A vállalat alapítása óta aktívan segíti a hazai termékek piacra jutását, mindig is fontosnak tartotta, hogy a termékkínálata kialakításában kiemelt szerephez jussanak a magyar termelők, gyártók és feldolgozók. Fenntarthatósági programjai közül meghatározó jelentőségű a Régiók Kincsei és a Hungaricool by SPAR. A programok több alappillérre támaszkodnak: a fenntarthatóságot is prioritásként kezelő, ötletes, piacképes termékek támogatására, a magyar gazdáktól történő vásárlásra, hazai termékek és alapanyagok beszerzésére, a rövid szállítási útvonalra, a szortimentben dominánsan megjelenő zöld/fenntartható termékekre, a kereskedelmi partnerek és a fogyasztók edukációjára. A Régiók Kincsei keretében Győrben, Hódmezővásárhelyen, Nyíregyházán, Pécsen, Székesfehérváron és Zalaegerszegen olyan központokat hoznak létre, melyek 50 km-es hatósugarában lévő kis termelővállalkozások kaphatnak együttműködési lehetőséget. A 2019-ben elindult Hungaricool by SPAR innovációs versenyben a cég a fenntarthatóságot is prioritásként kezelő, ötletes, piacképes, hazai termékeket keresett. Az eltelt évek alatt több száz vállalkozás pályázott. 2020-ban az RTL Klub „Cápák között” üzleti show-jához csatlakozva indult el az újabb megmérettetés, hogy még szélesebb nyilvánosságot biztosítson a versenyzőknek a cég. Az egyedülálló kezdeményezés sikeres: a 2021-es verseny keretében 7 nyertest hirdettek, és a vállalkozások győztes márkái ma már összesen 32 cikkelemmel gyarapítják az INTERSPAR-ok kínálatát.

További információ a projekttel kapcsolatban: