fbpx

Megjelent az Effekt 2030 díj idei döntőseit bemutató esettanulmány-gyűjtemény

Megjelent az Effekt 2030 díj idei döntőseit bemutató esettanulmány-gyűjtemény

Az Effekteam – hagyományaihoz híven – ezúttal is esettanulmányok formájában ismerteti azokat a pályázatokat, amelyek bejutottak az Effekt 2030 díj döntőjébe. Az egységes szerkesztési szempontok alapján összeállított írások bemutatják, hogy mi mindent tesznek a hazai cégek a természeti környezet megóvása, a különböző társadalmi csoportok támogatása és a fenntartható vállalatirányítás megteremtése érdekében.

Az Effekteam Egyesület azzal a céllal alapította az Effekt 2030 díjat, hogy elismerje és minél szélesebb körben megismertesse a hazai piacon tevékenykedő cégek által alkalmazott hatékony környezeti, társadalmi és irányítási megoldásokat, ezzel is elősegítve a vállalatok ESG-fókuszú szemléletének fejlődését. A pályázatokat – az ESG szempontokkal összhangban – idén is három kategóriában nyújthatták be a jelentkezők: a Zöld egyensúly kategóriában a környezeti területhez kapcsolódó programokkal, a Mindenki társadalma kategóriában társadalmi jellegű kezdeményezésekkel, az Értékteremtő üzlet kategóriában pedig korszerű vállalatirányítási megoldásokkal szállhattak versenybe a cégek.

A szakmai zsűri döntése alapján összesen 21 pályázat jutott a döntőbe, közülük kerültek ki a kategóriánkénti győztesek, illetve a közönségdíj nyertese. A korábbi évekhez hasonlóan, az Effekteam ezúttal is esettanulmányokat készített a döntős programokról, melyek az egyesület honlapján minden érdeklődő számára elérhetőek. A tanulmányok egységes szerkezetben ismertetik mind a 21 vállalati program célját, bemutatják, hogy az adott ESG megoldások hogyan illeszkedtek a cégek működéséhez, és arra is kitérnek, hogy miként sikerült az elképzeléseket a gyakorlatban megvalósítani. Az anyagokból kiderül, hogy a vállalatok partneri együttműködései mennyiben segítették elő a projektek sikerét és milyen hozzáadott értéket teremtettek a stakeholderek számára. Aki elolvassa a frissen közzétett írásokat, azt is megtudhatja, hogy a programok milyen innovatív megoldásokat alkalmaztak, miként hatottak a környezetre, a társadalomra és eredményeik hogyan élnek tovább a jövőben.

Zöld egyensúly kategória jelöltjeit bemutató esettanulmányok sorában szerepelnek az ALDI, az Audi, a Masterplast, a Spar és a Tesco programjairól szóló ismertetők. A Mindenki társadalma kategória szereplői közül a gyűjteményben megtalálhatók a Continental, az EPAM, a Körber, a Progress Étteremhálózat, a Richter, a Samsung Electronics, a Szerencsejáték Zrt., a Tesco és a Vodafone Magyarország Alapítvány pályázatai, az Értékteremtő üzlet kategória résztvevői közül pedig az Audi és az IKEA vállalatirányítási megoldásai.

Az idei és a korábbi évek esettanulmányai itt érhetők el: https://effekteam.hu/esettanulmanyok/

Iratkozzon fel hírlevelünkre!