kattintva letölthető.

A kitöltött jelentkezési lapot 2021. szeptember 29-ig kérjük visszaküldeni a konferencia@effekteam.hu e-mail címre.

A konferencia és díjátadó támogatói és együttműködő partnerei:

  • 2020-10-01
  • 2019-10-03
  • 2016-10-12
  • 2015-10-01
  • 2014-10-02
  • 2013-10-03
  • 2012-10-04
  • 2011-12-11
  • 2009-12-10
  • 2008-12-09
  • Közösség.Hatás.Jövő. – A vállalati felelősség 4 arca

    A koronavírus-járvány nyomán kialakult válság új, innovatív megoldások keresésére ösztönözte a vállalatokat az alkalmazottaikhoz fűződő viszonyukban, a partnerségeik kialakításában, a támogatási rendszerük átalakításában és a termék- és szolgáltatásfejlesztésben egyaránt. Az október 1-jén megrendezett Közösség.Hatás.Jövő – A vállalati felelősség 4 arca című online éves konferenciánkon a fenntarthatósági szakma elismert szakemberei beszéltek és beszélgettek arról, hogyan néznek szembe a vállalatok és a civilek az új kihívásokkal.
  • KÖZÖSSÉG. HATÁS. JÖVŐ. – Új dimenziók a vállalati felelősségvállalásban

    A változás és a megújulás jegyében rendeztük meg első konferenciánkat immár Effekteam néven. Üzleti fenntarthatósági vezetők, szakértők, civil szervezetek szakemberei, egy jövőkutató és a fiatal generáció képviselői osztották meg gondolataikat arról, hogy szerintük milyenné válik a jövő vállalata az őt körülvevő világ gazdasági, társadalmi és ökológiai változásában. A résztvevők ezután csoportokat alkotva, közösen keresték a válaszokat a saját területükön jelentkező kihívásokra. Itt adtuk át először az Effekt 2030 – A közösségi befektetések díját.

  • Közösen a közösségért? avagy vállalatok a közösségek fejlődéséért

    A közel 200 fő részvételével megtartott eseményen elsősorban a helyi közösségek fejlesztése során szerzett tapasztalatokat osztották meg esettanulmányaikban a résztvevők, de mind az előadások, mind a kerekasztalbeszélgetések egyik lényeges, visszatérő eleme volt annak a megvitatása, hogy a vállalatok hogyan tudnak a kölcsönös hatásnövelés érdekében az üzleti stratégiájukhoz illeszkedő támogatási politikát kialakítani.

  • Társadalmi profit = Üzleti profit?

    Közel 150 szakember látogatott el a vállalati-, a civil- és az állami szektor képviseletében arra a konferenciánkra, amely a korábbi évekhez hasonlóan a vállalati társadalmi befektetések legfrissebb nemzetközi és hazai trendjeit és legfontosabb gyakorlati tapasztalatait osztotta meg a résztvevőkkel. A nemzetközi előadókat is felvonultató eszmecsere középpontjában a fiatalok munkaerő-piaci integrálását segítő vállalati támogatási programok legújabb megoldásai, illetve a vállalati támogatások nem pénzbeli erőforrásainak felhasználási lehetőségei álltak.

  • Amit mérünk, javulni fog!

    Két meghatározó trendről, a támogatási programok társadalmi és vállalati szinten elért eredmény- és hatásmérésének lehetőségeiről, illetve a hazai gazdasági neveléshez és a vállalkozásösztönzéshez kapcsolódó vállalati kezdeményezésekről cserélt eszmét a konferencia száznál is több résztvevője, ahol elsősorban a három szektor közötti szorosabb együttműködés gyakorlati lehetőségeit járták körbe a kerekasztal-beszélgetések során.

  • Fenntarthatóság a társadalmi befektetések szemszögéből

    Közel 130 hazai szakember vett részt a non-profit-, az üzleti- és az állami szektor képviseletében azon a konferenciánkon, ahol a társadalmi befektetéseknek a vállalati és a társadalmi fenntarthatóságban betöltött szerepét és jövőbeni lehetőségeit, illetve a vállalatok támogatási gyakorlata hitelesítésének előnyeit vitatták meg a résztvevők. Az előző évekhez hasonlóan a rendezvény záróprogramjaként került sor a Társadalmi Befektetések Díj pályázat eredményhirdetésére és a díjak átadására.

  • Partnerség.Hatás.Innováció.

    Ismét találkozhattak egymással a hazai üzleti-, non-profit- és állami szektor felelős vállalati magatartásért elkötelezett szakemberei, hogy megoszthassák egymással a társadalmi befektetésekhez kapcsolódó tapasztalataikat a vállalati önkéntesség és a civil együttműködések terén. Megismerhették a legpéldamutatóbb vállalati ás civil partnerségen alapuló programokat, illetve azokat a friss tendenciákat, amelyek a hazai nagyvállalatok körében is a források elosztási folyamatának egyre tudatosabbá válását jelezték előre.

  • Partnerség. Hatás.Innováció. – új trendek a nagyvállalatok támogatási gyakorlatában

    A konferencia az egyik első olyan esemény volt Magyarországon, amely a társadalmi befektetéseket és azok hatékonyságát állította a középpontba. Az elhúzódó gazdasági válság során felmerülő társadalmi problémák és a szűkülő támogatási források adták az aktualitását azoknak az előadásoknak és kerekasztal beszélgetéseknek, melyek során a vállalati, kormányzati és non-profit vezetők, szakértők osztották meg a résztvevőkkel nézeteiket, szerteágazó gyakorlati tapasztalataikat.

  • A válság ellenére adományozni? Csakis hatékonyan!

    A konferencia keretében elsősorban az adományozás hatékonysága került a fókuszba: gyakorlati példákon és kutatási eredményeken keresztül vizsgáltuk meg, mire érdemes oda figyelni, ha a vállalat támogatások odaítélésére szánja el magát. Elsősorban a támogatási folyamat hatékonyságát növelő lépésekről hallhattak a résztvevők, de itt ismerkedhettek meg a hazai szakemberek a London Benchmarking Group a társadalmi befektetések hatékonyságát mérő módszertanával is.

  • Adományozók – egymás közt

    A konferencia 3 szekciójában mind céges, mind civil támogatók bemutatkoztak és tapasztalatot cseréltek. Kerekasztal beszélgetés keretében fény derült arra, hogy a különböző típusú adományozók hogyan élik meg a többi szektorban tevékenykedő támogatókkal való együttműködést, min áll vagy bukik meg az összefogás közöttük.