fbpx

Ki lesz az Effekt 2030 idei közönségdíjasa? Elindult a szavazás!

Ki lesz az Effekt 2030 idei közönségdíjasa? Elindult a szavazás!

A szakmai zsűri döntése alapján összesen 16 vállalati program került fel az Effekt 2030 – Az ESG megoldások díjának idei shortlistjére. Közülük szeptember 18–29. között a nagyközönség választhatja ki az idei közönségdíjas programot. Az ünnepélyes eredményhirdetésre és díjátadásra október 5-én kerül sor az Effekteam Egyesület éves szakmai konferenciájának keretében.

A magyar piacon működő nagyvállalatok, kkv-k és startupok, valamint az általuk létrehozott vállalati alapítványok idén megújult feltételek mellett nevezhettek az Effekt 2030 – Az ESG megoldások díjára. A jelentkezők az ESG környezeti, társadalmi és vállalatirányítási elveinek megfelelően három kategóriában nyújthatták be pályázataikat. A Zöld egyensúly kategóriában a környezeti területhez kapcsolódó programok szálltak versenybe, a Mindenki társadalma kategóriában társadalmi jellegű kezdeményezések mérettettek meg, míg az Értékteremtő üzlet kategóriában korszerű vállalatirányítási megoldások kerültek górcső alá.

Az új kategóriák és megváltozott nevezési feltételek ellenére nagy volt az érdeklődés a pályázat iránt. Nemcsak a díjra nevező szervezetek és a benyújtott programok száma gyarapodott a korábbi évekhez képest, de a nagyvállalatok mellett növekedett a kkv-k részvételi aránya is. Több olyan cég jelentkezett, amely idén először szerepelt a megmérettetésen, és bővült azoknak a szektoroknak a köre is, ahonnan a nevezések érkeztek. Nem csoda, hogy a zsűri döntését hosszas bírálati folyamat előzte meg. A testület alapos mérlegelést és komoly szakmai egyeztetést követően hozta meg döntését a nyertesekről és a kategóriánként shortlistre került projektekről. Ez utóbbiak közül szeptember 18–29. között a nagyközönség választhatja ki az idei közönségdíjast.

Szavazni 2023. szeptember 29-én 12:00 óráig lehet az Effekteam honlapján, a https://effekteam.hu/kozonsegszavazas-2023/ oldalon. Egy IP címről egyetlen szavazat adható le, egyetlen programra! Az ünnepélyes eredményhirdetésre és díjátadásra október 5-én kerül sor az Effekteam Egyesület KÖZÖSSÉG. HATÁS. JÖVŐ. – A környezeti, társadalmi kihívásokra adott aktuális és hatékony vállalati megoldások című szakmai konferenciájának keretében. Az esemény programja és jelentkezési lehetőség itt található: https://effekteam.hu/konferenciak/

Az alábbi 16 pályázat szerepel az Effekt 2030 díj idei shortlistjén:

  • Auchan Magyarország Kft. – Vállalati transzformáció a „G” pillér mentén: Az Auchan hisz abban, hogy az éghajlatváltozás, az emberi és munkajogi, illetve az antikorrupciós gyakorlatok területén egyre sürgetőbbé váló akciótervek megvalósítására van szükség. A vállalat hosszú ideje következetes fenntarthatósági stratégiát folytat, mert azt vallja, hogy a kereskedelemnek kötelessége a környezetvédelem és a fenntartható élelmezés kérdésében is komoly lépéseket tenni a társadalmi és vállalati irányítási pillérek mentén. Mivel megannyi vásárlóval áll napi kapcsolatban, jelentős szemléletformáló hatása is van, amivel szeretne tudatosan élni. Fontosnak tartja, hogy ezeket a célkitűzéseket partnereivel szoros együttműködésben érje el. Ezért kidolgozta 2025-ig terjedő ESG stratégiáját, melynek keretében mindhárom pillért – környezetei, társadalmi és vállalatirányítási területeket – jelentősen megerősítette. Pályázatában az Auchan a vállalati transzformációt a vállalatirányítási pillér alakulásának aspektusain keresztül mutatja be, mert úgy gondolja, hogy ez a pillér a legnehezebben megfogható a vállalatok és a munkavállalók számára, viszont kiemelt jelentőséggel bír az egész vállalat működése szempontjából.
