fbpx

Pogány Éda: „A jövő a fenntartható üzleti modelleké”

Pogány Éda: „A jövő a fenntartható üzleti modelleké”

Pogány Éda szerint az üzleti fenntarthatóság terén napjainkban talán az egyik legnagyobb kihívást a hatásmérés jelenti. Szerinte a jövő a fenntartható üzleti modelleké, a siker kulcsa a 21. században a kölcsönös bizalmon alapuló együttműködés. Ismerjétek meg az Effekt 2030 – A közösségi befektetések díja zsűritagját. 

Pogány Éda Glória
üzleti fenntarthatósági vezető
Syngenta, Kelet-Európa

Szenvedélye az üzleti fenntarthatóság, több mint 20 éve foglalkozik ezzel. Szinte minden területén dolgozott már, beleértve a fenntarthatóság üzleti modellbe való integrációját, a fenntarthatósági stratégia és menedzsment folyamatok felállítását és karbantartását, a kimenet- és hatásmérést a teljes értéklánc figyelembevételével, az érintettek bevonását, az átláthatóságot és jelentéstételt, valamint a külső és belső kommunikációt.

Meggyőződése, hogy a jövő a fenntartható üzleti modelleké, és ezt csak a külső és belső érintettekkel összhangban, szektorokon átívelő partnerségben, nemzetközi és helyi kormányzati és civil szervezetekkel és más üzleti szereplőkkel együttműködve lehet elérni.

Ez az alapja a kölcsönös bizalomnak és az üzleti sikernek a 21. században.

LinkedIn:  https://www.linkedin.com/in/eda-g-pogany/  

Miért tartja fontosnak, hogy részt vegyen a zsűri munkájában?

Azért vállaltam el a felkérést, mert szerintem az üzleti fenntarthatóság terén napjainkban talán az egyik legnagyobb kihívást a hatásmérés jelenti. Az Effekt 2030 díj egyik fontos bírálati szempontja, hogy a projekt, a termék, a szolgáltatás milyen pozitív társadalmi és környezeti változásokat eredményez. Sokszor találkozom azzal, hogy egy-egy vállalkozás vagy intézmény sok időt és energiát fektet a fenntarthatósági munkába, és ebből alig valami érezhető vagy látható a vevők, partnerek, kollégák és más érintettek számára. Izgalmas és fontos, hogy bepillantsunk a vállalatok ezen a téren végzett munkájába is és elengedhetetlen, hogy visszajelzést és elismerést kapjanak azok, akik élen járnak ebben, illetve elindultak ezen az úton, és kíváncsiak arra, hogy más szakértők hogyan látják a munkájukat.

Hogyan látja, hol tart a vállalati társadalmi felelősségvállalás magyar és nemzetközi szinten? Melyek a főbb fejlődési irányok, trendek?

Mostanra szerintem elérkeztünk oda, hogy a legtöbb vállalat vezetőségének napirendjén van a fenntarthatóság, és ez fontos a befektetőknek és a tulajdonosoknak is. Az üzleti élet szereplőinek megvan a lehetősége és a tudása is, hogy az élére álljanak a környezeti és társadalmi kihívások megoldásához szükséges változásoknak. Ehhez a pénzügyi vezetőknek is képben kell lenniük, fenntartható megoldásokba és fejlesztésekbe kell befektetni, hosszabb távú megtérüléssel.

Érdekes az üzleti etika és az értékláncbeli átláthatóság szerepe is, az, hogy hogyan lehet a világban az általános politikai bizonytalanság, az adatkezeléssel kapcsolatos botrányok, az okos, de szabályozatlan területen működő mesterséges intelligencia, valamint a vállalatokkal kapcsolatos általános bizalmatlanság korában fenntartható üzleti modelleket kialakítani.

És van még három dolog, aminek helyén kell lennie: ezek a kommunikáció, a kommunikáció és a kommunikáció. Nem elég helyesen cselekedni, azt el is kell tudni mondani a munkatársaknak, vevőknek, civil és politikai vezetőknek és minden érintettnek, hiszen nyerni csak együtt tudunk, függetlenül attól, hogy melyik országban tevékenykedünk.       

Iratkozzon fel hírlevelünkre!