Mit hoz a hatásmérés a vállalati CSR területén?

Mit hoz a hatásmérés a vállalati CSR területén?

Mit hoz a hatásmérés a vállalati CSR területén?

Mit hoz a hatásmérés a vállalati CSR területén?

A társadalmi felelősségvállalás értéke nem csak abban mérhető, hogy hányan vettek részt egy önkéntes napon vagy mekkora támogatást kapott egy civil szervezet. A valódi kérdés az, hogy történt-e érdemi változás az érintettek életében? Ebben segít eligazodni a hatásmérés – egy olyan szemlélet és eszköztár, amely képes a valódi értéket és fejlődést láthatóvá tenni. Cikkünkben azt mutatjuk be, milyen kézzelfogható előnyökkel jár a hatásmérés beépítése a vállalati CSR gyakorlatba.

Örömmel tapasztaljuk, hogy a társadalmi hatásmérést egyre nagyobb érdeklődés övezi. Ez nyilvánvalóan köszönhető a CSRD-ESG szabályozásnak is, hiszen a jogszabályi előírások egyre inkább megkövetelik a cégektől, hogy a fenntarthatóság, illetve a CSR területén is impakt alapú projekteket és működési módokat vezessenek be. Ezeket pedig úgy kell menedzselniük, hogy évről évre nyomon követik az eredményeket és hatásokat is.

Ugyanakkor azt is látjuk, hogy a téma idehaza még gyerekcipőben jár. A vállalatok jellemzően nem szívesen fordítanak pénzt és időt arra, hogy megvizsgálják, milyen eredményeket és hatásokat értek el a CSR programjaikkal.

Mi viszont hiszünk abban – és tapasztalataink is ezt mutatják –, hogy a társadalmi hatásmérés minden résztvevő számára tanulságos és értékes folyamat. Ezért minden vállalati CSR együttműködésünkbe beépítjük. Büszkék vagyunk arra, hogy az elmúlt 10 évben közel 100 társadalmi hatásmérési folyamatban vehettünk részt!

Mit hoz a hatásmérés a vállalati CSR területén?

10 érv a hatásmérés mellett

Az alábbiakban összegyűjtöttük, milyen előnyökkel járhat, ha egy vállalat forrásokat biztosít arra, hogy felelősségvállalási programjait eredmény- és hatásalapon kövesse nyomon:

  • támogatja az adatgyűjtést – segíti a KPI-ok beazonosítását,
  • biztosítja a visszacsatolást – összehasonlíthatóvá teszi a célként meghatározott és a ténylegesen elért KPI-okat,
  • segíti az értékelést – világosan kirajzolja, mennyire volt sikeres az adott projekt,
  • hozzájárul a tervezéshez és az értékalapú döntésekhez – megalapozza a jövőbeli CSR aktivitások hatékonyabb tervezését és továbbfejlesztését, az értékalapú döntések meghozatalát,
  • megkönnyíti a benchmarkingot – lehetőséget ad a CSR projektek összehasonlítására,
  • edukálja a partnereket – fejleszti a programok kedvezményezettjeit is,
  • hatékonyabbá teszi a kommunikációt – a kimutatott eredményeket és hatásokat könnyebb kommunikálni,
  • elősegíti a hitelességet – a bemutatott KPI-ok valós és mérhető eredményeken alapulnak,
  • meggyőző erővel bír – ösztönzőleg hat a vezetőségre, munkatársakra, ügyfelekre és más stakeholderekre,
  • előmozdítja a transzparenciát – az eredmények és hatások nyilvánosságra hozatala átláthatóságot teremt.

Hatásmérés: eszköz a fejlődéshez

A hatásmérés nem pusztán egy CSR „extra”, hanem olyan stratégiai eszköz, amely támogatja a tudatos tervezést, segíti a tanulást, és megalapozza a hiteles kommunikációt. A jól kivitelezett mérési folyamat ráadásul minden érintettnek – a vállalattól a kedvezményezettekig – hasznára válik.

Amennyiben szeretne többet megtudni a társadalmi hatásmérésről, nézze meg további tartalmainkat a témában:

 

Ha Önnek fontos, hogy tudatosan és eredményesen működtesse cége CSR programjait, és láthatóvá tegye a megvalósított projektek hatását, mi szívesen segítünk! Forduljon hozzánk bizalommal egy ingyenes online konzultáció keretében!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!