fbpx

EFFEKTEAM AKADÉMIA

Az Akadémia névre hallgató, konferenciáinknál kisebb létszámú rendezvénysorozatunk azt a célt tűzte ki, hogy a  vállalatok társadalmi fenntarthatóságával, társadalmi teljesítményével és a társadalmi hatásmérésével kapcsolatos ismeretek, módszerek megismerésének, „gyakorlásának” nyújtson rendszeres terepet. Minden alkalommal egy-egy speciális részterületet járunk körbe a vállalati és a non-profit szektorból érkező előadóinkkal, majd lehetőség szerint kiscsoportos formában alkalmazzuk is a friss ismereteket. Az elmúlt évek során változatos témákat érintettünk, de már a kezdetektől szem előtt tartottuk a vállalatok társadalmi  fenntarthatóságával kapcsolatos ismeretek megosztását valamint a vállalati projektek társadalmi hatásmérést.

Közelgő eseményeinkről itt, illetve híreink között is folyamatosan tájékoztatjuk az érdeklődőket.

Amennyiben további információra van szüksége, kérjük, keresse kollégánkat az alábbi elérhetőségeken: dr. Molnár Klára, akademia@effekteam.hu, 06-30-210-3171

PROGRAM

09.00 – 09.30

Regisztráció, networking

09.30 – 10.00

Szakmai műhelymunka I. rész (prezentáció, tapasztalatok megosztása)

- Melyek a vállalati társadalmi befektetések eredmény- és hatás mérésének, értékelésének nemzetközi trendjei, módszerei, valamint hazai tapasztalatai?
- Melyek a vállalati társadalmi befektetések eredmény- és hatás méréséhez, értékeléséhez szükséges alapvető eszközök?

11.00 – 11.30

Kávészünet, networking

11.30 – 12.30

Szakmai műhelymunka II. rész (prezentáció, egyéni munka, tapasztalatcsere)

- A gyakorlatban hogyan mérjem és értékeljem a vállalati társadalmi befektetések eredményeit és hatását?

12.30 – 13.00

Zárás, networking

A workshopot az Effekteam menedzsmentje tartja.

Részvétel:

Az Akadémián olyan vállalati képviselők részvételére számítunk, amely vállalatnál működnek társadalmi felelősségvállalási programok, vagy tervezik ezek indítását.

Részvételi díj:

A részvétel térítésmentes, de regisztrációhoz kötött.

Amennyiben további információra van szüksége, kérjük, keresse kollégánkat az alábbi elérhetőségeken: dr. Molnár Klára, akademia@effekteam.hu, 06-30-210-3171