  • Bio-Fungi Kft. – Mini gombafarm: A vállalat 2022 elején kezdte el a közös munkát a Máltai Szeretetszolgálattal. A karitatív szervezet vidékfejlesztési programja keretében az ország legszegényebb falvaiban hoz létre és vezet (sok esetben mező- vagy kertgazdasági alapú) gazdaságfejlesztési és foglalkoztatási-munkaszocializációs projekteket. Több településen indított kísérleti jelleggel polikultúrás regeneratív kertgazdálkodásokat. Ezeknek nagyon fontos hozzávalója lett a Bio-Fungi Kft. által biztosított letermett gombakomposzt, amely elkerült négy településre, köztük a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Tarpára is. A cég először letermett gombakomposzttal támogatta a zöldségtermesztést, majd egy mini laskagombafarm kialakítására került sor. 2022 októberben történt az első gombablokkok telepítése, majd ezt követte 2023 tavaszán a második betelepítés. A gombatermesztési programban jórészt közfoglalkoztatottak vesznek részt. A gombás ételek fogyasztása mellett a munkaszocializáció és a termelési szabályok betartása is fontos szempont. A rendszerességre nevelés, mérőműszerek leolvasása (hőmérséklet, páratartalom) és az adatok elemzése kulcskompetenciákat fejleszt. A gomba leszedése és a termesztő zsákok átnézése pedig a döntéshozatali mechanizmusokat erősítheti. A leszedett gombát a helyi közösség használja, fogyasztja el. A termesztéshez a Bio-Fungi különféle anyagokat és szaktanácsadást is biztosít, folyamatosan fejlesztve a résztvevők tudását, hogy minél sikeresebb legyen a program.
  • Budapest Airport Zrt. – DANOVA-projekt: A „DANOVA – Innovatív közlekedési szolgáltatások vak és gyengén látó utasok részére a Duna régióban” elnevezésű, az Európai Unió Interreg Danube kutatás-fejlesztési keretprogramjából finanszírozott projekt célja, hogy a vak és gyengén látó utasok számára teljes mértékben, önállóan hozzáférhetővé tegye a légi, vízi és földi tömegközlekedési eszközök használatát. A transznacionális kezdeményezéshez és a 14 partnerből álló nemzetközi konzorciumhoz a Budapest Airport is csatlakozott, a Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) közösen. A DANOVA-projekttel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér első európai légikikötőként független beltéri navigációs applikációt biztosít vak és gyengén látó utasai számára a 2-es Terminál földi oldalán. Az Android és iOS eszközökre is letölthető alkalmazást az ausztrál BindiMaps nevű cég hozta el Budapestre. Az európai uniós támogatással, hazai társfinanszírozással és önerőből megvalósuló fejlesztésnek köszönhetően a budapesti repülőtéren minden eddiginél könnyebbé vált a kísérő nélküli tájékozódás és navigáció az érintettek számára. A DANOVA-projekt keretében a Budapest Airport jelenlegi weboldala (www.bud.hu) akadálymentesítési elemzését is elvégezte az Informatika a Látássérültekért Alapítvány közreműködésével. A vizsgálat eredményeit a vállalat az új honlapja fejlesztése során integrálja. A Budapest Airport emellett saját költségvetésből, 31 ezer euró értékben, 1100 méter hosszan taktilis sávokat helyezett ki a 2. Terminál tranzit területén.
  • Continental Automotive Hungary Kft. – Green Plant Project (GPL): A Green Plant Projekt egy stratégiai projekt a Continental budapesti telephelyén, melynek célja, hogy a vállalat 2040-re elérje a 100%-ban karbonsemleges saját működést és 2050-re a 100%-ban kibocsátásmentes gyártást. Ennek érdekében a társaság több évet felölelő és több területet érintő projekttervet készített, és a mérföldköveket három cél körül határozta meg. Első körben a saját gyártása által felhasznált primer energiahordozókat vette górcső alá, és azon dolgozik, hogy zöld energiát használjon fel, és abból is csak annyit, ami feltétlenül szükséges. Ebben a megközelítésben szeretné a gyártósorok által felhasznált energia mérési lehetőségeit bővíteni, ami nagy segítséget jelent az energiafelhasználás optimalizálásában, illetve bármilyen műszaki meghibásodás esetén korai beavatkozási lehetőséget jelent, és a földgázfelhasználást minimálisra csökkenteni. A második nagyobb cél a telephely által felhasznált energia forrása. Itt sikerült megvalósítani, hogy a cég 2020 óta már kizárólag zöld elektromos energiát használ fel. A harmadik cél a gyártást támogató tevékenységeket érinti. Itt a vállalat szeretne beszállítóinak karbonsemlegességére fókuszálni, illetve olyan kiegészítő tevékenységekre, mint például saját munkavállalóinak üzleti utazásai, vagy egyéb közlekedése, a céges autópolitika, vagy akár a hulladékkezelés, mely tevékenységek mind hozzájárulhatnak a karbonsemlegességgel kapcsolatban kitűzött célok eléréshez.
