90 sajátmárkás tészta- és rizstermék érhető el mostantól 100%-ban újrahasznosítható csomagolásban a Tescónál. Az áruházlánc ezzel már két teljes termékkategória árucikkeit kínálja környezetbarát csomagolásban. A vállalat így újabb lépést tett annak irányába, hogy 2025-re minden sajátmárkás termékének csomagolása újrahasznosítható legyen, míg a másodlagos csomagolóanyagok újrahasznosításával közel 2000 fát ment meg évente a kivágástól.

2019-ben a Tesco vállalta, hogy 2025-re sajátmárkás termékeinek csomagolását 100%-ban újrahasznosíthatóvá teszi. Idén a vállalat 200 háztartási terméke – köztük például mosó- és tisztítószerek – csomagolását tervezte át ennek megfelelően, most pedig tészta- és rizstermékeit vezette be újrahasznosítható csomagolásban. Magyarországon a vásárlók évente mintegy 7,5 millió ilyen terméket vesznek a Tescóban, így a fogyasztói (ún. elsődleges) és a gyűjtő (ún. másodlagos) csomagolás újrahasznosíthatósága rengeteg csomagolóanyagot ment meg attól, hogy a szeméttelepen végezzék. Hazánk egy főre eső, évi átlagos rizs- és tésztafogyasztását figyelembe véve az értékesített mennyiség fedezné Debrecen és Kecskemét teljes lakosságának egész éves igényeit.

A termékek csomagolását úgy alakították ki, hogy a vásárlók használat után azokat a lakóhelyükön található megfelelő szelektív hulladékgyűjtőbe tudják kidobni, így biztosan újrahasznosításra kerülnek. A Tesco ezenkívül több mint 112 tonnányi másodlagos papírcsomagolást gyűjt vissza áruházaiból, hogy a hulladékból partnerei újrahasznosított termékeket, köztük például Tesco bevásárlótáskákat állítsanak elő. Ennek hiányában évente 1919 fát kellene elültetni, hogy pótolni tudják ezt a papírmennyiséget. Az áruházlánc ezért olyan módszereket alkalmaz, amelyek segítségével a hulladékot egyéb célokra használhatja fel, bezárva ezzel a kört, melynek eredményeként a csomagolóanyag nem megy veszendőbe.