Akadémiáink résztvevői

Akadémiáink

2023.11.17.
Így mérjük a vállalati társadalmi befektetések hatását és eredményeit
Akadémiánk 2023-as workshopja a cégek társadalmi felelősségvállalási programjainak hatásmérési és értékelési módszereivel ismertette meg az érdeklődőket. A résztvevők áttekintés kaptak a vállalati társadalmi befeketetések hatásmérésének aktuális trendjeiről, módszereiről és az eredmények elemzéséhez szükséges eszközökről. Az elméleti összegzést követő műhelymunka során a résztvevők a gyakorlatba is átültethették a hallottakat, illetve egymással is megoszthatták a témához kapcsolódó tapasztalataikat, jógyakorlataikat.
2023.11.17.
2022.11.29.
Vállalati társadalmi befektetések hatásmérése a gyakorlatban
Akadémiánk 2022-es programja azoknak a vállalati szakembereknek szólt, akik szerettek volna többet megtudni arról, hogyan lehet mérni és értékelni cégük társadalmi befektetési programjainak eredményeit és hatásait. A szakmai esemény résztvevői megismerhették a vállalati társadalmi befektetések eredmény- és hatásmérésének, értékelésének nemzetközi trendjeit, módszereit és hazai tapasztalatait, majd a gyakorlatban is kipróbálhatták a bemutatott mérési és értékelési eszközök alkalmazását.
2022.11.29.
2016.11.10.
A társadalmi befektetések hatásmérésének előnyei a jelentések szempontjából
A 2016-os vendégelőadónk, John Scade, a spanyol LBG csoport igazgatója kezdeményezésükről tartott előadást, amely gyakorlati megoldást nyújt a cégek számára társadalmi szinten elért eredményeik kimutatásához és megkönnyíti a nem pénzügyi jelentések elkészítését. Egyre nagyobb ugyanis az elvárás a vállalatok felé, hogy pénzügyi jelentéseik mellett rendszeresen kommunikáljanak a környezetvédelmi, társadalmi, anti-korrupciós és sokszínűséggel kapcsolatos politikájukról, kockázataik elemzéséről és adataikról belső és külső érintettjeik felé.
2016.11.10.
2015.07.13.
Távol és mégis közel: vállalatok társadalmi befektetéseinek értékelése egy globális világban
Akadémiánk 2015-ös vendégelőadója Simon J. Robinson, az akkor tízéves ausztrál LBG csoport igazgatója volt, aki a vállalatok támogatói tevékenységéhez kapcsolódó szakmai együttműködések előnyeiről, lehetőségeiről tartott előadást, emellett pedig bemutatta, hogy milyen új gyakorlati megoldások, módszerek állnak a cégek rendelkezésére programjaik társadalmi szinten elért eredményeinek és hatásainak kimutatásához.
2015.07.13.
2014.04.10.
Hogyan mutassam ki a vállalatom támogatási programjainak hatásait?
Egyre általánosabb az a felfogás a vállalati támogatások kapcsán, hogy a cégek nemcsak morális elkötelezettségüket, szolidaritásukat fejezik ki így, hanem kézzelfogható változásokat is szeretnének segítségükkel elérni. Miért érdemes követni, hogy milyen formában és milyen értékben fektette be erőforrásait a cég? Milyen szempontok alapján és milyen módon lehet a programok eredményét és hatását mérni és kimutatni? – ezekre a kérdésekre segítettünk válaszolni az Akadémia 2014-es találkozója alkalmával.
2014.04.10.
2013.03.21.
Felelős és hiteles társadalmi befektetési programok menedzsmentje
A szakmai műhelymunka alkalmával a vállalatok támogatási tevékenységének tervezése és menedzselése során felmerülő gyakorlati feladatok és lépések hatékony megvalósításának kérdéseivel ismerkedhettek meg a résztvevők, fókuszba helyezve a MAF Felelős Támogató Védjegynek minősítési területeit: a stratégiát, menedzsmentet és az átláthatóságot. Az előadások mellett az egyes vizsgált szempontok kapcsán egyedi esettanulmányok megismerésére és személyes tapasztalatcserére is lehetőséget biztosítottunk.
2013.03.21.
2012.06.07.
Innovatív, eredményes és együttműködésen alapuló támogatási programok
Akadémiánk következő eseményén azt jártuk körbe, hogy mitől lesz innovatív egy társadalmi befektetési projekt, hogyan lehet és érdemes innovációt alkalmazni a vállalatok támogatási projektjeiben, illetve esettanulmányokon keresztül vizsgáltuk meg, hogy mitől lesz hatékony egy társadalmi befektetési program és hogyan érdemes kimutatni az eredményt és a hatást a vállalat támogatásai során?