  • dm Kft. – Csomagolásmentesen a fenntartható jövőért!: A dm országos hálózatként példát szeretne mutatni környezetének, ez vállalati filozófiájának egyik kulcseleme. Célja, hogy fenntartható megoldásokat adjon a hétköznapok döntéseihez. A dm üzletekben a vásárlók számára leginkább a választékon keresztül érzékelhető a fenntarthatóság. A fenntartható termékkínálat mellett az üzletlánc a szolgáltatásait is folyamatosan fejleszti ezen a téren. A hazai drogériák között elsőként, országosan 24 üzletében állított üzembe utántöltő állomást. Budapesten 8, míg vidéken további 16 helyszínen vásárolhatnak csomagolásmentesen öko termékeket a fenntartható alternatíva iránt érdeklődők. Az utántöltő állomásból kétféle Sansin mosógélt és kétféle Sansin textilöblítőt csapolhatnak a vásárlók, 2 literes kiszerelésben. A Sansin hazai márkának jelenleg többféle terméke is elérhető a dm hálózatában, amelyek organikus, kizárólag környezetbarát alapanyagokból készülnek, állatkísérlet-mentesek. A termékek magas minőségű mosó- és tisztítóhatással rendelkeznek, és 100%-ban újrahasznosított műanyag flakonokban kaphatók. Megfizethető áron érhetők el, hiszen az egészséges életmód jogos igény, ami nem lehet luxus. A fenntarthatóság jegyében üres flakonokat nem árusít a dm az utántöltéshez, így először egy polci terméket lehet megvásárolni a kijelölt termékkörből, majd a kiürült flakont lehet az automatából újratölteni. Ezzel a polci termék árához képest jelentős összeget lehet megtakarítani.
  • Erste Bank Hungary Zrt. – Szakmai önkéntesség: új utakon: A hazai NGO-k nem csak a pénzhiány miatt teljesítenek alul. Legalább akkora probléma a management/gazdasági ismeretek hiánya. Így ugyanannyi kollégával/pénzzel (sokkal) kisebb társadalmi hatás érhető el. Stratégiai gondolkodás, HR/pénzügyi ismeretek stb. sokat lendítenének az eredményességen. Az üzleti világ rendelkezik ezzel, de nehézkesen adja át: a szakmai önkéntesség mértéke elenyésző. A többség marad a kerítésfestésnél, mert nem tudja, hogyan segíthet. Az ERSTE a SIMPACT-tel közösen olyan innovatív keretet alakított ki, ami potenciálisan sokezer önkéntes mozgósítására alkalmas, mert egy-egy konkrét szakmai témára fókuszál, fel is készíti az önkénteseket/civileket, és más cégek részére is nyitott, ezáltal a belépési küszöböt jelentősen lejjebb állítja. A 2022-23-as pilot témája a likviditástervezés volt. Fontos ugyanis előre látni a likviditási helyzetet, de sok NGO-nál hiányzik ez a kompetencia. Likviditástervezéssel hamarabb felismerhető a közelgő pénzügyi probléma, nagyobb a mozgástér. A szektor társadalmi hatása ezáltal is növekszik. A pilot igazolta az új megközelítést. Kiemelkedően sok résztvevő jelentkezett: 34 NGO és 70 önkéntes 8 cégtől. A szervezetek 90%-ánál ténylegesen bevezetésre került a likviditástervezés. 2023-24-ben a bank további szakmai témákban hirdet hasonló programokat, még több szervezetet segítve, önkéntest és céget bevonva, nemzetközi jó gyakorlattá válva.
