Az Effekteam honlapján már elérhetőek azok az esettanulmányok, amelyek az Effekt 2030 Díj idei döntős pályázatait mutatják be. Az egységes struktúrába szerkesztett ismertetőkből egyebek mellett kiderül, hogyan támogathatja a betegellátást a digitális technológia, miként segíthetik munkavállalóikat a cégek a koronavírus-járvány okozta nehézségek leküzdésében és milyen kis lépések vezethetnek egy zöldebb jövő felé.
Az Effekteam Egyesület azzal a céllal hozta létre az Effekt 2030 Díjat, hogy a vállalatok innovatív kezdeményezéseinek bemutatásával, elismerésével és publikálásával hozzájáruljon az üzleti és startup szektor társadalmi szerepvállalásának, fenntarthatósági kezdeményezéseinek erősítéséhez. A benyújtott pályázatokat minden ősszel négy kategóriában (Esélyteremtő üzlet, Jövő gazdasága, Zöld egyensúly, Mindenki társadalma) díjazzák, de ez évben az egyesület vezetősége a vállalatok járványhelyzetben tett erőfeszítései mellett sem mehetett el szó nélkül, ezért megalkotott egy új, COVID-19 kategóriát is. A zsűri döntése alapján összesen 19 pályázat jutott az idei döntőbe, közülük kerültek ki végül a kategóriánkénti győztesek.
Az Esélyteremtő üzlet kategóriában a Vodafone Magyarország Alapítvány ÉletMentő programja nyert. A Jövő gazdasága kategóriában a dm Kft. vehette át a díjat, amelyet Kezdd kicsiben! pályázatával érdemelt ki. A Zöld egyensúly kategóriában a Coca-Cola Magyarország Hulladékmentes Tisza Programját találta a legjobbnak a zsűri. A Mindenki társadalma kategória győztese a Vodafone Magyarország Alapítvány Digitális Iskola Programja lett. Az új, COVID-19 kategórián belül díjazták a Telenor Hungary #Itt vagyunk egymásnak programját, valamint a Coca-Cola Magyarország nyújtotta támogatások a COVID-19 járvány alatt című pályázatot, és közönségdíjas lett a Provident CARE Program. A zsűri különdíjjal ismerte el A K&H társadalmi szerepvállalása a Covid-19 idején című pályázatot és különdíjban részesült a MOL Hygi pályázat is.
A pályázatok alapján készült esettanulmányok egységes szerkezetben ismertetik mind a 19 döntőbe jutott program célját, bemutatják, hogy a kezdeményezések hogyan illeszkedtek az adott vállalatok működéséhez és arra is kitérnek, hogy miként sikerült az elképzeléseket a gyakorlatban megvalósítani. A részletes összefoglalókban megtalálható, hogy a cégek partneri együttműködései mennyiben segítették elő a programok sikerét és milyen hozzáadott értéket teremtettek a célcsoportot jelentő közösség számára. Aki elolvassa az Effekteam honlapján közzétett tanulmányokat, azt is megtudhatja, hogy a kezdeményezések milyen innovatív megoldásokat alkalmaztak, miként hatottak a környezetre, a társadalomra és hatásuk hogyan él tovább a jövőben.