2012.06.07.
2011.11.23.
Hogyan többszörözzem meg cégem támogatásainak eredményét és hatását?
Azzal kapcsolatban osztották meg tapasztalataikat, illetve végeztek el gyakorlati feladatokat a résztvevők, hogy hogyan érdemes a szükséges stratégiai alapokat, elemeket, eszközöket beépíteni a vállalatok támogatási gyakorlatába, hogy eredményesebb és hatékonyabb legyen, illetve mit és hogyan érdemes nyomonkövetni és mérni, hogy ki tudjuk mutatni, a vállalat társadalmi befektetései/támogatásai által elért eredményeket és hatást?
2011.11.23.
2010.05.27.
Kik a támogatásokat leghatékonyabban felhasználó civil szervezetek?
Ezúttal olyan – mondjuk úgy, minőség biztosítási – módszereket mutattunk be, amelyek segíthetnek eldönteni, hogy kik azok a civil szervezetek, akiket „érdemes” támogatni, akik „jól” tudják fogadni az adományokat, ahol támogatások a legnagyobb mértékben hasznosulnak a közösség számára. Továbbá a résztvevők több megközelítésben szerezhettek hasznos ismereteket a civil szektor működéséről, erősségeiről, valamint a fejlesztésre szoruló oldaláról, a civil szervezetekkel való együttműködési lehetőségekről.
2010.05.27.
2010.04.29.
Hogyan válasszuk ki a támogatandó szervezeteket?
Az Akadémia témája ezúttal a támogatandó civil szervezetek kiválasztása, a pályázatok értékelése volt, azt jártuk körbe, hogy milyen – akár támogatói akár civil oldalról fennálló – feladatok előzik meg egy pályázati kiírás megjelentetését, hogy minél több, a témában megfelelő szakmai jártassággal rendelkező civil szervezet nyújtson be magas színvonalú projekteket.
2010.04.29.
2009.11.18.
Adományok hatékony odaítélése II.
Az adományozás hatékonyságát növelő gyakorlati ismeretek átadását folytatva ez alkalommal – többek között – a pályázati kiírás, a szervezetek elérése, az értékelési szempontrendszer, a döntéshozatali mechanizmus és az átláthatóság biztosítása került terítékre.
2009.11.18.
2009.10.28.
Adományok hatékony odaítélése I.
A műhelybeszélgetésen azt jártuk körbe, hogy az adományok hatékony odaítélése érdekében miért éri meg pályázati rendszert alkalmazni, milyen munkamegosztás képzelhető el a döntéshozók és a stáb között, mi lehet a monitorok, külső szakértők szerepe és milyen adminisztratív költségekkel érdemes kalkulálni?
2009.10.28.
Vállalati társadalmi befektetések hatásmérése a gyakorlatban
Akadémiánk 2022-es programja azoknak a vállalati szakembereknek szólt, akik szerettek volna többet megtudni arról, hogyan lehet mérni és értékelni cégük társadalmi befektetési programjainak eredményeit és hatásait. A szakmai esemény résztvevői megismerhették a vállalati társadalmi befektetések eredmény- és hatásmérésének, értékelésének nemzetközi trendjeit, módszereit és hazai tapasztalatait, majd a gyakorlatban is kipróbálhatták a bemutatott mérési és értékelési eszközök alkalmazását.
A társadalmi befektetések hatásmérésének előnyei a jelentések szempontjából
A 2016-os vendégelőadónk, John Scade, a spanyol LBG csoport igazgatója kezdeményezésükről tartott előadást, amely gyakorlati megoldást nyújt a cégek számára társadalmi szinten elért eredményeik kimutatásához és megkönnyíti a nem pénzügyi jelentések elkészítését. Egyre nagyobb ugyanis az elvárás a vállalatok felé, hogy pénzügyi jelentéseik mellett rendszeresen kommunikáljanak a környezetvédelmi, társadalmi, anti-korrupciós és sokszínűséggel kapcsolatos politikájukról, kockázataik elemzéséről és adataikról belső és külső érintettjeik felé.
Távol és mégis közel: vállalatok társadalmi befektetéseinek értékelése egy globális világban
Akadémiánk 2015-ös vendégelőadója Simon J. Robinson, az akkor tízéves ausztrál LBG csoport igazgatója volt, aki a vállalatok támogatói tevékenységéhez kapcsolódó szakmai együttműködések előnyeiről, lehetőségeiről tartott előadást, emellett pedig bemutatta, hogy milyen új gyakorlati megoldások, módszerek állnak a cégek rendelkezésére programjaik társadalmi szinten elért eredményeinek és hatásainak kimutatásához.
