A Tesco a napokban közzétette éves jelentését Little Helps Plan Közösségi Stratégiájáról, valamint ennek részeként beszámolóját a 2019/20-as pénzügyi év során a működése során keletkező élelmiszer-hulladék és -felesleg mennyiségéről.

A beszámoló szerint az áruházlánc, az ENSZ 2030-ra kitűzött Fenntartható Fejlődési Céljait tíz évvel megelőzve, több mint felére csökkentette a működése során keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét 2016/17 óta. A riport rámutat arra is, hogy a Tesco Magyarországon az előző évhez képest 36, míg a 2016/2017-es bázisévhez képest 63 százalékkal kevesebb élelmiszer-hulladékot termelt, miközben négy év alatt több mint 60 millió adag ételnek megfelelő, összesen 24 253 tonna élelmiszert adományozott a rászorulóknak partnerén, a Magyar Élelmiszerbank Egyesületen keresztül.

A témáról szóló sajtóközlemény a Tesco vállalati weboldalán érhető el.

A Little Helps Plan jelentés kitér többek között a Tesco:

  1. termékei csomagolásának zöldítése érdekében tett vállalásaira és az eddig megvalósult eredményekre;
  2. az F&F márka etikus kereskedelmi és környezetvédelmi irányelveinek támogatására;
  3. munkatársait érintő intézkedéseire a bér- és szakmai fejlesztéstől kezdve a Tesco Angyal tevékenységén és családtámogatási programjain át sokszínűségi irányelveiig;
  4. környezetvédelmi tevékenységei, így például termékkínálata környezetvédelmi minősítéseire, széndioxid-kibocsátása és energiafogyasztása csökkentésére, erdőink, vizeink megóvására;
  5. közösségi aktivitásaira, köztük a Munkatársi Önkéntes Programra, az „Ön választ, mi segítünk” program eredményeire, a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel és az Ökumenikus Segélyszervezettel közös munkájára;
  6. a teljes jelentés a Tesco weboldalán tölthető le.

Az élelmiszer-hulladék jelentés az alábbiakat összegzi:

  1. 2019/20 pénzügyi évre vonatkozó jelentés a 4. riport a Tesco működése során keletkező élelmiszer-hulladék és -felesleg mennyiségéről;
  2. a riport kitér a pénzügyi év során el nem adott élelmiszer mennyiségére és ennek kezelésére és ismerteti az emberi fogyasztásra alkalmas élelmiszer-felesleg kezelését is (adományozás emberi fogyasztásra és állati takarmányozásra);
  3. a riporttal a Tesco az „Ami mérhető, az kezelhető!” alapelvet követi, azaz ez a riport segít, hogy a Tesco pontosan lássa, hol és mennyi élelmiszer veszik kárba a működése során, valamint nyomon tudja követni az eredményeit;
  4. a Tesco volt az első és továbbra is egyetlen kiskereskedő Magyarországon, aki önkéntesen és nyilvánosan publikálja adatait a témában, ugyanakkor arra bíztatja az élelmiszerellátási-lánc szereplőit, hogy hozzá hasonlóan maguk is transzparensen foglalkozzanak élelmiszer-pazarlásukkal és annak kezelésével;
  5. a részletes jelentés a Tesco weboldalán érhető el.

A Tesco további híreiről az áruházlánc vállalati weboldalán és az ÉnTescóm oldalon is tájékozódhat.