  • Generali Biztosító Zrt. – The Human Safety Net program: A The Human Safety Net (THSN) az egymást segítő emberek globális mozgalma, melyet a Generali Csoport hívott életre. Küldetése, hogy a kiszolgáltatott körülmények között élő embereknek legyen esélyük megmutatni a bennük rejlő lehetőségeket, ezáltal pedig átalakíthassák családjuk és közösségeik életét. THSN programjainak keretében a Generali magyar közössége a kisgyermekes (0–6 éves) családokat támogatja együttműködő nonprofit szervezetek közreműködésével. A program 2018-as indulása óta a PAF Alapítvánnyal, valamit a Melletted a helyem egyesülettel együttműködésben 10 PIC (Perinatális Intenzív Centrumok) bababarát ellátásának és szülőtámogatásának fejlesztése valósult meg egy testre szabott humán szervezetfejlesztési projekt keretében. A Blum Óvodapedagógai programján, az Otthon Segítünk Alapítványon és az Anyák az Anyákért Alapítványon keresztül a vállalat évente közel 3000 család életére van hatással. A program célja nem a pillanatnyi segítségnyújtás, hanem az érintettek életét hosszú távon megváltoztató támogatás, a mentorálás, az oktatás eszközeivel. Akik pedig egyszer segítségben részesültek, maguk is segítővé válnak. A program kezdeményezéseit a biztosítótársaság munkatársai önkéntesként segítik. Nekik köszönhetően számos adománygyűjtési akció, vagy éppen a korababákat ápoló nővérkék karácsonyi megajándékozása is sikeresen megvalósult.
  • Holcim Magyarország Kft. – Holcim Közösségi Érték Program: A Holcim Közösségi Érték Program (KÉP) célja a Holcim Királyegyházi Cementgyár és Bükkösdi Kőbánya környéki 31 település helyi civil szervezetei által kezdeményezett, a lakossági együttműködést és összetartozást előmozdító projektek megvalósításának támogatása. A vállalat 2018-ban indította útjára a pályázatot és 2023 tavaszán hirdette meg a 10. pályázati ciklust. A vállalat fenntarthatósági törekvéseivel összhangban a pályázat fókuszterületei a következők: közösségi programokon keresztül megvalósuló oktatási, képességfejlesztési projektek gyermekek, fiatalok és felnőttek számára; egészségmegőrzés, egészséges életmód kialakítását célzó közösségi tevékenységek; környezetvédelmi, ezen belül elsősorban a klímavédelemmel, körforgásos gazdasággal, valamint a víz és a természet megőrzésével kapcsolatos közösségi programok; a helyi közösségeket támogató infrastruktúra fejlesztésével kapcsolatos kezdeményezések, beleértve a fenntartható építészet témájában született projekteket; valamint egyéb, a helyi közösségi élet előmozdítására, fejlesztésére irányuló kezdeményezések. A támogatás keretösszege pályázati ciklusonként 4.000.000 Ft, az egy projekt által elnyerhető összeg legfeljebb 500.000 Ft. A projektek kiválasztása az igazságosság és egyenlő bánásmód elvén, valamint a pályázati felhívásban meghatározott szakmai szempontok szerint történik. A Holcim KÉP 2018–2023 között megvalósult 9 ciklusának eredménye: 56 szervezet által 121 támogatott projekt valósult meg 17 településen, összesen 36,5 millió forint hozzájárulással.
  • IKEA Lakberendezési Kft. – Bútorok második élete: Az IKEA 2022 júniusában hívta életre a bútorok második élete szolgáltatást, amely úgy nyújt fenntartható lehetőséget a vásárlóknak, hogy a már használt, azonban az otthonokban feleslegessé vált IKEA bútorokat visszavásárolja tulajdonosaiktól, hogy azok második esélyt kaphassanak egy új otthonban. A visszavásárlást követően és gondos ellenőrzés után az új tulajdonost kereső termékek a Bútormentő pontra kerülnek, ahonnan bárki megvásárolhatja őket azon az áron, amelyen az IKEA visszavásárolta azokat. A Bútormentő ponton található kínálatban szereplő termékeket a vállalat egy év garanciával kínálja vásárlói számára. Továbbá az IKEA Family tagoknak garantált gyermekbútor-visszavásárlási megoldást biztosít, ezzel elősegítve azon bútorok körforgásban tartását, amelyeket jellemzően csak rövid ideig, egy-egy életszakaszban használnak a családok. A szolgáltatás támogatja az IKEA 2030-ra kitűzött célját, hogy teljesen körforgásossá váljon, továbbá megoldási opciót kínál a vásárlók számára abban, hogy környezeti szempontból fenntarthatóbb, tudatosabb döntést hozhassanak vásárlásaik, bútorcseréik során. A szolgáltatásnak köszönhetően Magyarországon csupán 2022-ben 2993 IKEA termék kapott esélyt a második életre, és további cél, hogy ennek mértéke évről évre növekedjen.