Hogyan mutassam ki a vállalatom támogatási programjainak hatásait?
Egyre általánosabb az a felfogás a vállalati támogatások kapcsán, hogy a cégek nemcsak morális elkötelezettségüket, szolidaritásukat fejezik ki így, hanem kézzelfogható változásokat is szeretnének segítségükkel elérni. Miért érdemes követni, hogy milyen formában és milyen értékben fektette be erőforrásait a cég? Milyen szempontok alapján és milyen módon lehet a programok eredményét és hatását mérni és kimutatni? – ezekre a kérdésekre segítettünk válaszolni az Akadémia 2014-es találkozója alkalmával.
Felelős és hiteles társadalmi befektetési programok menedzsmentje
A szakmai műhelymunka alkalmával a vállalatok támogatási tevékenységének tervezése és menedzselése során felmerülő gyakorlati feladatok és lépések hatékony megvalósításának kérdéseivel ismerkedhettek meg a résztvevők, fókuszba helyezve a MAF Felelős Támogató Védjegynek minősítési területeit: a stratégiát, menedzsmentet és az átláthatóságot. Az előadások mellett az egyes vizsgált szempontok kapcsán egyedi esettanulmányok megismerésére és személyes tapasztalatcserére is lehetőséget biztosítottunk.
Innovatív, eredményes és együttműködésen alapuló támogatási programok
Akadémiánk következő eseményén azt jártuk körbe, hogy mitől lesz innovatív egy társadalmi befektetési projekt, hogyan lehet és érdemes innovációt alkalmazni a vállalatok támogatási projektjeiben, illetve esettanulmányokon keresztül vizsgáltuk meg, hogy mitől lesz hatékony egy társadalmi befektetési program és hogyan érdemes kimutatni az eredményt és a hatást a vállalat támogatásai során?
Hogyan többszörözzem meg cégem támogatásainak eredményét és hatását?
Azzal kapcsolatban osztották meg tapasztalataikat, illetve végeztek el gyakorlati feladatokat a résztvevők, hogy hogyan érdemes a szükséges stratégiai alapokat, elemeket, eszközöket beépíteni a vállalatok támogatási gyakorlatába, hogy eredményesebb és hatékonyabb legyen, illetve mit és hogyan érdemes nyomonkövetni és mérni, hogy ki tudjuk mutatni, a vállalat társadalmi befektetései/támogatásai által elért eredményeket és hatást?
Kik a támogatásokat leghatékonyabban felhasználó civil szervezetek?
Ezúttal olyan – mondjuk úgy, minőség biztosítási – módszereket mutattunk be, amelyek segíthetnek eldönteni, hogy kik azok a civil szervezetek, akiket „érdemes” támogatni, akik „jól” tudják fogadni az adományokat, ahol támogatások a legnagyobb mértékben hasznosulnak a közösség számára. Továbbá a résztvevők több megközelítésben szerezhettek hasznos ismereteket a civil szektor működéséről, erősségeiről, valamint a fejlesztésre szoruló oldaláról, a civil szervezetekkel való együttműködési lehetőségekről.
Hogyan válasszuk ki a támogatandó szervezeteket?
Az Akadémia témája ezúttal a támogatandó civil szervezetek kiválasztása, a pályázatok értékelése volt, azt jártuk körbe, hogy milyen – akár támogatói akár civil oldalról fennálló – feladatok előzik meg egy pályázati kiírás megjelentetését, hogy minél több, a témában megfelelő szakmai jártassággal rendelkező civil szervezet nyújtson be magas színvonalú projekteket.
Adományok hatékony odaítélése II.
Az adományozás hatékonyságát növelő gyakorlati ismeretek átadását folytatva ez alkalommal – többek között – a pályázati kiírás, a szervezetek elérése, az értékelési szempontrendszer, a döntéshozatali mechanizmus és az átláthatóság biztosítása került terítékre.
Adományok hatékony odaítélése I.
A műhelybeszélgetésen azt jártuk körbe, hogy az adományok hatékony odaítélése érdekében miért éri meg pályázati rendszert alkalmazni, milyen munkamegosztás képzelhető el a döntéshozók és a stáb között, mi lehet a monitorok, külső szakértők szerepe és milyen adminisztratív költségekkel érdemes kalkulálni?
2022.11.29.
2016.11.10.
2015.07.13.
2014.04.10.
2013.03.21.
2012.06.07.
2011.11.23.
2010.05.27.
2010.04.29.
2009.11.18.
2009.10.28.

