fbpx

Tesco – Egyre kevesebb műanyag hulladék a Tescónál – nem csak júliusban

Tesco – Egyre kevesebb műanyag hulladék a Tescónál – nem csak júliusban

A Tescónál még tart a szemléletváltást elősegítő műanyagmentes július akció, amely a műanyaghasználat csökkentését ösztönzi. A vállalat a napokban publikálta legfrissebb fenntarthatósági jelentését, amelyben azokról az intézkedéseiről és eredményeiről is beszámol, amelyek enyhíthetik a csomagolóanyagok – köztük a műanyag – környezetterhelését.

A műanyagmentes július lényege, hogy a műanyagot mindenhol megpróbáljuk valamilyen kedvezőbb alternatívával helyettesíteni vagy átgondolni, hogy valóban szükségünk van-e rá. Habár a kampány elsősorban a fogyasztóknak szól, a Tesco is fontosnak tartja, hiszen vállalatként sokat tehet azért, hogy a megfelelő termékkínálattal növelje a vásárlók tudatosságát, és egyúttal saját működésében is megvizsgálja a műanyag használatát, valamint környezetbarát gyakorlatokkal csökkentse a mennyiségét.

A Tesco a napokban adta ki legújabb fenntarthatósági jelentését, amelyben a fenntartható csomagolással kapcsolatos tevékenységeit és eredményeit is összegzi. Az áruházlánc vállalta, hogy 2025-re minden sajátmárkás terméke csomagolását 100 százalékban újrahasznosíthatóvá teszi. Három teljes termékkategóriában pedig már el is érte ezt, így mintegy 200 háztartási, 90 rizs- és tésztaterméke, valamint az előre csomagolt zöldségek és gyümölcsök így kerülnek az üzletek polcaira.

A vállalat a frissáru szállításához az Euro Pool újrafelhasználható, zöld rekeszeit használja, hogy minél kisebb legyen az egyszer használatos csomagolóanyagok mennyisége. 2021-ben összesen 10 789 581 darab ilyen rekesz használatával 3645 tonnával csökkentette szén-dioxid-kibocsátását. Az egyéb termékek szállításánál és raktározásánál felhasznált, ún. másodlagos csomagolóanyagokat pedig újrahasznosítja. Ezek közé tartozik a műanyag is. A Tesco kis sűrűségű polietilénből készült bevásárlótáskája és a legolcsóbb Tesco bevásárlótáska 100%-ban újrahasznosított anyagból készült, és mindkettő maga is teljesen újrahasznosítható. Az áruházlánc F&F ruházati márkájának vállfáit újak gyártása helyett ismételten felhasználja, így egy vállfára vetítve 34 százalékkal csökken a szén-dioxid-kibocsátás és 86 százalékkal a vízfelhasználás.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!