  • Kulcs-Soft Nyrt. – Karbonlábnyom-meghatározás és karbonsemleges működés: A Kulcs-Soft Nyrt. mindig is a kis- és középvállalkozások működésének hatékonyabbá tételét, folyamatok automatizációját tekintette alapcéljának. Mára ez a cél kiegészült azzal, hogy megoldásaival és a saját működésének klímabaráttá tételével segíti partnerei net-zero céljainak elérését. Ezen az úton indulva, a vállalat elsőként határozta meg Scope1-2 és Scope3 karbonlábnyomát, és vált karbonsemlegessé a BÉT Standard kategória tagjai közül, emellett számos olyan lépést is tett, amellyel csökkenteni tudta karbonlábnyomát. Ezért költözött Budapest egyik legfenntarthatóbb irodaházába, tudatosan fejleszti termékeit, hogy elősegítse azok hatékonyabb, felhőalapú működését. Nemzetközi összehasonlításban is felveszi a versenyt a legnagyobb vállalatokkal. Egységnyi bevételre eső kibocsátása hasonlóan alakul, az egy munkavállalóra eső kibocsátása pedig közel fele, mint versenytársaié. Scope1 kibocsátása az elmúlt 3 évben 18%-kal, Scope2 kibocsátása 15%-kal csökkent, és 2022-ben karbonsemlegessé tette működését. Scope3 kibocsátása 10%-kal csökkent az elmúlt három évben. Mivel a vizsgálatok kimutatták, hogy Scope3 kibocsátásának közel 60%-a termékei használatából adódik, ezért a vállalat egyre hatékonyabb felhőalapú megoldásokkal erősíti tovább alapcélját.
  • Lidl Magyarország Bt. – Élelmiszermentés a Lidl Magyarországnál: Felelős vállalatként a Lidl célja az élelmiszer-hulladék csökkentése, ezen felül a vásárlók edukációja a háztartási élelmiszer-hulladék mérséklése érdekében. Élelmiszermentési tevékenysége keretében a vállalat megmaradó, de emberi fogyasztásra alkalmas élelmiszereket adományoz rászorulók részére. Ez felajánlás útján, karitatív partnerek közreműködésével történik úgy, hogy az élelmiszerek a legtöbb esetben közvetlenül az üzletből, naponta elszállításra kerülnek. A jogszabályi előírásokon felül zöldséggel, gyümölccsel és pékáruval is segíti partnerein keresztül a szükségben élőket. Élelmiszermentési tevékenysége keretében ma már több mint 110.000 embernek segít havi szinten. 2021-ben elindította a fesztiválkitelepülésein való élelmiszermentést is. Az EFOTT-on, a Campus Fesztiválon és a Lidl Balaton-átúszáson megmaradt pékáruval, zöldséggel és gyümölccsel 2021-ben 555, míg 2022-ben 800 rászoruló élelmezését támogatta. 2022-ben elindította „Mentsük meg! országos élelmiszermentő akcióját, melynek keretében a külsőleg már nem tökéletes, de még fogyasztható gyümölcsöket, zöldségeket egységcsomagban, kedvezményes áron kínálja vásárlóinak. Az élelmiszerpazarlás kapcsán 2021-ben és 2022-ben is edukációs céllal kampányt szervezett social média követői számára, utóbbit a Magyar Élelmiszerbank Egyesület szakmai közreműködésével. 2022-ben órarendtervező pályázatot hirdetett általános iskolásoknak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal szakmai támogatásával.
