fbpx

Tesco – A Tesco a nemek közötti munkaerőpiaci egyenlőtlenség felszámolásán dolgozik

Tesco – A Tesco a nemek közötti munkaerőpiaci egyenlőtlenség felszámolásán dolgozik

A Tesco áruházlánc és a Tesco Business Solutions & Technology is csatlakozott az Amnesty International „Egy lépéssel közelebb” kampányához, amelyet a szervezet a nemek közötti bérszakadék felszámolására indított. Sokszínűségi jelentésének részeként a Tesco már évek óta önkéntesen nyilvánosságra hozza a nők és férfiak össz-bérkülönbségére vonatkozó adatait: a legfrissebb jelentés szerint a Tescónál a nemek közötti összkereset-különbség az előző évhez képest 0,4 százalékponttal csökkent.

A Tesco is csatlakozott azon cégekhez és önkormányzatokhoz, amelyek részt vesznek az Amnesty International „Egy lépéssel közelebb” kampányában. A kezdeményezés célja, hogy a nők és férfiak bérkülönbségére mutató adatok láthatóvá váljanak, ezáltal pedig társadalmi szinten is közelebb kerüljünk a nemek közötti bérszakadék felszámolásához.

A Tesco három éve adja ki Sokszínűségi jelentését, amelyben a nemek közötti összkereset-különbségre vonatkozó adatait is – önkéntesen – nyilvánosságra hozza. Ez azt mutatja meg, hogy a férfiak és a nők aggregált átlagos bértömege között mekkora az eltérés, függetlenül a betöltött pozíciótól vagy besorolási szinttől. Vagyis a szám arra mutat rá, hogy a vállalatnál az összes nő átlagbére mennyiben tér el az összes férfi átlagbérétől.

„Az egyenlő lehetőségek mindenkit megilletnek a társadalomban és a munkaerőpiacon egyaránt. Mindannyiunk célja, hogy olyan munkahelyeket teremtsünk, ahol az átláthatóság, az egyenlőség és a sokszínűség közös érték. Már évek óta transzparensen kommunikáljuk adatainkat: a legfrissebb jelentésünk szerint a Tescónál a nemek közötti összkereset-különbség az előző évhez képest 0,4 százalékponttal csökkent. A javulás elsősorban a rugalmas munkavégzési lehetőségeknek, valamint annak köszönhető, hogy az előző évhez képest 2 százalékponttal nőtt a hipermarketekben áruházvezetői pozíciót betöltő nők aránya. Büszke vagyok rá, hogy az „Egy lépéssel közelebb kampányhoz való csatlakozásunkkal megerősítettük elkötelezettségünket a nemek közötti munkaerőpiaci egyenlőtlenség felszámolása iránt”– mondta Túróczi Norbert, a Tesco Magyarország HR vezetője.

A Tesco az egyenlő bérezés elvét követő munkáltató. A vállalatnál minden pozíciónak meghatározott bére, illetve bérsávja van, amely független a munkakört betöltő kolléga nemétől. Ugyanakkor nemek szempontjából még mindig aránytalan a magasabb és az alacsonyabb jövedelemmel járó munkakörök betöltése: több férfi van felsővezetői pozícióban, és szintén több férfi dolgozik áruházvezetőként a nagyobb méretű hipermarketekben, illetve vállal bérpótlékkal járó műszakokat, mint női kollégáik.

Mióta elkezdett az összkereset-különbségre fókuszálni, és kiemelten foglalkozni vele, a Tesco szemmel látható fejlődést ért el annak csökkentésében. A bérszakadék felszámolása terén végzett munka további ösztönzésére, a vállalat a jövőben is változatos lehetőségeket biztosít a rugalmas munkavégzéshez, valamint befogadó toborzási gyakorlatokkal támogatja a tehetséges nők felvételét, emellett pedig személyre szabott fejlesztési tervet, illetve mentorálást biztosít képzésükhöz és előrelépésükhöz.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!