Effekteam Akadémia

Hogyan mérjem és értékeljem, azaz hogyan mutassam ki a vállalatom társadalmi
befektetési programjainak eredményeit és hatásait?

2023. november 17. (péntek) 09.00 – 13.00

Helyszín: Effekteam iroda, 1056 Budapet, Szerb utca 17-19.

 

PROGRAM

 

09.00 – 09.30 Regisztráció, networking

09.30 – 10.00 Szakmai műhelymunka I. rész (prezentáció, tapasztalatok megosztása)

  • Melyek a vállalati társadalmi befektetések eredmény- és hatás mérésének, értékelésének nemzetközi trendjei, módszerei, valamint hazai tapasztalatai?
  • Melyek a vállalati társadalmi befektetések eredmény- és hatás méréséhez, értékeléséhez szükséges alapvető eszközök?

11.00 – 11.30 Kávészünet, networking

11.30 – 12.30 Szakmai műhelymunka II. rész (prezentáció, egyéni munka, tapasztalatcsere)

  • A gyakorlatban hogyan mérjem és értékeljem a vállalati társadalmi befektetések eredményeit és hatását?

12.30 – 13.00 Zárás, networking


A workshopot az Effekteam menedzsmentje tartja.

Részvétel: Az Akadémián olyan vállalati képviselők részvételére számítunk, amely vállalatnál működnek társadalmi felelősségvállalási programok, vagy tervezik ezek indítását.

Részvételi díj: A részvétel térítésmentes, de regisztrációhoz kötött.

Regisztráció: 2023. november 14-ig az itt elérhető online jelentkezési lapon keresztül.

Amennyiben további információra van szüksége, kérjük, keresse kollégánkat az alábbi elérhetőségeken: dr. Molnár Klára, akademia@effekteam.hu, 06-30-210-3171


Az Akadémia eddigi résztvevői:

 

 
  • 2022-11-29
  • 2016-11-10
  • 2015-07-13
  • 2014-04-10
  • 2013-03-21
  • 2012-06-07
  • 2011-11-23
  • 2010-05-27
  • 2010-04-29
  • 2009-11-18
  • 2009-10-28
  • Vállalati társadalmi befektetések hatásmérése a gyakorlatban

    Akadémiánk 2022-es programja azoknak a vállalati szakembereknek szólt, akik szerettek volna többet megtudni arról, hogyan lehet mérni és értékelni cégük társadalmi befektetési programjainak eredményeit és hatásait. A szakmai esemény résztvevői megismerhették a vállalati társadalmi befektetések eredmény- és hatásmérésének, értékelésének nemzetközi trendjeit, módszereit és hazai tapasztalatait, majd a gyakorlatban is kipróbálhatták a bemutatott mérési és értékelési eszközök alkalmazását.
  • A társadalmi befektetések hatásmérésének előnyei a jelentések szempontjából

    A 2016-os vendégelőadónk, John Scade, a spanyol LBG csoport igazgatója kezdeményezésükről tartott előadást, amely gyakorlati megoldást nyújt a cégek számára társadalmi szinten elért eredményeik kimutatásához és megkönnyíti a nem pénzügyi jelentések elkészítését. Egyre nagyobb ugyanis az elvárás a vállalatok felé, hogy pénzügyi jelentéseik mellett rendszeresen kommunikáljanak a környezetvédelmi, társadalmi, anti-korrupciós és sokszínűséggel kapcsolatos politikájukról, kockázataik elemzéséről és adataikról belső és külső érintettjeik felé.

