fbpx

Október 1-jén kerül sor az Effekteam éves szakmai konferenciájára és az idei Effekt 2030 díjak ünnepélyes átadására

Október 1-jén kerül sor az Effekteam éves szakmai konferenciájára és az idei Effekt 2030 díjak ünnepélyes átadására

A fenntarthatóság kérdésének előtérbe kerülésével egyre nagyobb figyelmet kap az ESG (Enviromental/környezeti, Social/társadalmi, Governance/vállalatirányítási) szemléletnek megfelelő vállalati működés, és a koronavírus-járvány hatására fokozatosan felértékelődik az ESG szempontok közül eddig kisebb súllyal bíró S, vagyis társadalmi komponens szerepe. Az Effekteam Egyesület éppen ezért KÖZÖSSÉG. HATÁS. JÖVŐ. – A hazai vállalatok jövőbeni működése, kihívások és innovációk az ESG szempontok tükrében címmel szervezi október 1-jén tartandó éves szakmai konferenciáját. A rendezvény előadói és a kerekasztal-beszélgetésekben részt vevő vállalati szakemberek, kutatók és non-profit szervezetek képviselői az ESG szemlélet társadalmi komponensének főbb szegmenseit veszik górcső alá, majd sor kerül az idei Effekt 2030 – A közösségi befektetések díjának ünnepélyes átadására. Az érdeklődők az interneten keresztül, élő adásban kísérhetik figyelemmel az eseményeket.

Egyre többen ismerik fel a fenntartható fejlődés megteremtésének szükségességét világunk és az emberiség jövője érdekében. A cégvezetők is mindinkább kritikus tényezőként tekintenek az általuk irányított szervezetek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási aspektusaira, melyek ma már valódi hatással vannak a vállalatok bevétel- és eredménytermelő képességére. Az ESG szemlélettel összhangban működő cégek komoly piaci előnyre tehetnek szert versenytársaikkal szemben és vonzó célpontot jelentenek a befektetők számára. Bár korábban a társadalmi aspektus némileg háttérbe szorult a környezeti és vállalatirányítási szempontokhoz képest, a koronavírus-járvány hatásaként mostanra az S komponens is az E-vel és a G-vel egyenrangú tényezővé vált.

Az Effekteam Egyesület október 1-jén megrendezendő éves szakmai konferenciáján Szalóki Katalin, a PwC Magyarország menedzsere tart előadást az ESG aspektusok múltjáról, jelenéről és jövőjéről, rávilágítva a társadalmi szempontok gyakorlati jelentőségére. Az előadást kerekasztal-beszélgetések követik, melyek az ESG szemlélet társadalmi komponensének főbb szegmenseit, azaz a felelős közösségi kapcsolatok, a felelős munkáltatói magatartás, a felelős termékek/szolgáltatások, valamint a felelős beszerzések és beszállítói kapcsolatok területeit járják körbe.

Az első beszélgetés témája, hogy mi és hogyan befolyásolja a vállalatok közösségekhez fűződő viszonyát a mai változó világban. A résztvevők megvizsgálják, hogy milyen igényekkel, lehetőségekkel és kihívásokkal szembesülnek mostanában a cégek, és arra keresik a választ, hogy milyen szerepük lehet a vállalatoknak a jelen, illetve a jövő társadalmi és környezeti problémáinak enyhítésében. A beszélgetésben, amelyet Magyar Henrietta, a Pfizer Gyógyszerkereskedelmi Kft. Public Affairs és kommunikációs vezetője moderál, Nyilas Orsolya, a Coca-Cola HBC Magyarország külső kommunikációs vezetője, Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország kommunikációs igazgatója, Móra Veronika, az Ökotárs Alapítvány igazgatója és Kánai András jövőkutató vesznek részt.

