A Coca-Cola, az Invitech, az E.ON, és a Tesco kapta 2019-ben az Effekt 2030 – A közösségi befektetések díját. A nagyközönség a legtöbb szavazatot a Tesco programjára adta, így a Közönségdíj is az övék lett.  Az Effekt 2030 Különdíjasa az OTP Bank lett.  A programokról további információk itt olvashatók.

Az „Effekt 2030 – A közösségi befektetések díja” átadásának célja, hogy a vállalatok és innovatív kezdeményezéseik példaértékű, hatékony környezeti és társadalmi befektetési programjainak bemutatásával, elismerésével és a lehető legszélesebb körű publikálásával hozzájáruljunk az üzleti és startup szektor társadalmi szerepvállalásának, fenntarthatósági kezdeményezéseinek erősítéséhez, továbbá a vállalati döntéshozók ilyen irányú szakmai munkájának inspirálásához, személyes szerepvállalásuk növeléséhez.

A beérkezett pályázatokat négy, a Fenntartható Fejlődési Célok (Sustainable Development Goals – SDG) alapján kialakított kategóriában díjaztuk.

Kategóriák:

  • Esélyteremtő üzlet: olyan programok, amelyek hozzájárulnak a társadalmi jóllét megteremtéséhez az igazságosság elvének érvényesülésével, különös tekintettel az egészségügyi ellátáshoz való hozzáférésre és a mindenki számára elérhető minőségi táplálkozásra.
  • Jövő gazdasága: azok a kezdeményezések, amelyek segítik a fenntartható gazdaságot, termelést és fogyasztást, ösztönzik az innovációt és támogatják a gazdasági fejlődést előmozdító infrastruktúra megteremtését.
  • Zöld egyensúly: azok a pályázatok, melyek hozzájárulnak az éghajlatváltozás hatásainak csökkentéséhez, a természeti erőforrások fenntartható használatához, valamint a szárazföldi és vízi ökoszisztémák védelméhez.
  • Mindenki társadalma: a szociális szolgáltatásokhoz való hozzáférést, az élethosszig tartó tanulást és a társadalmi esélyegyenlőség megteremtését célzó kezdeményezések.

Ugyanezen kategóriákban – a nagyvállalatoktól elkülönítve – indulhattak a kis- és középvállalkozások, illetve a startup-cégek, ezzel is ösztönözzük őket arra, hogy egy nívós szakmai fórumon mérettessék meg környezeti és társadalmi befektetési programjaikat. A shortlistre került pályázatokra a Közönségdíj keretében a széles publikum is leadhatja majd a szavazatát szeptemberben.

A pályázatok értékelése során szervezetünk szlogenjét tükröző szempontok jelennek meg, azaz a közösség, a hatás és a jövő dimenziói mentén vizsgáljuk a programok kölcsönösségét, mérhető eredményeit és innovatív szemléletét.

A 2019-es zsűri tagjai és a velük készült interjúink:

  • Matolay Réka, PhD, egyetemi docens, Budapesti Corvinus Egyetem – interjú: itt.
  • Nagy Bálint, lapigazgató, Pénzcentrum.hu, Agrárszektor, HelloVidék – interjú: itt.
  • Pogány Éda Glória, üzleti fenntarthatósági vezető, Syngenta, Kelet-Európa – interjú: itt.
  • Szabó Gyula, kuratóriumi elnök, Ökoszolgálat Magyarország – interjú: itt.
  • Veiszer Alinda, televíziós és rádiós szerkesztő-műsorvezető, újságíró – interjú: itt.