  • Távol és mégis közel: vállalatok társadalmi befektetéseinek értékelése egy globális világban

    Akadémiánk 2015-ös vendégelőadója Simon J. Robinson, az akkor tízéves ausztrál LBG csoport igazgatója volt, aki a vállalatok támogatói tevékenységéhez kapcsolódó szakmai együttműködések előnyeiről, lehetőségeiről tartott előadást, emellett pedig bemutatta, hogy milyen új gyakorlati megoldások, módszerek állnak a cégek rendelkezésére programjaik társadalmi szinten elért eredményeinek és hatásainak kimutatásához.

  • Hogyan mutassam ki a vállalatom támogatási programjainak hatásait?

    Egyre általánosabb az a felfogás a vállalati támogatások kapcsán, hogy a cégek nemcsak morális elkötelezettségüket, szolidaritásukat fejezik ki így, hanem kézzelfogható változásokat is szeretnének segítségükkel elérni. Miért érdemes követni, hogy milyen formában és milyen értékben fektette be erőforrásait a cég? Milyen szempontok alapján és milyen módon lehet a programok eredményét és hatását mérni és kimutatni? – ezekre a kérdésekre segítettünk válaszolni az Akadémia 2014-es találkozója alkalmával.

  • Felelős és hiteles társadalmi befektetési programok menedzsmentje

    A szakmai műhelymunka alkalmával a vállalatok támogatási tevékenységének tervezése és menedzselése során felmerülő gyakorlati feladatok és lépések hatékony megvalósításának kérdéseivel ismerkedhettek meg a résztvevők, fókuszba helyezve a MAF Felelős Támogató Védjegynek minősítési területeit: a stratégiát, menedzsmentet és az átláthatóságot. Az előadások mellett az egyes vizsgált szempontok kapcsán egyedi esettanulmányok megismerésére és személyes tapasztalatcserére is lehetőséget biztosítottunk.

  • Innovatív, eredményes és együttműködésen alapuló támogatási programok

    Akadémiánk következő eseményén azt jártuk körbe, hogy mitől lesz innovatív egy társadalmi befektetési projekt, hogyan lehet és érdemes innovációt alkalmazni a vállalatok támogatási projektjeiben, illetve esettanulmányokon keresztül vizsgáltuk meg, hogy mitől lesz hatékony egy társadalmi befektetési program és hogyan érdemes kimutatni az eredményt és a hatást a vállalat támogatásai során?

  • Hogyan többszörözzem meg cégem támogatásainak eredményét és hatását?

    Azzal kapcsolatban osztották meg tapasztalataikat, illetve végeztek el gyakorlati feladatokat a résztvevők, hogy hogyan érdemes a szükséges stratégiai alapokat, elemeket, eszközöket beépíteni a vállalatok támogatási gyakorlatába, hogy eredményesebb és hatékonyabb legyen, illetve mit és hogyan érdemes nyomonkövetni és mérni, hogy ki tudjuk mutatni, a vállalat társadalmi befektetései/támogatásai által elért eredményeket és hatást?

  • Kik a támogatásokat leghatékonyabban felhasználó civil szervezetek?

    Ezúttal olyan – mondjuk úgy, minőség biztosítási – módszereket mutattunk be, amelyek segíthetnek eldönteni, hogy kik azok a civil szervezetek, akiket „érdemes” támogatni, akik „jól” tudják fogadni az adományokat, ahol támogatások a legnagyobb mértékben hasznosulnak a közösség számára. Továbbá a résztvevők több megközelítésben szerezhettek hasznos ismereteket a civil szektor működéséről, erősségeiről, valamint a fejlesztésre szoruló oldaláról, a civil szervezetekkel való együttműködési lehetőségekről.

