Az Auchan és a Magyar Vöröskereszt között már évek óta folyamatos az együttműködés, így nem volt kérdés, hogy a vállalat elsők között siet a segélyszervezet segítségére egy minden eddiginél súlyosabb krízishelyzetben. Az orosz-ukrán háború kitörése után közvetlenül már egy komplex együttműködés vázlatával keresték meg őket, melynek célja az volt, hogy a lehető leggyorsabban megérkezzen a segítség anélkül, hogy ez tovább terhelné a vöröskeresztes munkatársak és önkéntesek kapacitásait. Az együttműködés elemeit folyamatosan egyeztették a szakmai kollégák és a MVK vezetésének bevonásával, hogy a leghatékonyabban nyújthassanak segítséget a menekülők igényei, a szervezet lehetősége, kapacitásai, a folyamatosan változó helyszínek és feladatok figyelembevételével. Fontos szempont volt, hogy az együttműködés egyes elemei a válság különböző fázisait követve, időrendben egymás után valósuljanak meg, ezzel biztosítható legyen a hosszú távú támogatás, valamint, hogy mindez termék- és pénzadomány formájában, és a közösségekhez eljutó információként is tárgyiasuljon, úgy, hogy az adományt a leghatékonyabb módon használják fel az ország minden pontján. A segítségnyújtásban részt vettek az Auchan munkatársai is, és a vásárlókat is bevonták, szakszerűen utat adva az országszerte rendkívül erős segítő szándéknak. Az együttműködés öt elemből tevődött össze: ukrán segélyszállítmány, áruházi adománygyűjtés, online adományozás, Bizalompontgyűjtő-kampány és alapítványi támogatás.

További információ a projekttel kapcsolatban: