Számottevő eredményeket ért el a Tesco napjaink jelentősebb társadalmi és környezetvédelmi kihívásai terén, amelyekről frissen közzétett stratégiai összefoglalójában számol be. A koronavírus-járvány jelentette komoly működési kihívásokat az áruházlánc sikerrel vette, miközben hosszú távú célkitűzéseit is teljesíteni tudta.

Október elején publikálta a Tesco éves Little Helps Plan Közösségi és Fenntarthatósági Stratégiáját. A vállalat hosszú távú, fenntartható működését meghatározó keretrendszer különböző területekre lebontva mutatja meg, hogy a vállalat miként ér el pozitív hatást működési és természeti környezetében. A stratégia központjában a legfontosabb aktuális társadalmi és környezetvédelmi kihívások állnak, a Tesco pedig az éves beszámoló segítségével követi nyomon, fejleszti és mutatja be az ezekhez kapcsolódó tevékenységeit.

Biztonságos, befogadó munkahely

A 2020/21-es fókuszokat és eredményeket jelentősen befolyásolta a koronavírus-járvány. Az áruházláncnak eddig nem tapasztalt körülmények között kellett biztosítania az alapvető élelmiszereket mindenkinek, a pandémia pedig a családi költségvetéseket is megterhelte, így a megfizethető és egészséges élelmiszerekre minden korábbinál nagyobb szükség lett. A vásárlók és a kollégák biztonsága és jólléte mindeközben kiemelten fontos volt, amit a vállalat számos intézkedéssel támogatott, valamint kiadta első sokszínűségi jelentését, amelyben beszámolt a befogadó munkahelyi kultúra megteremtését támogató lépéseiről és elért sikereiről.

Egy falat élelmiszer sem veszhet kárba

A Tesco sajátmárkás termékei csomagolásából teljesen kivonta a nem vagy nehezen újrahasznosítható anyagokat, és bevezette az első, 100 százalékban újrahasznosítható csomagolású sajátmárkás termékkategóriát. Az áruházlánc 2016 óta 68 százalékkal csökkentette a működésében keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét, ezzel pedig elérte, sőt túl is teljesítette az ENSZ Fenntartható Fejlődési Célját, amely az élelmiszer-pazarlás 2030-ra történő megfelezéséről szól. Emellett a megmaradt és emberi fogyasztásra alkalmas élelmiszerek 83 százalékát az Élelmiszerbankon keresztül a rászorulóknak ajánlotta fel. A vállalat évek óta jól működő pályázati és adománygyűjtő programjain kívül egyszeri támogatással is segítette a helyi közösségeket, amikor az egészségügyi frontvonalban dolgozóknak áruházai a helyi kórházakban éppen legszükségesebb termékeket juttatták el.

Úton a nettó zéró kibocsátás felé

„Új vállalásokat is tettünk az elmúlt időszakban. Az egészségesebb táplálkozás érdekében például változtatunk sajátmárkás termékeink összetételén, és 2025-ig háromszorosára növeljük a növényi alapú húshelyettesítő termékek arányát, a WWF-fel partnerségben pedig a fenntartható élelmiszer-fogyasztás ösztönzésén keresztül igyekszünk csökkenteni az élelmiszer bolygónkra gyakorolt negatív hatását. A klímaváltozás az előttünk álló egyik legnagyobb kihívás, ami nemcsak közvetlenül ránk, hanem ellátási láncunk működésére is hat. Ezért is tűztük ki célul 2035-re a nettó zéró kibocsátás elérését. Károsanyag-kibocsátásunkat 2015 óta már 67 százalékkal csökkentettük Közép-Európában, megújulóenergia-tanúsítványainkon keresztül pedig hazai áruházainkban 100 százalékban megújuló energiát használunk, így jó úton haladunk elköteleződésünk teljesítéséhez”– mondta Pálinkás Zsolt, a Tesco Global-Zrt. vezérigazgatója.