fbpx

Féléves tesztelést követően mostantól valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházban bekapcsolódhatnak a vevők a tudatos élelmiszermentés folyamatába a Munch-applikációval, amelyen keresztül akár 66 százalékkal olcsóbban, gyorsan és kényelmesen juthatnak hozzá jó minőségű élelmiszerekhez.

Sok családban még ma is úgy tartják, élelmiszert kidobni helytelen, ugyanakkor szomorú tény, hogy a világon előállított élelmiszerek egyharmada kárba vész vagy hulladékká válik, s ez csak Európában évente közel 90 millió tonna kidobott élelmet jelent. Bár az élelmiszerhulladékoknak csupán 5%-a keletkezik a kereskedelemben, a SPAR Magyarország ennek csökkentését is fenntarthatósági programja fontos részeként kezeli, ezért is csatlakozott a Munch élelmiszermentő kezdeményezéshez.

A Munch, hazánk egyik leginnovatívabb élelmiszermentő vállalkozása tavaly novembere óta stratégiai partnere a SPAR Magyarországnak. A kezdeményezés, amely applikáción és weboldalon keresztül is elérhető, gyors és kényelmes eszközt kínál az élelmiszermentéshez. Csak le kell foglalni a kiválasztott csomagot az ingyenesen letölthető mobilalkalmazáson, vagy a honlapon keresztül, online kifizetni, majd egy meghatározott idősávban át lehet venni az üzletben. Ez lehetővé teszi, hogy a kínálati oldalon megmaradó, de még jó minőségű élelmiszerek a piaci árnál jóval olcsóbban kerüljenek a fogyasztókhoz.

A hazai áruházlánc esetében zöldségek, gyümölcsök, gyümölcslevek, csomagolt és csomagolatlan kenyerek, pékáruk, sós- és édes finomságok, tejtermékek, tészták, szalámik, felvágottak, friss tojás, valamint további, hűtést nem igénylő termékek lehetnek a SPAR Munch meglepetés csomagjaiban, az eredeti ár közel harmadáért, vagyis akár 66%-os kedvezménnyel. Ez a gyakorlatban a nagyjából 3000 forint értékű csomagnál 1000 forintos, míg az 1500 forint értékűnél 500 forintos „munchos” árat jelent.

A Munch egy magyar ötletgazdák által létrehozott platform, amelynek célja az élelmiszerpazarlás visszaszorítása, s ezzel a fenntartható, felelős élelmiszer-kereskedelem, vendéglátás és fogyasztás elősegítése. A céget 2020 nyarán egyetemistaként alapították négyen, ma pedig már három országban, Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában vannak jelen. Az elmúlt két és fél évben a Munch alkalmazáson keresztül több mint 800 000 adag ételt sikerült megmenteni, ami közel 2 millió tonna szén-dioxid-kibocsátás megspórolását jelentette. A cég fontosnak tartja a társadalmi felelősségvállalást is, ezért az alkalmazáson belül létrehoztak egy MunCharity terméket, amelynek megvásárlásával rászorulóknak lehet eljuttatni ételadományt.

A munchok nemcsak hasznosak, de meglepetést is jelentenek, hiszen a vásárlók nem tudhatják előre, pontosan mit tartalmaz majd a csomagjuk: mindig az kerül bele, ami éppen az adott napon megmentésre vár. Ezzel a hazai üzletlánc vevői azon túl, hogy ételt mentenek, új termékeket is felfedezhetnek, hiszen az adott alapanyagok felhasználásával új ételeket, recepteket is megismerhetnek – ebben segíthet a közösségi oldalakon már most is aktív Munch-közösség, amelyhez csatlakozva hasznos információkat, ötleteket kaphatnak a vásárlók ezzel kapcsolatban is.

A rendszer működéséről bővebb információ itt érhető el: https://www.spar.hu/munch