  • Hogyan válasszuk ki a támogatandó szervezeteket?

    Az Akadémia témája ezúttal a támogatandó civil szervezetek kiválasztása, a pályázatok értékelése volt, azt jártuk körbe, hogy milyen – akár támogatói akár civil oldalról fennálló – feladatok előzik meg egy pályázati kiírás megjelentetését, hogy minél több, a témában megfelelő szakmai jártassággal rendelkező civil szervezet nyújtson be magas színvonalú projekteket.

  • Adományok hatékony odaítélése II.

    Az adományozás hatékonyságát növelő gyakorlati ismeretek átadását folytatva ez alkalommal – többek között – a pályázati kiírás, a szervezetek elérése, az értékelési szempontrendszer, a döntéshozatali mechanizmus és az átláthatóság biztosítása került terítékre.

  • Adományok hatékony odaítélése I.

    A műhelybeszélgetésen azt jártuk körbe, hogy az adományok hatékony odaítélése érdekében miért éri meg pályázati rendszert alkalmazni, milyen munkamegosztás képzelhető el a döntéshozók és a stáb között, mi lehet a monitorok, külső szakértők szerepe és milyen adminisztratív költségekkel érdemes kalkulálni?

  • 2022-11-29
  • 2016-11-10
  • 2015-07-13
  • 2014-04-10
  • 2013-03-21
  • 2012-06-07
  • 2011-11-23
  • 2010-05-27
  • 2010-04-29
  • 2009-11-18
  • 2009-10-28
  • Vállalati társadalmi befektetések hatásmérése a gyakorlatban

    Akadémiánk 2022-es programja azoknak a vállalati szakembereknek szólt, akik szerettek volna többet megtudni arról, hogyan lehet mérni és értékelni cégük társadalmi befektetési programjainak eredményeit és hatásait. A szakmai esemény résztvevői megismerhették a vállalati társadalmi befektetések eredmény- és hatásmérésének, értékelésének nemzetközi trendjeit, módszereit és hazai tapasztalatait, majd a gyakorlatban is kipróbálhatták a bemutatott mérési és értékelési eszközök alkalmazását.

  • A társadalmi befektetések hatásmérésének előnyei a jelentések szempontjából

    A 2016-os vendégelőadónk, John Scade, a spanyol LBG csoport igazgatója kezdeményezésükről tartott előadást, amely gyakorlati megoldást nyújt a cégek számára társadalmi szinten elért eredményeik kimutatásához és megkönnyíti a nem pénzügyi jelentések elkészítését. Egyre nagyobb ugyanis az elvárás a vállalatok felé, hogy pénzügyi jelentéseik mellett rendszeresen kommunikáljanak a környezetvédelmi, társadalmi, anti-korrupciós és sokszínűséggel kapcsolatos politikájukról, kockázataik elemzéséről és adataikról belső és külső érintettjeik felé.

  • Távol és mégis közel: vállalatok társadalmi befektetéseinek értékelése egy globális világban

    Akadémiánk 2015-ös vendégelőadója Simon J. Robinson, az akkor tízéves ausztrál LBG csoport igazgatója volt, aki a vállalatok támogatói tevékenységéhez kapcsolódó szakmai együttműködések előnyeiről, lehetőségeiről tartott előadást, emellett pedig bemutatta, hogy milyen új gyakorlati megoldások, módszerek állnak a cégek rendelkezésére programjaik társadalmi szinten elért eredményeinek és hatásainak kimutatásához.

  • Hogyan mutassam ki a vállalatom támogatási programjainak hatásait?

    Egyre általánosabb az a felfogás a vállalati támogatások kapcsán, hogy a cégek nemcsak morális elkötelezettségüket, szolidaritásukat fejezik ki így, hanem kézzelfogható változásokat is szeretnének segítségükkel elérni. Miért érdemes követni, hogy milyen formában és milyen értékben fektette be erőforrásait a cég? Milyen szempontok alapján és milyen módon lehet a programok eredményét és hatását mérni és kimutatni? – ezekre a kérdésekre segítettünk válaszolni az Akadémia 2014-es találkozója alkalmával.

