Az Akadémia névre hallgató, konferenciáinknál kisebb létszámú rendezvénysorozatunk azt a célt tűzte ki, hogy a vállalatok társadalmi szerepvállalásával kapcsolatos ismeretek, módszerek megismerésének, „gyakorlásának” nyújtson rendszeres terepet. Minden alkalommal egy-egy speciális részterületet járunk körbe a vállalati és a non-profit szektorból érkező előadóinkkal, majd lehetőség szerint kiscsoportos formában alkalmazzuk is a friss ismereteket. Az elmúlt évek során változatos témákat érintettünk, de már a kezdetektől szem előtt tartottuk a vállalati társadalmi befektetések hatékonyságával kapcsolatos értékelésekkel és stratégiával kapcsolatos ismeretek megosztását.
Közelgő eseményeinkről itt, illetve híreink között is folyamatosan tájékoztatjuk az érdeklődőket.
Az Akadémia eddigi résztvevői:

- 2022-11-29
- 2016-11-10
- 2015-07-13
- 2014-04-10
- 2013-03-21
- 2012-06-07
- 2011-11-23
- 2010-05-27
- 2010-04-29
- 2009-11-18
- 2009-10-28
-
Vállalati társadalmi befektetések hatásmérése a gyakorlatban
Akadémiánk 2022-es programja azoknak a vállalati szakembereknek szólt, akik szerettek volna többet megtudni arról, hogyan lehet mérni és értékelni cégük társadalmi befektetési programjainak eredményeit és hatásait. A szakmai esemény résztvevői megismerhették a vállalati társadalmi befektetések eredmény- és hatásmérésének, értékelésének nemzetközi trendjeit, módszereit és hazai tapasztalatait, majd a gyakorlatban is kipróbálhatták a bemutatott mérési és értékelési eszközök alkalmazását. -
A társadalmi befektetések hatásmérésének előnyei a jelentések szempontjából
A 2016-os vendégelőadónk, John Scade, a spanyol LBG csoport igazgatója kezdeményezésükről tartott előadást, amely gyakorlati megoldást nyújt a cégek számára társadalmi szinten elért eredményeik kimutatásához és megkönnyíti a nem pénzügyi jelentések elkészítését. Egyre nagyobb ugyanis az elvárás a vállalatok felé, hogy pénzügyi jelentéseik mellett rendszeresen kommunikáljanak a környezetvédelmi, társadalmi, anti-korrupciós és sokszínűséggel kapcsolatos politikájukról, kockázataik elemzéséről és adataikról belső és külső érintettjeik felé.
-
Távol és mégis közel: vállalatok társadalmi befektetéseinek értékelése egy globális világban
Akadémiánk 2015-ös vendégelőadója Simon J. Robinson, az akkor tízéves ausztrál LBG csoport igazgatója volt, aki a vállalatok támogatói tevékenységéhez kapcsolódó szakmai együttműködések előnyeiről, lehetőségeiről tartott előadást, emellett pedig bemutatta, hogy milyen új gyakorlati megoldások, módszerek állnak a cégek rendelkezésére programjaik társadalmi szinten elért eredményeinek és hatásainak kimutatásához.
-
Hogyan mutassam ki a vállalatom támogatási programjainak hatásait?
Egyre általánosabb az a felfogás a vállalati támogatások kapcsán, hogy a cégek nemcsak morális elkötelezettségüket, szolidaritásukat fejezik ki így, hanem kézzelfogható változásokat is szeretnének segítségükkel elérni. Miért érdemes követni, hogy milyen formában és milyen értékben fektette be erőforrásait a cég? Milyen szempontok alapján és milyen módon lehet a programok eredményét és hatását mérni és kimutatni? – ezekre a kérdésekre segítettünk válaszolni az Akadémia 2014-es találkozója alkalmával.
-
Felelős és hiteles társadalmi befektetési programok menedzsmentje
A szakmai műhelymunka alkalmával a vállalatok támogatási tevékenységének tervezése és menedzselése során felmerülő gyakorlati feladatok és lépések hatékony megvalósításának kérdéseivel ismerkedhettek meg a résztvevők, fókuszba helyezve a MAF Felelős Támogató Védjegynek minősítési területeit: a stratégiát, menedzsmentet és az átláthatóságot. Az előadások mellett az egyes vizsgált szempontok kapcsán egyedi esettanulmányok megismerésére és személyes tapasztalatcserére is lehetőséget biztosítottunk.
-
Innovatív, eredményes és együttműködésen alapuló támogatási programok
Akadémiánk következő eseményén azt jártuk körbe, hogy mitől lesz innovatív egy társadalmi befektetési projekt, hogyan lehet és érdemes innovációt alkalmazni a vállalatok támogatási projektjeiben, illetve esettanulmányokon keresztül vizsgáltuk meg, hogy mitől lesz hatékony egy társadalmi befektetési program és hogyan érdemes kimutatni az eredményt és a hatást a vállalat támogatásai során?
-
Hogyan többszörözzem meg cégem támogatásainak eredményét és hatását?
Azzal kapcsolatban osztották meg tapasztalataikat, illetve végeztek el gyakorlati feladatokat a résztvevők, hogy hogyan érdemes a szükséges stratégiai alapokat, elemeket, eszközöket beépíteni a vállalatok támogatási gyakorlatába, hogy eredményesebb és hatékonyabb legyen, illetve mit és hogyan érdemes nyomonkövetni és mérni, hogy ki tudjuk mutatni, a vállalat társadalmi befektetései/támogatásai által elért eredményeket és hatást?
-
Kik a támogatásokat leghatékonyabban felhasználó civil szervezetek?
Ezúttal olyan – mondjuk úgy, minőség biztosítási – módszereket mutattunk be, amelyek segíthetnek eldönteni, hogy kik azok a civil szervezetek, akiket „érdemes” támogatni, akik „jól” tudják fogadni az adományokat, ahol támogatások a legnagyobb mértékben hasznosulnak a közösség számára. Továbbá a résztvevők több megközelítésben szerezhettek hasznos ismereteket a civil szektor működéséről, erősségeiről, valamint a fejlesztésre szoruló oldaláról, a civil szervezetekkel való együttműködési lehetőségekről.
-
Hogyan válasszuk ki a támogatandó szervezeteket?
Az Akadémia témája ezúttal a támogatandó civil szervezetek kiválasztása, a pályázatok értékelése volt, azt jártuk körbe, hogy milyen – akár támogatói akár civil oldalról fennálló – feladatok előzik meg egy pályázati kiírás megjelentetését, hogy minél több, a témában megfelelő szakmai jártassággal rendelkező civil szervezet nyújtson be magas színvonalú projekteket.
-
Adományok hatékony odaítélése II.
Az adományozás hatékonyságát növelő gyakorlati ismeretek átadását folytatva ez alkalommal – többek között – a pályázati kiírás, a szervezetek elérése, az értékelési szempontrendszer, a döntéshozatali mechanizmus és az átláthatóság biztosítása került terítékre.
-
Adományok hatékony odaítélése I.
A műhelybeszélgetésen azt jártuk körbe, hogy az adományok hatékony odaítélése érdekében miért éri meg pályázati rendszert alkalmazni, milyen munkamegosztás képzelhető el a döntéshozók és a stáb között, mi lehet a monitorok, külső szakértők szerepe és milyen adminisztratív költségekkel érdemes kalkulálni?