A Tesco most közzétett egészségügyi stratégiájának célja, hogy a magyarországi vásárlókat is támogassa a kiegyensúlyozott és fenntartható táplálkozásban. Ezzel összhangban az áruházlánc arra törekszik, hogy bővítse az egészséges életmódot támogató termékek kínálatát, növelje a növényi alapú, húst helyettesítő árucikkek értékesítését és egészségesebbé tegye saját márkás élelmiszereinek összetételét.

Egészségünk talán soha nem volt olyan fontos, mint napjainkban. A kiegyensúlyozott étrend pedig az egyik legjobb módja annak, hogy tegyünk is érte. A Tesco három új vállalást jelentett be, melyek célja az egészséges életmódot támogató élelmiszerek arányának növelése az áruházak polcain, valamint az online értékesítésben:

  • Az egészségesebb termékek arányának növelése a megfelelő módszertan kidolgozásával, mely rögzíti a kiindulási állapotot, valamint a 2022 végéig elérni tervezett célokat.
  • A növényi alapú, húst helyettesítő termékek értékesítésének 300 százalékos növelése 2025-re.
  • Olyan terv kidolgozása, amely a sajátmárkás termékeket azok összetételének megváltoztatásával egészségesebbé teszi.

A három most bejelentett célkitűzés a magyar, szlovák, valamint a cseh piacra vonatkozik és összhangban áll az Egyesült Királyságban érvényes, hasonlóan ambiciózus célokkal.

A vállalások elérése érdekében tett első lépés az egészséges életmódot támogató kínálat jelenlegi arányának felmérése, majd a pontos célok megállapítása. Emellett az áruházlánc a növényi alapú élelmiszereket is könnyebben elérhetővé teszi, valamint elindítja a sajátmárkás termékek átalakítására irányuló széles körű programját. Ennek keretében a Tesco sajátmárkás termékek összetételében csökkenti a só, a zsír, valamint a cukor mennyiségét, és ezzel párhuzamosan növeli azok gyümölcs-, zöldség-, valamint rosttartalmát.