A Magyar Adományozó Fórum a felmérést 2015. július 20. és szeptember 25. között folytatta le a CID Cég-Info Kft. közreműködésével. A korábbi MAF kutatásokhoz hasonlóan a hazai TOP200 vállalat szolgált mintaként (Figyelő 2014, nettó árbevétel alapján), kiegészítve a TOP20 bankintézménnyel (Figyelő 2014, mérlegfőösszeg és eredmény alapján) valamint a TOP10 biztosítóval (Figyelő 2014, díjbevételek alapján). A felmérés során összesen 216 vállalat került megkeresésre, mivel azon cégcsoportokat, ahol a támogatási tevékenységek területét központilag irányítják egy vállalatként kezeltük. Az adatfelvétel telefonos lekérdezéssel, illetve e-mailen keresztül, önkitöltős módszerrel zajlott.
Az alábbi kérdésekre válaszolt 51 vállalat:
- A következő kategóriák közül Ön melyikbe sorolná a vállalatuknál támogatásokra fordított források összértékét 2014-ben?
- Vállalatuknál milyen erőforrásokat használnak fel támogatási programjaik során?
- Vállalatuk felméri valamilyen módon a munkavállalók ismereteit, elvárásait, motivációit a vállalat támogatási programjaival kapcsolatban?
- Vállalatuknál bevonásra kerülnek a munkavállalók valamilyen módon a támogatási programok tervezésébe, megvalósításába?
- Vállalatuknál megjelennek a belső kommunikációs tevékenységekben a cég támogatási programjai, kezdeményezései?
- Vállalatuk tudatosan/tervezetten használja fel támogatási programjait munkáltatói márkájának (employer branding) építéséhez?
- Kinek a kezdeményezésére, illetve szabadidőben vagy munkaidőben szervezett önkéntes programokban vehetnek részt a munkavállalók vállalatuknál?
- Ki a felelős a vállalatnál a munkatársak önkéntes munkájának tervezéséért, szervezéséért?
- Milyen jellegű önkéntességhez kapcsolható tevékenységekben vesznek részt leggyakrabban cégük munkatársai?
- Ki a felelős a vállalatnál a munkatársak önkéntes munkájának tervezéséért, szervezéséért?
- Milyen jellegű önkéntes feladatokat végeznek leggyakrabban cégük munkatársai?
- Milyen jellegű önkéntes feladatokat végeznek leggyakrabban cégük munkatársai?
- Vállalatuknál milyen mutatók alapján követik, mérik a munkavállalók vállalati programokba való bevonásának eredményét és hatásait?
- Utánkövetik vagy mérik bármilyen módon a vállalati önkéntes tevékenységeknek hatását?
- Az elmúlt években változott támogatási gyakorlatukban az önkéntes tevékenységekbe bevont munkatársak száma, és a munkaidőben biztosított önkéntes órák száma?
- Előreláthatólag hogyan változik a következő 3 évben vállalatuknál az önkéntes tevékenységekbe bevont munkatársak száma, illetve a cég által munkaidőben biztosított önkéntes munkaórák száma?
- Előreláthatólag hogyan változik a következő 3 évben vállalatuknál a cég által biztosított önkéntes feladatok költségeire fordítható pénzbeli források nagysága?
Kérjük, töltse le a kutatási tanulmányt!