A Tesco az egészségesebb életmód támogatása érdekében egyre több alternatívát kínál az egészségesebb és fenntarthatóbb étkezésekhez. Legutóbb például több mint 300 sajátmárkás termékéből – beleértve a kekszeket, pékárukat, édességeket, szószokat és a margarinokat – távolította el a hidrogénezett zsírokat.

A Tesco jól tudja, hogy az elfogyasztott étel jelentős hatással van az emberek egészségére, ezért vásárlóinak is számos az egészséges életmódot és a fenntarthatóságot is támogató élelmiszert kínál. Szállítóival szoros együttműködésben az áruházlánc több mint 25 éve dolgozik azon, hogy választéka minél inkább megfeleljen a vásárlók egészséges életmóddal kapcsolatos elvárásainak.

Az elmúlt hónapokban a vállalat a legfontosabb termékcsoportokban több mint 300 sajátmárkás termékének receptúráját módosította a tápanyagok – köztük a cukor, a zsír és a só – egy részének eltávolításával vagy helyettesítésével, ezzel is lehetővé téve a vásárlók számára, hogy jobban odafigyeljenek az érintett tápanyagok bevitelének mennyiségére. Ezzel párhuzamosan pedig folyamatosan dolgozik azon, hogy növelje sajátmárkás termékeinek gyümölcs-, zöldség- és rosttartalmát. Az áruházlánc sajátmárkás termékei (pl. a kekszek, pékáruk, édességek, szószok, margarinok) már hidrogénezett zsírokat sem tartalmaznak. A Tesco sajátmárkás termékeiben nem használ a csontokról mechanikusan lefejtett húst. A vásárlók így minőségi és ízletes húskészítményeket fogyaszthatnak, legyen szó virsliről, húspogácsáról vagy akár főzést nem igénylő ready-to-eat termékekről.

A termékfejlesztés komplex folyamat, amelyet a Tesco élelmiszermérnökei különös gondossággal végeznek. A vállalat szakemberei alapos válogatás után állítják össze a megfelelő hozzávalók listáját, így például a természetes adalékanyagokat részesítik előnyben, és egy, a Tesco Csoportnál alkalmazott tiltottadalékanyag-lista alapján végzik el a fejlesztéseket, amely számos nem kívánatos adalékanyag, így például mesterséges színezékek használatát sem engedélyezi.

A kiskereskedelemben az új ötletek és technológiai fejlesztések éppoly fontosak, mint a fenntarthatóság, amely a vásárlók számára is egyre nagyobb jelentőségű. A Tesco a közelmúltban elsőként csatlakozott az Európai Unió fenntartható élelmiszer-ellátást célzó üzleti és marketinggyakorlatokat tartalmazó magatartási kódexének aláíróihoz, valamint Magyarországra is kiterjesztette a kiegyensúlyozott és fenntartható táplálkozást célzó stratégiáját, ezek mentén pedig a jövőben egyre több egészséges terméket kínál vásárlóinak. A növényi alapú, húst helyettesítő termékek értékesítését például 2025-ig a háromszorosára növeli.

Az áruházlánc nemcsak a vásárlók, de munkatársai egészségére is kiemelten figyel. Október ezért a Tescónál az egészség hónapja, amikor változatos programok várják a kollégákat a munkahelyi és privát egészségmegőrzéssel kapcsolatban. Az érdeklődők az egészséghez kapcsolódó gondolatébresztő előadásokon és beszélgetéseken vehetnek részt, ezzel is aktívan téve egészségi állapotuk javításáért és jóllétük növeléséért.