fbpx

Ezek a trendek jellemzik a vállalati társadalmi felelősségvállalás és társadalmi hatásmérés területét

Ezek a trendek jellemzik a vállalati társadalmi felelősségvállalás és társadalmi hatásmérés területét

A világ több mint 200 legnagyobb vállalatát tömörítő CECP (Chief Executives for Corporate Purpose®) Giving in Numbers™ jelentésének legutóbbi kiadása azokat a globális trendeket összegzi, melyek a járvány lecsengése óta jellemzik a vállalatok társadalmi felelősségvállalási aktivitását, beleértve a társadalmi és közösségi befektetéseket, a fizikai és szakmai önkéntességet, az adományozási tevékenységet, illetve az ezekkel kapcsolatos társadalmi eredmény- és hatásmérést.

A CECP átfogó és történetileg is jelentős adatokkal rendelkezik a vállalati társadalmi felelősségvállalásra vonatkozóan, hiszen mintegy 388 milliárd dollár értékű vállalati társadalmi befektetés megvalósítását követte nyomon az elmúlt több mint két évtized során. A szervezet által készített Giving in Numbers™ elemzés éppen ezért világszerte fontos benchmarking eszközként szolgál a piaci szereplők számára.

A legutóbbi jelentés megállapítja, hogy miközben 2020 a zűrzavar és az alkalmazkodás éve volt a vállalati társadalmi felelősségvállalás szempontjából, a cégek képesek voltak válaszolni a felmerülő kihívásokra. A 2021-es év nem csak a helyreállításról és az újfajta normáknak való megfelelésről szólt, hanem a továbblépési, fejlődési lehetőségek kereséséről is. Ugyanakkor, a járványt követően visszaesés következett be a vállalati önkéntesség és adományozás terén, ezért a CECP arra figyelmeztet, hogy a cégeknek a továbbiakban úgy kell átalakítaniuk önkéntes programjaikat, hogy minél inkább össze tudják hangolni a munkatársak érdeklődési köreit és képességeit a közösségek igényeivel.

A szervezet szerint elengedhetetlenül fontos, hogy a 2020-ban szerzett lendületet visszanyerjük és fenntartsuk. A társadalmi befektetések összértéke mára jelentősen csökkent a 2020-as csúcshoz képest, és bár lehet, hogy az akkori számok nem tűntek hosszú távon fenntarthatónak, az sem fenntartható, ha a gazdasági szereplők visszatérnek korábbi gyakorlataikhoz. A Giving in Numbers™ legutóbbi kiadása ezért azt hangsúlyozza, hogy a vállalatoknak a pozitív változások katalizátoraivá kell válniuk és proaktívan kell tenniük annak érdekében, hogy elkerüljük a jövőbeli válságokat.

A vállalati társadalmi felelősségvállalás különféle formáinak elemzése mellett, a kiadvány áttekintést ad azokról a trendekről is, melyek a vállalati társadalmi befektetések eredmény- és hatásmérése terén tapasztalhatók. A jelentés megállapítja, hogy a társadalmi hatások mérésének valamilyen formája szinte mindenhol megjelenik, ahogyan a társaságok egyre átfogóbb módszereket kezdenek alkalmazni társadalmi felelősségvállalási stratégiájuk eredményességének nyomon követésére. Növekszik azoknak a cégeknek az aránya, melyek valamennyi támogatásuk esetében mérik a társadalmi hatást, és a fenntarthatósági jelentésekben is egyre gyakrabban mutatkoznak meg a befektetői szempontok a társadalmi eredményekkel összefüggésben. Az elemzés rámutat, hogy azoknál a cégeknél, ahol mérik a társadalmi befektetési stratégia társadalmi és üzleti értékét, ott magasabb a közösségi befektetések összesített értékének mediánja és a vállalati önkéntes programok részvételi aránya.

Az eredeti angol nyelvű (Giving in Numbers™: 2022 Edition) kiadvány itt érhető el: https://cecp.co/home/resources/giving-in-numbers/

Iratkozzon fel hírlevelünkre!