Az Effekteam Egyesület október 1-jén megrendezendő szokásos éves konferenciájának előadói és a kerekasztal-beszélgetésekben részt vevő vállalati fenntarthatósági és kommunikációs szakemberek, egyetemi kutatók, non-profit szervezetek képviselői alapvetően arra a kérdésre keresik a választ, hogy a koronavírus-járvány idején elindult pozitív vállalati folyamatok vajon tovább élnek-e a válság után is, vagy a járvány elmúltával visszarendeződik a helyzet. A konferencia keretében sor kerül az Effekteam 2030 díjak átadására is. A díjkategóriák idén a COVID-19 megoldások a közösségért kategóriával, illetve annak alkategóriáival bővültek. Az Effekteam idei konferenciája hibrid módon valósul meg: az előadók, a beszélgetőpartnerek élőben, egy stúdióban találkoznak és adnak elő, illetve beszélgetnek, a közönség pedig a számítógépek előtt ülve követheti az eseményeket.
Az idei tavasz kényszerhelyzetbe hozta a vállalatokat (is), amelyeknek sok esetben ki kellett lépniük a kényelemből, a megszokások által behatárolt működési térből. Mit hozott ez a konyhára, és a sokkhatás után visszarendeződés várható vagy sem? Nagyon sok innovatív ötlettel, előremutató megoldással találkozhattunk az elmúlt hónapokban, amelyek kivétel nélkül lehetőséget jelentettek és ugródeszkaként szolgálhattak a továbblépéshez. Lehet-e ezekből a felelős megoldásokból üzleti modellt alkotni? A járványhelyzet lendülete tovább él-e, sikerül-e tartani ezt a sebességet? A fenntarthatósági kezdeményezések terén is érzékelhetővé válik-e ez a fajta lendület és progresszivitás? Ilyen és ezekhez hasonló kérdésekre keresik a válaszokat a vállalati szerepvállalás egy-egy szegmensében az Effekteam októberi konferenciáján.
A rendezvényen Radácsi László PhD, a Budapesti Gazdasági Egyetem stratégiai és innovációs rektorhelyettese tart bevezető előadást, A vállalati felelősség 4 arca címmel.
Ezt követően Balaton Anita, a FleishmanHillard Café ügyvezető partnere a járványhelyzet kapcsán felértékelődött employee wellbeing témakörét veszi górcső alá. Szó lesz a vállalati szolidaritásról, a vállalat és a munkavállaló között átalakult, szorosabbá váló kapcsolatról, és arról, hogy mindezek fényében a dolgozók jóllétére nagy súlyt helyező vállalati politika gyökeret tud-e verni a cégek életében, és kiterjeszthető lesz-e a jövőben.
Az előadásokat kerekasztal-beszélgetések követik, amelyek a vállalati felelősség különböző aspektusait járják körbe. Az első beszélgetés témája, hogy bizonyos ügyek, például a fenntarthatóság, érdekében az egyébként versenyben lévő vállalatok képesek-e összefogni, partnerségre lépni. Arról is szó lesz, hogy a cégek hogyan segíthetik az értéklánc szereplőit gazdálkodásuk kiegyensúlyozottá tételében, vagy akár az ő fenntarthatósági törekvéseik megvalósításában A beszélgetésben, amelyet Bognár Károly, az Effekteam kommunikációs munkatársa moderál, Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország kommunikációs igazgatója, Hőgyész Anna, a Nestlé fenntarthatósági és vállalati kapcsolatok menedzsere, Károlyi Zsuzsa, az E.ON marketing és kommunikációs vezetője, Pogány Éda, a Syngenta kelet-európai üzleti fenntarthatósági vezetője, valamint Vadnai Ágnes, a McDonald’s Magyarországi Étterem Hálózat Kft. kommunikációs vezetője vesznek részt.
A civil szektor igencsak megsínylette, hogy a kialakult járványhelyzetben erősen visszaesett mind a cégek támogatási büdzséje, mind a vállalatok önkéntességi aktivitása. A járványhelyzet idején megszaporodtak ugyan a vállalati támogatások, azok azonban inkább − a helyzetből adódóan érthető módon − adományok formájában jutottak el a rászorulókhoz. Ez a gyakorlat időben meddig marad velünk? Megújulnak-e a hosszú távú partnerségek, elindulnak-e újra a vállalati pályázati programok, az önkéntesség milyen formákat ölt, a creating shared value fogalmi köre visszatér-e? A civil szektornak mire van és lesz szüksége a közeljövőben? A második kerekasztal-beszélgetésben ezek a kérdések, problémák kerülnek terítékre. A beszélgetést Móra Veronika, az Ökotárs Alapítvány igazgatója vezeti, beszélgetőtársai pedig: Erős Barbara, Társadalmi Hatás és Közösségi Kapcsolatok, Magnet Bank, Magyar Henrietta, a Pfizer Gyógyszerkereskedelmi Kft. Public Affairs és kommunikációs vezetője, Nagy Gábor Lajos, a Simpact alapító-ügyvezetője, Nyilas Orsolya, a Coca-Cola HBC Magyarország külső kommunikációs vezetője és Tulik Ágnes, az Octogon360 Kommunikációs Ügynökség ügyvezetője.
Az ezt követő kerekasztal-beszélgetés résztvevői egyebek között arról cserélnek majd eszmét, hogy vajon folytatódnak-e a krízis idején elkezdett termék- és szolgáltatásfejlesztési folyamatok, lesznek-e újabb innovatív megoldások, lesz-e még több társadalmilag, környezetileg hasznos termék és szolgáltatás a palettán, illetve kik lesznek az éllovasai ennek a folyamatnak: a nagyvállalatok, a stratupok vagy a társadalmi vállalkozások. A beszélgetést Schubauer Krisztina, az Effekteam elnökségi tagja, a résztvevői pedig: Bedő Beatrix, az Impact Hub társalapítója, Dr. Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország vállalati kapcsolatok vezérigazgató-helyettese, Eszter Elemér, a Társadalmi Hasznosságú Befektetők Egyesületének elnöke, valamint Matolay Réka PhD, a Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi docense.
A konferencia keretében kerül sor az Effekt 2030 – A közösségi befektetések díjának ünnepélyes átadására, kategóriánként a shortlistre került pályázók bemutatására, illetve a győztesek bekapcsolására videótelefonon keresztül.
Emlékezetes, hogy az Effekt 2030 Díj általános kategóriái idén, tekintettel a járvány kialakította speciális helyzetre kiegészültek a COVID-19 megoldások a közösségért kategóriával, illetve annak alkategóriáival, így 2020-ban a következő kategóriákban díjazza a zsűri a pályázók erőfeszítéseit:
- Általános kategóriák
- Esélyteremtő üzlet
- Jövő gazdasága
- Zöld egyensúly
- Mindenki társadalma
- Speciális kategóriák, azaz a COVID-19 megoldások
a közösségért alkategóriái
- Legpéldamutatóbb munkáltató
- Legfelelősebb partner
- Legkiemelkedőbb támogató
- Legértékesebb termék/szolgáltatás
- Közönségdíj és Különdíjak átadása
Bővebb információ, részletes program és jelentkezés: itt.