A Vodafone-nál sokéves hagyománya van a dolgozói önkéntes programoknak: a cég minden munkavállalója évi 4 munkanapot, azaz 32 munkaórát fordíthat önkéntes programokra a Vodafone Magyarország Alapítvány koordinálásában. Az elmúlt évben a Vodafone Önkéntes Közössége összesen 1500 óra önkéntes munkával közvetve vagy közvetlenül 2000 embernek nyújtott segítséget.
Az önkéntesség globálisan szerves részét képezi a Vodafone Csoport vállalati kultúrájának. Az önkéntes aktivitások fókuszában elsősorban hátrányos helyzetű csoportok segítése, a munkavállalók érzékenyítése és látókörük szélesítése, illetve a közösségépítés áll. A Vodafone-nál nemzetközi összefogáson alapuló önkéntességre is van példa: az Instant Network program keretében a leányvállalatok szakembereiből álló nemzetközi csapat katasztrófa sújtotta területeken nyújt azonnali segítséget. A csapatba a Vodafone Magyarország is rendszeresen delegál szakembereket, tavaly például a németországi árvízkatasztrófa által sújtott területeken segítették a munkatársak a mentőszolgálatok munkáját mobil rádióállomások telepítésével.
A nemzetközi összefogás mellett minden leányvállalat rendelkezik saját, lokális önkéntes programmal is, amelyek a helyi igényekre reflektálnak. A Vodafone Magyarország Alapítvány által koordinált önkéntes programokra a Vodafone dolgozói munkaidőkeretükből évi 4 munkanapot, összesen 32 munkaórát fordíthatnak. A Vodafone-nál a hibrid munkarendhez hasonlóan az önkéntesség is rugalmasan alakítható: a kollégák maguk dönthetnek arról, hogy a személyes jelenlétet igénylő, fizikai önkéntes napokon vesznek részt vagy az otthonról végezhető, szakmai pro bono önkéntes programba kapcsolódnak be.
A fizikai önkéntesség keretében a kollégák tavaly az Élelmiszerbank és az Ökumenikus Segélyszervezet munkáját segítették, valamint a Bliss Alapítvány tantermeinek felújításában is részt vettek. Mivel a pandémia idején a személyes jelenlétet igénylő, csoportos programok szervezésére nem volt lehetőség, új megoldásokat kellett keresni, hogy a munkavállalók akár otthonról, home office-ból is be tudjanak kapcsolódni a segítségnyújtásba. A Vodafone Alapítvány ilyen módon csatlakozott a Máltai Szeretetszolgálat és a Fesztivál Önkéntes Központ közös, Hogy tetszik lenni? programjához, melynek keretében a munkatársak magányosan élő idős emberekkel tarthatták a kapcsolatot telefonon keresztül – ezáltal hozzájárulva a magány és elszigeteltség enyhítéséhez.
Az Alapítvány 2021 tavaszán pilot jelleggel elindította első saját szakmai pro bono programját az Effekteam Egyesület szakmai közreműködésével. Ennek során a Vodafone dolgozói otthonról, távmunkában tudtak szakmai támogatást nyújtani non profit szervezeteknek. A program keretében a kollégák 10 különböző szervezet összesen 12 projektjében működtek közre. A segítséget igénylő szervezeteknek új perspektívát, strukturáltabb munkafolyamatokat és jelentős kapacitásbővülést jelentett a szakemberek tudása és munkája. A szervezetek éppen azon a területen kaptak magas szintű szakmai támogatást, ahol hiányosságaik voltak, mint például a weboldal-fejlesztés, arculattervezés, önkéntesképzés, coaching.
A Vodafone önkéntes programjai, így a fizikai önkéntes napok és a szakmai pro bono program 2022-ben egyaránt folytatódnak még több kolléga és további non profit szervezetek bevonásával.