fbpx

Tesco – Tesco-WWF együttműködés a fenntartható élelmiszer-fogyasztásért

Tesco – Tesco-WWF együttműködés a fenntartható élelmiszer-fogyasztásért

Idén július 29-re esett a túlfogyasztás világnapja, amely vészcsengőként figyelmeztet fogyasztásközpontú életmódunkra. A WWF és a Tesco ezért egyedülálló együttműködést indított el azzal a céllal, hogy hosszú távon támogassa a megfizethető és fenntartható élelmiszer-fogyasztást Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában.

Idén július 29-én volt a túlfogyasztás világnapja, vagyis az emberiség nem egészen hét hónap alatt elhasználta a Föld egy évre elegendő természeti erőforrásait. Ez azt jelenti, hogy jelenlegi életmódunk fenntartásához 1,7 Földrelenne szükségünk, miközben csak egyetlen bolygó áll rendelkezésünkre. Ha tehát biztosítani szeretnénk a jövőnket, akkor változtatnunk kell az életvitelünkön.

Ökológiai lábnyomunk méretét alapvetően meghatározza, hogy hogyan termeljük meg, forgalmazzuk és fogyasztjuk el az élelmiszert. Mára az élelmiszer-előállítás a termőföldtől az asztalig tartó hatásafelel a legnagyobb mértékben az üvegházhatású gázok kibocsátásáért, miközben a megtermelt élelmiszer 40%-a a kukában végzi. Nemzetközi szinten az üvegházhatású gázok 10%-a köthető az élelmiszer-hulladékhoz, az élelmiszer-termelés pedig a biológiai sokféleség csökkenésének egyik fő okozója. Kelet-Közép-Európában a természetes élőhelyek mintegy 61,5%-a áll a mezőgazdaság hatása alatt.

A Tesco és a WWF ezért mostantól együttműködik, hogy közösen hívják fel a figyelmet a fenntartható élelmiszer-fogyasztási szokásokra, és támogassák azt, hogy minél többen éljenek egészségesen és csökkentsék az élelmiszerek környezeti hatásait.

A Tesco és a WWF együttműködése Közép-Európában három fő területre fókuszál:

  • Felhívja a Tesco munkatársainak figyelmét arra, hogy mit tehetnek a vállalati működés környezetre és természetre gyakorolt hatásainak csökkentéséért.
  • Napi szintű, fenntartható élelmiszer-fogyasztásra ösztönzi a fogyasztókat.
  • A Tesco szállítóival és partnereivel rámutat a fenntartható termelés jó gyakorlataira, és megfizethető alternatívát kínál a vásárlók számára.

„Hazánk sajnos még a globális átlagnál is rosszabbul teljesít: a magyarországi túlfogyasztás napja idén június 8-ára esett. Vagyis, ha mindenki úgy élne, mint a magyarok, a Föld éves tartalékai már ekkor kimerültek volna. Éppen ezért indítottunk WWF Léptem néven egy olyan mobilalkalmazást, melynek segítségével felmérhetjük saját ökolábnyomunkat, és tudatosan csökkenthetünk rajta – ahol csak lehet. Az applikációban – amelynek segítségével a Tesco magyarországi munkatársai is elindulnak a változás felé egy játék keretében –, egyebek mellett fontos szerepet kap a fenntarthatóbb élelmiszer-fogyasztás is, ezzel támogatva az első lépéseket ahhoz, hogy tudatosabb vásárlókká és fogyasztókká váljunk”– mondta Sipos Katalin, a WWF Magyarország igazgatója.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!