  • Market Építő Zrt. – ROM Vándor (CSR) Program: A vállalat ROM Vándor Programjának célja különleges, középkori építészeti örökségeink, templom- és kolostorromjaink megóvása, népszerűsítése, azok felkutatásával, szakszerű helyreállításával, valamint a romok környezetének megújításával. A komplex feladat része a teljes szakági előkészítés, a hatósági engedélyeztetés és kivitelezés. A hosszú távra tervezett önkéntes vállalati kezdeményezés több mint 100 pusztulásra ítélt romemlék feltérképezésével kezdődött 2021-ben, mely után 12 lett előzetesen kijelölve. Minden egyes rom más-más minőségű beavatkozást igényel, identitásukhoz, történelmi hagyatékukhoz illeszkedően. 2022-ben a közösség számára átadásra került a felújított XIII. századi Töki Romtemplom, melynek falszövetét a környéken összegyűjtött eredeti kövek felhasználásával erősítették meg. Jelenleg átadás alatt van az Aszófőnél található Kövesdi Romtemplom, melynek munkálatai során több új, jelentős tudományos eredmény is született. A ROM Vándor közelebb hozza az emberekhez ezeket a helyeket, ahová minőségi szabadidős programokat szervezhetnek. A töki rom körül elültetett őshonos növények, az egyedi pihenő pad és tájékoztató tábla is mind ezt segítik. Kétirányú megközelítésének kialakításával pedig a túrázók körében népszerű Mária-zarándokútvonalba is bekapcsolódott. Az egyes helyszínek mintegy 20-50 millió forintos finanszírozást igényelnek a vállalattól. A bevont szakértők mellett számos feladatot a cég önkéntes munkatársai vállalnak.
  • Procter & Gamble RSC Kft. – Ariel EcoClic kapszulás mosószer környezetbarát papír csomagolása: Az Ariel kapszulák új, ergonomikus kartoncsomagolása csökkenti a felhasznált műanyag mennyiségét. Ez jelenleg a vállalat egyik leginnovatívabb csomagolási megoldása, melynek tökéletesítése több mint négy évbe telt, beleértve a kiterjedt tesztelést is, több mint 10 000 fogyasztóval Európa-szerte. Az új kartoncsomagolás megkapta az FSC tanúsítványt és teljesen újrahasznosítható, így a kapszulák elhasználódása után egyszerűen bedobható a papírtartályba. Az új kartoncsomagolás évente több mint 6500 tonna műanyagot takarít meg Európában, ez Magyarországon 1 millió műanyagdoboz kiváltását eredményezi. Magát a terméket, az Ariel kapszulát nulla termelési hulladékkal állítják elő, amely hulladéklerakókba kerülne. Ez a lépés jelentős mérföldkő a vállalat azon elkötelezettségében, hogy 2025-ig 30%-kal csökkentse az elsődleges műanyagok mennyiségét termékeiben, Európában. Az új csomagolás azt is lehetővé teszi, hogy 48%-kal több csomag férjen el egy raklapon, ami azt jelenti, hogy 19%-kal kevesebb teherautó lesz úton. Ezzel összesen 7,1 millió kilométer takarítható meg évente. Az Ariel márka az alacsony hőmérsékleten történő mosás hatékonyságára is összpontosít. Az új Ariel kapszulákat úgy tervezték, hogy hideg vízben történő mosás esetén is tökéletesen eltávolítsák a foltokat. Az alacsony hőmérséklet választása ruhamosáskor sokkal jobb a bolygónak, hiszen a mosószer szénlábnyomának több mint 60%-a a használati fázisból származik, főként a víz melegítésének köszönhetően.
