Levásárolható támogatást kapott az Országos Mentőszolgálat az Auchantól
Az Országos Mentőszolgálat munkatársainak 10 millió Bizalompontot adott át az Auchan. A „Támogasd a hősöket!” akció keretében az áruházlánc vásárlói több mint 20 milliót ajánlottak fel a mentőknek. Az áruházlánc viszont már most átadta az OMSZ-nak a levásárolható Bizalomkártyákat annak érdekében, hogy a szervezet mielőbb szétoszthassa azokat a munkatársai között.
Pár hete, a Mentők napján az Országos Mentőszolgálat főigazgatója, dr. Csató Gábor beszámolt arról, hogy milyen emberfeletti munkát végeztek és végeznek mind a mai napig a járványidőszakban. Ők mennek ki a fertőzésgyanús esetekhez, azonosítják a fertőzötteket és szállítják kórházba azokat, akiknek orvosi ellátásra van szükségük. Eddig 15 ezer fertőzésgyanús vagy igazoltan koronavírus fertőzött betegnek nyújtottak segítséget, mintegy 40 ezer ember járványügyi mintavételét végezték el, ésa koronavírus-járvány kapcsán több mint 420 ezer kilométert tettek meg.
Az Auchan cégkultúrájától nem idegen a szolidaritás, így egyértelmű volt, hogy segítik az egészségügyben dolgozókat, közülük is – a kereskedelemhez hasonlóan – a frontvonalban helytálló mentősöket. Április közepe óta szállítanak nagy mennyiségben friss gyümölcsöket a vidéki és fővárosi mentőállomásokra, hiszen a szolgálatot teljesítőknek sokszor a vitamindús étkezésre sincs elég idejük.
Ezen kívül pedig 10 millió Bizalompontot adtak át az Országos Mentőszolgálatnak. A kártyákra feltöltött levásárolható pontok összesen 5 millió forintot érnek. A Bizalomkártyákat az Országos Mentőszolgálat a munkatársai között osztja szét, hogy ezzel is segítsék a kemény munka mellett a mindennapjaikat és a családjaik életét.
A vásárlók bizalompontjaiból összegyűlt forintokat pedig június elején kapja meg az OMSZ, hiszen addig még további felajánlásokkal lehet növelni az adományt.
Két magyar szervezetnek is rendkívüli támogatást ítélt meg az Auchan-csoport
A koronavírus-járvány miatt kialakult krízishelyzetben segítségért pályázhattak azok az országok, ahol a vállalat jelen van. Az Auchan az Ifjúságért Alapítványtól hét ország tizennégy projektje összesen 324 391 eurót kapott, amivel 30 000 rászoruló gyereken vagy fiatalon segítenek. Az Auchan Magyarország két hazai szervezetet terjesztett fel, mindkettőnek megítélték a támogatást. Az SOS Gyermekfalvak 4,5 millió forintot, a Magyar Vöröskereszt Gyermekszáj programja 8,7 millió forintot kap, amivel a nehéz helyzetű gyerekeken segítenek, elsősorban az élelmezésük terén.
A Magyar Vöröskereszt a támogatást Gyermekszáj programjának bővítésére fordítja. Borsod-Abaúj-Zemplén megyében a program keretében hetente kétszer tejet és kenyeret kapnak a nélkülöző gyermekes családok, amelyek a jövedelmük alapján lettek kiválasztva. A régióban konkrétan két hatgyermekes, két ötgyermekes, hét négygyermekes, tizenhat háromgyerekes, hat kétgyermekes és két egy gyermeket nevelő család kapja meg rendszeresen ezt a két alapélelmiszert a szervezettől, ami hetente 334 liter tejet és 167 darab kilós kenyeret jelent. Az Auchan alapítványi támogatásának köszönhetően az eddigiek mellett egy újabb, a járvány gazdasági hatása által súlyosan érintett települést, Hernádvécsét is be tudják vonni a programba.
Az SOS Gyermekfalvak kecskeméti ifjúsági házában és két átmeneti otthonában élők kapnak a karantén miatt megnőtt élelmezési költségeikhez és a számukra nyújtott lelki segítségnyújtáshoz támogatást az Auchan nemzetközi alapítványától.
Borral a koronavírus ellen (Vásárolj magyar bort, és segíts a Szent László Kórháznak!)
A kiskereskedelmi láncok közül kizárólag az Auchanban kapható a Pajzos-Megyer tokaji borászat adománygyűjtő bora, amelyet a borászat külön erre a célra hozott létre, “Segíts, hogy segíthessünk” néven. A termék, amelynek fogyasztói ára 1500 forint, április 24-től a készlet erejéig kapható az Auchan áruházaiban. Minden egyes megvásárolt palack után a Szent László Kórház 500 forintot kap a koronavírus elleni küzdelemhez.
„Az Auchan munkatársai nap mint nap erőn felül dolgoznak azért, hogy ne álljon meg az élet, és a lehető legnagyobb biztonságban jussanak élelemhez az emberek. Ugyanakkor látjuk azt az
emberfeletti teljesítményt, amit az egészségügyi dolgozók nyújtanak azzal, hogy saját egészségüket is kockáztatva tesznek meg mindent mindannyiunkért. A Pajzos-Megyer pincészet akciójának támogatásával mi is szeretnénk kifejezni a hálánkat az ő erőfeszítéseikért. Több vonalon is segítjük egyébként az egészségügyben dolgozókat, mentősöket, és ezúttal is számítunk a vásárlóinkra, mert ha ezt a bort választják, ők is hozzájárulnak az összefogásunkhoz” – mondta el Varga-Futó Ildikó, az Auchan kommunikációs és CSR igazgatója.