Miért éri meg a vállalati önkéntesség?

Miért éri meg a vállalati önkéntesség?

Miért éri meg a vállalati önkéntesség?

Miért éri meg a vállalati önkéntesség?

A vállalati önkéntesség ma már nemcsak „szép gesztus”, hanem tudatos stratégiai eszköz, amely három szinten is valódi értéket teremt: a társadalom, a munkavállalók és a vállalat számára egyaránt. Cikkünkben részletesen bemutatjuk, milyen előnyöket hozhat egy jól megvalósított vállalati önkéntes program – és hogy miért is érdemes ebbe belevágni!

Nemzetközi és hazai trendek – amelyeket az Effekteam kutatásai is megerősítenek – alapján kijelenthető, hogy a vállalati önkéntesség egyre nagyobb szeletet képvisel a CSR-tevékenységek és vállalati támogatási formák között, különösen akkor, ha a pénzbeli, termék- vagy szolgáltatásbeli, valamint a munkatársak munkaóráit magában foglaló támogatási formákat vetjük össze.

Hogyan valósulhat meg az önkéntesség?

Az önkéntes programok sokféle formában megvalósíthatók: lehetnek egyéni vagy csoportos kezdeményezések, és a munkatársak is többféle módon kapcsolódhatnak be – akár fizikai munkával, szellemi támogatással vagy pro bono tevékenységgel, amelyet egy nonprofit szervezet javára végeznek.

Úgy gondoljuk – és tapasztalataink is azt mutatják –, hogy a vállalati önkéntesség azon kevés területek egyike, ahol, ha jól csinálja a cég, mindenki nyer: a társadalom, a munkavállalók és maga a vállalat is. A win-win-win szituációk sokasága valósítható meg így. Éppen ezért összegyűjtöttünk néhány fő szempontot, hogy milyen pozitív hatásokat eredményez, ha egy vállalat belevág ebbe a tevékenységbe. Az előnyöket az elért hatások mentén, a fenti három szegmensre bontva soroljuk fel.

Társadalmi szintű hatások és eredmények

Társadalmi szinten a vállalati önkéntesség a társadalmi jóléthez járul hozzá. Három fő területen érdemes keresni a tevékenységekkel elérhető pozitív hatásokat:

  • az egyén vagy közösség attitűdjét, képességét vagy életminőségét érintő változások – pl. a vállalati önkéntesek megtanították a kijelölt célcsoportnak az internet használatát,
  • a támogatott szervezet szintjén realizálható pozitív hatások – pl. a vállalati önkéntesek felszerelték a szervezet egyik új ingatlanját a szükséges infrastruktúrával,
  • ökológiai környezetben elért előnyök – pl. a vállalati önkéntesek fákat ültettek egy leromlott állapotú közterületen, így javítva a helyi környezetet.

 

Munkavállalói jóllét és készségfejlesztés

A munkatársak szintjén az önkéntes programok a személyes jólléthez járulnak hozzá, leginkább attitűd-, képesség- és életminőségbeli változások révén:

  • képességfejlesztés – az önkéntes munka során új készségeket sajátíthatnak el a dolgozók, például vezetői és alkalmazkodási képességet, problémamegoldást, kommunikációs és tárgyalási készségeket, amelyek további karrierútjukon is hasznosak lehetnek,
  • jobb mentális egészség– az önkéntesség csökkenti a stresszt, növeli az önértékelést és pozitívan hat a mentális jóllétre,
  • csapatszellem erősítése – az önkéntes napok kiváló alkalmat kínálnak a közös élményekre, a csapatkohézió erősítésére, a csapatmunka fejlesztésére,
  • elköteleződés növelése – az önkéntes programok résztvevői közelebb érzik magukat a céghez, és motiváltabbak a vállalati célok támogatásában,
  • munkahelyi légkör javulása – az önkéntes élmények hozzájárulnak a jó hangulathoz, növelik az elégedettséget és javítják a morált.
önkéntesség

Mit nyer a vállalat az önkéntességgel?

A vállalat számára számos üzleti és reputációs előny társulhat a tudatos önkéntességhez:

  • társadalmi megítélés javulása – a CSR-tudatos fogyasztók és üzleti partnerek pozitívabban tekintenek az önkéntes programokat működtető cégekre,
  • márkaépítés – az önkéntes aktivitások kiváló lehetőséget teremtenek a brand- és márkaépítésre, a pozitív vállalati imázs kialakítására,
  • munkavállalói lojalitás erősítése – az elkötelezett kollégák hűségesebbek, tovább maradnak a vállalatnál, csökkentve a fluktuációt,
  • toborzás és megtartás támogatása – sok munkavállaló szívesebben dolgozik olyan cégnél, mely elkötelezett a társadalmi ügyek és csoportok iránt, és lehetőséget ad részt venni jó ügyek szolgálatában,
  • stakeholder-kapcsolatok erősítése – a vállalati önkéntesség segíthet a bizalomépítésben a cég érintettjeivel, partnereivel.

 

10 év – 70 vállalati önkéntes program

Büszkék vagyunk arra, hogy az elmúlt 10 évben több mint 70 alkalommal kértek fel bennünket cégek, hogy támogassuk náluk a vállalati önkéntes projektek megvalósítását – legyen szó tervezésről, kivitelezésről vagy hatásmérésről.

Amennyiben szeretne többet megtudni a vállalati önkéntességről, nézze meg további tartalmainkat a témában!

Szakmai cikkek

 

Videóelőadások

 

Ha szeretné tudatosabban és eredményesebben működtetni cége önkéntes programját, szívesen segítünk ebben! Forduljon hozzánk bizalommal egy ingyenes online konzultáció keretében!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!