  • Richter Gedeon Nyrt. – Richter Anna Díj: 2018-ban indult el a Richter Anna Díj, amely az elmúlt öt évben huszonhat hiánypótló, innovatív ötlet megvalósítását tette lehetővé összesen 104 millió forintból. A díj sikere nyomán a pályázat az első négy évben meghirdetett 4 kategória mellett az ötödik évben egy újabb kategóriával bővült. 2022-től a pedagógus-oktató-kutató, egészégügyi szakdolgozó, gyógyszerész és orvos kategóriák mellett junior kategóriában is pályázhatnak az ötfős csapatok kreatív koncepcióikkal. A Richter célja, hogy kezdeményezésével olyan projektek megszületését tegye lehetővé, melyek hozzájárulnak a hazai egészségügy és oktatás fejlesztéséhez, az ott dolgozók munkakörülményeinek jobbá tételéhez, ezzel össztársadalmi változásokat indítanak el mindannyiunk életminőségének javítását is szolgálva, minőségi változást hozva a hétköznapokba. A Richter Anna Díj a lakosság figyelmének középpontjába az egészségtudatosság és társadalmi jóllét fontosságát kívánja állítani. A 6 tagú zsűri a beérkezett pályázatokat a következő szempontok alapján rangsorolja: a program céljainak megalapozottsága, megvalósíthatósága, szükségességének alátámasztása; az ötlet újszerűsége, egyedisége, a pályázat innovatív, kreatív elemei; a program költségvetésének hatékonysága, megalapozottsága; a pályázati célok illeszkedése a pályázó tevékenységéhez és a résztvevők szakmájához
  • Richter Gedeon Nyrt. – Richter Egészségváros: A Richter Egészségváros Programban mindenki egyszerre tehet valamit a saját egészségéért és városa egészségügyének fejlesztéséért. A Richter ennek érdekében helyszínenként 3.500.000 Ft alapadományt ajánl fel a helyi kórház, szakrendelő számára, amelyet minden résztvevő az elvégzett szűrővizsgálatok, meghallgatott előadások, tanácsadások, tornák után kapott 500 forintot érő pontokkal növelhet. Minél aktívabban cselekszik valaki a saját egészsége érdekében, annál nagyobb mértékben járul hozzá a helyi kórház vagy szakrendelő fejlesztéséhez a Richter adománya által. A program során változatos, ingyenesen igénybe vehető egészségügyi szűrések állnak a résztvevők rendelkezésére, továbbá sokrétű egészségmegőrző előadásokon is részt vehetnek az érdeklődők. A Richter Egészségváros Program hangsúlyozza az egyén felelősségét és szerepének fontosságát egészségi állapota megőrzésében. Arra hívja fel a figyelmet, hogy az egyéni életmód legalább 40%-ban befolyásolja az életkilátásokat. Az egészséges életmódról azonban nem elegendő csak azt tudni, hogyan kellene folytatni, hanem az egészség megőrzéséért aktívan tenni is kell. Éppen ezért a program kiemelkedő eleme a konkrét cselekvésre ösztönzés. Arra próbálja rávenni az embereket, hogy minél többen tegyenek erőfeszítéseket, egy-egy lépést a megelőzés érdekében. A Richter Egészségváros Program az egyéni késztetést egy jótékony közösségi ügyhöz kapcsolva igyekszik serkenteni és felelősségtudatossá tenni.
  • TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. – Fenntartható csomagolási megoldásokkal a klímaváltozás ellen: A körforgásos gazdaság mentén a TESCO a ruházati és a zöldség-gyümölcs osztályain is átállt az újrahasználatra, ezzel is csökkentve a hulladék mennyiségét és a környezeti terhelést. Anyagösszetételük miatt a műanyag vállfák újrahasznosítása gyakorlatilag lehetetlen, mivel a folyamat nem hatékony, így az újrahasználat mellőzésével azok a hulladéklerakóba kerülnének. F&F ruházati márkájának vállfáit ezért a TESCO újak gyártása helyett ismételten felhasználja. Ha a vásárlóknak nincs szükségük a vállfákra, az áruházlánc összegyűjti azokat, majd központilag szállítja a hulladékkezelő egységbe, onnan pedig a kiindulási pontra, ahol tisztítás után újra F&F terméket szállít rajtuk az üzletekbe. A TESCO csak tavaly 82.199 kg (2.283.306 db) vállfát használt fel újra, darabonként 34%-kal csökkentve a CO2-kibocsátást és 86%-kal a vízfelhasználást. A hazai élelmiszer-kiskereskedők közül elsőként évi több mint 10 millió darabos nagyságrendben vezetett be többször felhasználható, lapra csukható göngyöleget, melyekkel 86%-kal növelhető a helykihasználás a szállítás során. A frissáru termékek eleve ezekben, az Euro Pool System által biztosított zöld rekeszekben érkeznek be a vállalat logisztikai központjába, majd onnan az áruházak vásárlóterébe. Kiürülés után a TESCO összehajtva gyűjti őket, és a telephelyére szállítja, ahonnan tisztán kerülnek vissza a körforgásba, a szállítókhoz. 2022-ben a vállalat CO2-kibocsátása 3290 tonnával csökkent, amit 9.736.583 db ilyen rekesz újrafelhasználásával sikerült elérni.
Iratkozzon fel hírlevelünkre!