Több mint 20 millió forint gyűlt össze idén május 16. és június 19. között a Tesco áruházakban és online értékesített adománykuponokból az Ökumenikus Segélyszervezet Kapaszkodó programjának támogatására. Az összeget a Tesco 21 millió forintra egészítette ki, ezzel is segítve a hátrányos helyzetű gyermekek felzárkózását, akik országszerte 20 helyszínen több mint 3000-en vesznek részt rendszeresen közösségi és fejlesztő tevékenységekben.

Idén összesen 21 millió forinttal támogatja a Tesco stratégiai partnere, az Ökumenikus Segélyszervezet Kapaszkodó programját. A 2021-es kampányhoz képest 1 millió forinttal nőtt az összeg, melynek jelentős része a Tesco üzleteiben és online felületén értékesített adománykuponokból folyt be. Az áruházlánc vásárlói és munkatársai az egy hónapon át tartó kampányidőszak során az üzletekben, illetve online több mint 20 millió forint értékben vásároltak kuponokat. Ezt egészítette ki a Tesco, hogy még több hátrányos helyzetű gyermek fejlesztéséhez járuljon hozzá.

Az adományt az Ökumenikus Segélyszervezet a Kapaszkodó program keretében nyújtott egész éves fejlesztő munkára fogja fordítani, mellyel 20 helyszínen 3000 gyermek felzárkózását, fejlesztését segíti rendszeresen átmeneti otthonokban, hátrányos helyzetű térségekben. Szakemberei a segélyszervezet intézményein keresztül olyan bentlakó, illetve a központok látókörében lévő gyermekeknek nyújtanak támogatást, akik eleve hátrányokkal, biztonságos otthon és biztos családi háttér nélkül élik küzdelmes életüket. A fejlesztő foglalkozások sokfélesége (köztük mozgásfejlesztés, korai fejlesztés, korrepetálások és szakkörök, pszichológiai tanácsadás, közösségi programok) és a személyre szabott fejlesztési tervek viszont esélyt adnak nekik a változásra.