  • Felelős és hiteles társadalmi befektetési programok menedzsmentje

    A szakmai műhelymunka alkalmával a vállalatok támogatási tevékenységének tervezése és menedzselése során felmerülő gyakorlati feladatok és lépések hatékony megvalósításának kérdéseivel ismerkedhettek meg a résztvevők, fókuszba helyezve a MAF Felelős Támogató Védjegynek minősítési területeit: a stratégiát, menedzsmentet és az átláthatóságot. Az előadások mellett az egyes vizsgált szempontok kapcsán egyedi esettanulmányok megismerésére és személyes tapasztalatcserére is lehetőséget biztosítottunk.

  • Innovatív, eredményes és együttműködésen alapuló támogatási programok

    Akadémiánk következő eseményén azt jártuk körbe, hogy mitől lesz innovatív egy társadalmi befektetési projekt, hogyan lehet és érdemes innovációt alkalmazni a vállalatok támogatási projektjeiben, illetve esettanulmányokon keresztül vizsgáltuk meg, hogy mitől lesz hatékony egy társadalmi befektetési program és hogyan érdemes kimutatni az eredményt és a hatást a vállalat támogatásai során?

  • Hogyan többszörözzem meg cégem támogatásainak eredményét és hatását?

    Azzal kapcsolatban osztották meg tapasztalataikat, illetve végeztek el gyakorlati feladatokat a résztvevők, hogy hogyan érdemes a szükséges stratégiai alapokat, elemeket, eszközöket beépíteni a vállalatok támogatási gyakorlatába, hogy eredményesebb és hatékonyabb legyen, illetve mit és hogyan érdemes nyomonkövetni és mérni, hogy ki tudjuk mutatni, a vállalat társadalmi befektetései/támogatásai által elért eredményeket és hatást?

  • Kik a támogatásokat leghatékonyabban felhasználó civil szervezetek?

    Ezúttal olyan – mondjuk úgy, minőség biztosítási – módszereket mutattunk be, amelyek segíthetnek eldönteni, hogy kik azok a civil szervezetek, akiket „érdemes” támogatni, akik „jól” tudják fogadni az adományokat, ahol támogatások a legnagyobb mértékben hasznosulnak a közösség számára. Továbbá a résztvevők több megközelítésben szerezhettek hasznos ismereteket a civil szektor működéséről, erősségeiről, valamint a fejlesztésre szoruló oldaláról, a civil szervezetekkel való együttműködési lehetőségekről.

  • Hogyan válasszuk ki a támogatandó szervezeteket?

    Az Akadémia témája ezúttal a támogatandó civil szervezetek kiválasztása, a pályázatok értékelése volt, azt jártuk körbe, hogy milyen – akár támogatói akár civil oldalról fennálló – feladatok előzik meg egy pályázati kiírás megjelentetését, hogy minél több, a témában megfelelő szakmai jártassággal rendelkező civil szervezet nyújtson be magas színvonalú projekteket.

  • Adományok hatékony odaítélése II.

    Az adományozás hatékonyságát növelő gyakorlati ismeretek átadását folytatva ez alkalommal – többek között – a pályázati kiírás, a szervezetek elérése, az értékelési szempontrendszer, a döntéshozatali mechanizmus és az átláthatóság biztosítása került terítékre.

  • Adományok hatékony odaítélése I.

    A műhelybeszélgetésen azt jártuk körbe, hogy az adományok hatékony odaítélése érdekében miért éri meg pályázati rendszert alkalmazni, milyen munkamegosztás képzelhető el a döntéshozók és a stáb között, mi lehet a monitorok, külső szakértők szerepe és milyen adminisztratív költségekkel érdemes kalkulálni?