fbpx

Horváth Áron, vállalati fenntarthatósági szakértő, a Deloitte Belgium fenntarthatósági szolgáltatásainak menedzsere lesz a főelőadó az Effekteam október 3-ai konferenciáján. Előadásában elmondja, hogyan látja, mi vár ránk a következő 5-15 évben a gazdaság, a társadalom, és az ökológiai környezet viszonylatában, és ebben hogyan alakul a vállalatok felelőssége, szerepe. Áron részt vesz a kerekasztal beszélgetésben is, ahol felvezető előadására reflektálva szakértőkkel, jövőkutatóval és a fiatalabb generáció tagjaival közösen keresi a válaszokat a jövő kihívásaira.

Horváth Áron
vállalati fenntarthatósági szakértő, menedzser Deloitte Belgium

Áron széleskörű tapasztalattal rendelkezik fenntarthatósági stratégia és jelentések kialakításában, megvalósításában. Jelenleg a Deloitte Belgium fenntarthatósági szolgáltatásainak menedzsere, többek között a pénzügyi, energia- és autóipari ügyfelek számára végez tanácsadást. A Deloitte-hoz való csatlakozás előtt a MOL-csoport fenntarthatósági szakértője volt, előtte több mint három évet töltött projektmenedzserként a CSR Europe európai hálózatában Brüsszelben. Magyarországon különböző vállalatok számára végzett fenntarthatósági vagy kommunkációs munkákat, mint például Engie, Telenor, Sanyo, Budapest Airport, AstraZeneca etc. 2010-ben a Muhammad Yunus által jegyzett magyarországi Social Business Awards nyertese volt. A Közép-Európai Egyetemen és az ELTE-n diplomázott, három gyermeke van.

Milyen stratégiák határozzák meg a jövő vállalatának működését, milyen összefüggés van a stratégiák, fenntarthatóság és értékteremtés között?

A vállalat közvetlen környezeti, társadalmi, gazdasági hatásain túl manapság már fontos nagyobb távlatból is megvizsgálni, hogy egy vállalat hogyan járul hozzá a globális kihívásokhoz, például a fenntartható fejlődési célokhoz (SDG), vagy a klímaadaptációs célokhoz. A hatások immár jóval szélesebb körben, az értékláncon belül értendők.

Milyen új tényezők formálják a célokat?

A társadalmi, környezeti hatás kvantitatív meghatározása továbbra is fontos, a tényezők folyamatosan változnak, de a nagy trendek elég stabilak. A klímaváltozás, az erőforráshiány, a generációk eltérő tulajdonságai vagy a fogyasztási sémák változása mindig is jelen voltak, de mostanra felértékelődött a jelentőségük.

Mivel lesz mérhető a teljesítmény, egyáltalán mi számít majd valódi teljesítménynek?

A nem-pénzügyi teljesítmény fontossága utol fogja érni a pénzügyi teljesítményét főleg akkor, amikor már az Y-Z generációk fogják vezetni a vállalatokat. Minden téren teljesíteni kell majd, hogy a vállalat sikeresen jövedelmező és jól finanszírozható legyen.

Hogyan érhetnek el a változások iránt elkötelezett vállalatok és szervezetek az eddigieknél lényegesen nagyobb pozitív hatást programjaikkal?

Ha a programoknak van a vállalat víziójához köze, minél magasabb szintű a program vállalaton belüli támogatása, és jól kimutatható hatása van mind a vállalaton belül, mind azon kívül. A PR fontos, de nem az egyetlen szempont, a program egy stratégia része kell legyen.

Hogyan fektessék be a gazdasági szereplők a tőkéjüket és erőforrásaikat olyan projektekbe, termékekbe, szolgáltatásokba vagy vállalkozásokba, amelyek pozitív és mérhető társadalmi és környezeti hatást fejtenek ki értéket teremtve mindenki számára?

A “hogyan”-ra nehéz röviden válaszolni. Annyi biztos, hogy a befektetések kiválasztásánál – ideális esetben – annál többet kell a vállalatnak figyelembe vennie, mint a reputációs, vagy pénzügyi teljesítmény.