A Magyar Élelmiszerbank Egyesület a vírushelyzet okozta rendkívüli körülmények között is megszervezte szokásos karácsonyi tartósélelmiszer-gyűjtő akcióját, amihez az elmúlt évekhez hasonlóan ezúttal is csatlakozott a Tesco. A vásárlóknak köszönhetően 128 tonna élelmiszer gyűlt össze a rászorulók számára, amit az áruházlánc 15 millió forint adománnyal egészít ki, ezzel is támogatva az egyesület munkáját.
Az advent és a karácsony különösen nehéz időszak a rászorulók életében, ráadásul idén a járványhelyzet és annak gazdasági hatásai miatt még többen kerültek nehéz helyzetbe. A Tesco számára fontos, hogy támogassa azokat, akiknek szükségük van rá, ezért idén is csatlakozott a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi tartósélelmiszer-gyűjtő kampányához. Az akció keretében 136 áruházban fogadták a szervezet önkéntesei a vásárlók tartósélelmiszer-adományait, akik egyetlen hétvége alatt 128 tonna élelmiszerrel tették könnyebbé a rászorulók karácsonyát. A korábbi évek gyakorlatához hasonlóan a Tesco idén is az összegyűlt élelmiszerek értékének 20 százalékával támogatja a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkáját, ami 15 millió forintos hozzájárulást jelent.
Ugyan a kampány leglátványosabb része az áruházi gyűjtőakció volt, a Tescóban az azt követő időszakban is várták a felajánlásokat, amelyeket a vásárlók a kasszasorokon kívül található gyűjtőpontokon helyezhettek el egészen december 9-ig. Vannak, akik egészségügyi okokból nem szívesen mennek el személyesen bevásárolni, azonban fontosnak tartják a rászorulók támogatását, ezért az áruházlánc idén először lehetőséget biztosított az online adományozásra is. A Tesco online szolgáltatásának felületén a vásárlók csupán néhány kattintással kosarukba tehették a három különböző adománycsomag egyikét. A virtuális adományozás iránti igényt jól mutatja, hogy a lehetőséggel sokan éltek: november 19. és december 9. között összesen közel 2500 online élelmiszercsomagot vásároltak, aminek köszönhetően több mint 5 millió forint értékű támogatással segítették a rászorulókat.