Az Effekt 2030 – A közösségi befektetések díjára 4 kategóriában – Esélyteremtő üzlet, Jövő gazdasága, Zöld egyensúly és Mindenki társadalma – pályázhattak a vállalatok felelősségvállalási programjaikkal. A zsűri által shortlistre javasolt pályázatokra a nagyközönség is szavazathat szeptember 26. 12:00-ig. Hogy végül mely vállalaté lesz a Közönségdíj és kik lesznek az egyes kategóriák legjobbjai, az Effekteam október 3-ai Közösség. Hatás. Jövő. című konferenciáján derül ki.
A beérkezett pályázatokból a zsűri kategóriánként 3-3 programot választott a legjobbak közé, így 12-en kerültek shortlistre. A nagyközönség közülük támogathat egyet szavazatával.
Esélyteremtő üzlet kategóriában shortlistre került:
- a Liferay Hungary, aki az Employee Volunteer Programja keretében munkatársaival összesen 13 ezer euróval és 40 napnyi munkával segítette az InDaHouse Egyesületet, és a Hernádszentandrás és környékén élő fiatalokat kitörni a szegénység-spirálból;
- a Numil, Nutricia Otthonápoló Szolgálata (NOSZ), amely évente mintegy 1500 szondával táplált betegeknek és hozzátartozóiknak nyújt segítséget; valamint
- a Tesco, az Élelmiszermentés a Tescónál programjával, amelyben az áruház dolgozói minden nap összegyűjtik a már nem eladható, de még fogyasztható élelmiszereket a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és partnerszervezetei számára.
A Jövő gazdasága kategória döntősei:
- az Invitech Okosfalu programja, amely a digitális felzárkózást támogatja;
- a K&H Start it @K&H startup vállalkozásokat támogató nagyvállalati inkubátorprogramja, amely mentorprogrammal és felhőszolgáltatás elérésével támogatja a startupokat; és
- az UniCredit Lépj velünk! társadalmi innovációs programja, amely olyan társadalmi vállalkozásoknak nyújtott pénzügyi támogatást és üzletfejlesztési mentorprogramot, amelyek célja a társadalmi egyenlőtlenség csökkentése.
Zöld egyensúly kategóriában a legjobbak közé került:
- az E.ON – E.ON EnergiaKaland programja, melynek célja, hogy segítsen a pedagógusoknak az energiatudatosság kialakításában és a gyerekeknek az energiával kapcsolatos tudás bővítésében;
- a Procter&Gamble GoGreen belső munkatársi érzékenyítés a környezetvédelem iránt kezdeményezése; valamint
- a SPAR – A vásárlókkal együtt a környezet védelméért energiatakarékos és környezetkímélőbb megoldásokat kínáló globális programja.
Mindenki társadalma kategóriában döntőbe jutott:
- az Accenture Skill2Succeed – Rajtad áll a jövőd programja, amely a hátrányos helyzetű gyermekeknek segít megoldani a mindennapi élet kihívásait;
- a Coca-Cola Magyarország #énjövőm programja, amely a hátrányos helyzetű fiataloknak, kisgyermekes szülőknek és fogyatékkal élőknek nyújt gyakorlati tudást, motivációt ahhoz, hogy visszataláljanak a munka világába; és
- az OTP Akadálymentesítési program és szemléletformáló kampánya, amelynek keretében tavaly a vakok számára „beszélő” bankjegykiadó automatákkal, a hallássérültek ügyintézését segítő videó-tolmácsszolgáltatással és érzékenyített ügyfélhívó rendszerrel szerelte föl több száz fiókját.
A programok közül egyre lehet szavazni az Effekteam oldalán szeptember 26. 12:00-ig: https://effekteam.hu/effekt-2030-kozonsegszavazas/
A Közönségdíjat és a kategóriák győzteseinek járó elismeréseket az Effekteam október 3-ai Közösség. Hatás. Jövő. című konferenciáján adjuk át, ahol nagyvállalati és üzleti fenntarthatósági vezetők, szakértők, civil szervezetek szakemberei, a fiatal generáció képviselői és egy jövőkutató osztják meg gondolataikat arról, hogy mi vár ránk a következő 5-15 évben a gazdaság a társadalom és az ökológiai környezet viszonylatában, és ebben hogyan alakul a vállalatok felelőssége, szerepe.
A konferenciára jelentkezés és a részletes program:
https://effekteam.hu/konferenciak/