fbpx

A Provident Pénzügyi Zrt. a járványhelyzetre tekintettel meghirdetett COVID-19 megoldások a közösségért kategóriában indult az Effekt 2030 elmúlt évi pályázatán, és programjával elnyerte nem csak a zsűri elismerését, de a közönségdíjat is. Az idei pályázat meghirdetése kapcsán beszélgettünk Gara Gáborral, a társaság kommunikációs és vállalati kapcsolatok igazgatójával.

A Provident számára miért volt fontos, hogy programjával részt vegyen a pályázaton?

Rendkívül büszkék vagyunk a Provident CARE Program megvalósítására, amely egy mindenki számára kihívásokkal teli időszakban jött létre, valós és kiemelkedően fontos igények és alapelvek mentén. Úgy gondoljuk, hogy a program szervezeten belüli hatása igazán előremutató, és hiszünk a jó gyakorlatok megosztásának fontosságában, ezért szerettük volna, ha más magyarországi vállalatok is megismerhetik ezt a kezdeményezést. A koronavírus megjelenésekor tudtuk, hogy rendkívül fontos lesz, hogy ebben a nehéz időszakban még inkább érezzék a dolgozók a vállalat gondoskodását és felelős támogatását mind a fizikai, mind pedig a mentális egészségük megóvása érdekében. Számos megelőző intézkedést vezettünk be a munkavégzés terén, védőeszközöket biztosítottunk alkalmazottaink számára, megteremtettük a rugalmas és otthoni munkavégzés lehetőségét, mentálhigiénés programot szerveztünk és egy új, belső kommunikációs platformot is fejlesztettünk.

Mit jelentett a vállalat számára az, hogy sikerült elnyernie a közönségdíjat?

A szakmai szempontok alapján odaítélt díj mellett az Effekt 2030 Közönségdíját is megnyertük, amely egy nagyon sokatmondó elismerés és visszajelzés számunkra. Különösen jó volt azt tapasztalni, hogy nemcsak a Provident munkavállalói szemével nézve sikerült megfelelően azonosítanunk és kezelnünk az adott időszak fontos kérdéseit és munkavállalói igényeit, hanem más vállalatok alkalmazottai szerint is.

Mit tanácsolna az idei pályázóknak, illetve azoknak, akik még csak most gondolkodnak a nevezésen?

Mindenképpen javaslom, hogy készítsenek pályázati anyagot és induljanak el a megmérettetésen, hiszen az üzleti közösség számára is fontos, hogy minél több jó gyakorlatot megismerjenek, amelyből ötleteket tudnak meríteni, és alkalmazni saját vállalati kultúrájukban. A pályázati anyagban emeljék ki az alkalmazott intézkedések hatását, azok esetleges újszerűségét, illetve az összefüggéseket, amelyek a programok és a vállalati márka értékazonosságát mutatják be. Az is fontos szempont, hogy valós stratégiai megközelítés álljon az egyes kezdeményezések mögött, amelyek hosszútávon is működőképesek lesznek a vállalat életében.