A „Legyélteis! Most generációs” program egyedülálló kezdeményezés, mert három fontos terület talált benne egymásra:
- Kiindulási pontunk a Telekom márka életcélja, az a stratégiai cél, hogy csökkentsük a digitális szakadékot, demokratizáljuk a digitális világot és ezáltal a társadalom minél több csoportja számára biztosítsuk, hogy teljesebb életet élhessen.
- A digitális szakadék által egyik leginkább érintett csoport az idősek. Sokuknak komoly problémát jelent az okoseszközök és online megoldások használata, ami konkrét hátrányt jelent nekik a mindennapokban, illetve számos, az életüket megkönnyítő lehetőségtől esnek el a digitális írástudás hiánya miatt. Így elkezdtünk azon gondolkodni, hogyan tudnánk őket a leghatékonyabban bevonni az aktív internethasználók körébe.
- Kézenfekvő, hogy az idősek azoktól tudnának a legtöbbet tanulni, akik a legotthonosabban mozognak a digitális világban: a tizenéves generációtól, az igazi digitális bennszülöttektől. A középiskolások számára amúgy is kötelező 50 óra iskolai közösségi szolgálat, amelyet egy igazán hasznos küldetéssel tölthetnek el a programban.
A kezdeményezés bebizonyítja, hogy a digitalizáció nem feltétlenül elidegenít, hanem – adott körülmények között – épphogy elősegíti a kapcsolatteremtést, a generációk közötti kommunikációt.
Kreatív, interaktív megoldások használatával (pl. online jelentkezési felület, e-learning anyagok, szintfelmérő teszt) az informáláson túl attitűdöt formálunk.
Folyamatosan megújulunk és rugalmasan alkalmazkodunk a lehetőségekhez, ami lehetővé teszi a kezdeményezés hosszú távon való fenntartását. A jelenlegi koronavírus járvány mindannyiunk életében rengeteg dolgot felborított, így az LTMG programot is, amely közvetlen interakciókra épül. Mivel a védekezés legfontosabb üzenete, hogy az idősek kerüljék a közvetlen érintkezést, ezért fokozatosan online síkra tereljük a programot, hogy a nyugdíjasok számára az otthonukból is elérhetővé váljanak a tananyagok, amelyeket a diákok készítenek számukra.