A vezetőség és a munkatársak kapcsolata, a tehetséggondozás, a képzés/fejlesztés, a motiválás/elismerés és a munkavállalói elkötelezettség csak néhány azon fontos feltételek közül, amelyek a felelős munkáltatói magatartás kapcsán figyelmet érdemelnek. Vajon merre tartanak a vállalatok, mik a legfőbb befolyásoló tényezők ezen a területen és milyen szcenáriók várhatók a jövőben? Ezek a témák kerülnek terítékre a második kerekasztal-beszélgetés során, amelyet Balaton Anita, a FleishmanHillard Café ügyvezető partnere vezet. Az eszmecserében partnerei lesznek Csépai Martin, a Deloitte Magyarország HR igazgatója, Csoknyai-Horváth Gabriella, az OTP Bank Tehetség Bevonzás és Karriermenedzsment Osztályának vezetője, Hinterstein Anikó, a Magyar Telekom Talent Experience CoE Leadje, valamint Juhász Beáta, a MOL Magyarország Javadalmazás vezetője.

A jobb életminőséget biztosító felelős és fenntartható termékekkel/szolgáltatásokkal összefüggésben felmerül a címkék szerepe, a felelős marketingkommunikáció jelentősége, a fogyasztók szemléletformálása, a hatásvizsgálatok és az üzleti modellek változása a különböző szektorokban. Szabó Gyula, az Ökoszolgálat Alapítvány kuratóriumi elnökse a harmadik panel keretében Bodó Teodórával, a Bosch Magyarország vállalati kommunikációs igazgatójával, Kanyó Rolanddal, a dm Kft. marketing és PR menedzserével, Hőgyész Annával, a Nestlé Magyarország fenntarthatósági és vállalati kapcsolatok menedzserével, Jakab Judittal, a Syngenta Magyarország Communications Business Partnerével és Bolyán Róberttel, az UniCredit Bank Hungary Social Impact Banking vezetőjével beszélget arról, hogyan változtak a vállalati gyakorlatok ezeken a területeken, és mi várható a jövőben.

A felelős vállalati működéshez szorosan hozzátartozik a fenntarthatósági szempontok érvényesülése a beszerzések, a beszállítói kapcsolatok, az ellátási lánc átláthatósága vagy a tanúsítványok használata során. Egyebek mellett ezeket az aspektusokat vizsgálják a negyedik kerekasztal-beszélgetés résztvevői, Kiss Enikő, az IKEA Magyarország kommunikációs koordinátora, Zadravecz Zsófia, a Lafarge Cement Magyarország fenntarthatósági és marketingkommunikációs igazgatója, Vadnai Ágnes, a magyarországi McDonald’s étteremhálózatot üzemeltető, Progress Étteremhálózat Kft. kommunikációs és fenntarthatósági vezetője, Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője és Radácsi László PhD, a Budapesti Gazdasági Egyetem stratégiai rektorhelyettese. A beszélgetést Schillinger Attila, a Széchenyi Alapok marketing és fenntarthatósági igazgatója, az ESGCore.com blog szerkesztője moderálja.

A kerekasztal-beszélgetéseket követően kerül sor az Effekt 2030 – A közösségi befektetések díjának ünnepélyes átadására. Az idei díjra augusztus 2-ig nevezhettek a Magyarországon működő nagyvállalatok, kkv-k és startupok, valamint az általuk létrehozott vállalati alapítványok. A beérkezett pályázatokat ötfős szakmai zsűri bírálja el. A testület szeptember 10-ig hozza meg döntését a nyertesekről és a kategóriánként shortlistre kerülő pályázatokról. Ez utóbbiakra szeptember 15–24. között a nagyközönség is leadhatja szavazatait és kiválaszthatja az idei közönségdíjas programot. A szavazatok a lentebbi linkre kattintva adhatók le:

<<KÖZÖNSÉGSZAVAZÁS>>

Az ünnepélyes eredményhirdetést és díjátadást az október 1-jei konferencia keretében, az interneten keresztül kísérhetik figyelemmel az érdeklődők.

A konferencia részletes programja és regisztráció: ezen az oldalon.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!