Az elmúlt évben az Effekt 2030 Díj Esélyteremtő üzlet kategóriájában a Tesco vitte el a pálmát. A kiskereskedelmi vállalat közösségi kapcsolatok menedzserét, Nagy-Peidl Adriennt egyebek között arról kérdeztük, miért éppen ebben a kategóriában nyújtottak be pályázatot, és mit tanácsol azoknak a cégeknek, amelyek azt tervezik, hogy idén szintén ebben a kategóriában indulnak el.

Miért döntött úgy a Tesco tavaly, hogy pályázik az Effekt 2030 Díjra?

A Tesco közösségi stratégiájában számos ponton útmutatóként követi az ENSZ által kijelölt Fenntartható Fejlődési Célokat (UN SDG), amelyek köré az Effekt 2030 Díj is épül. Hiszünk abban, hogy nemzetközi és hazai szinten is meghatározó kiskereskedelmi vállalatként fontos szerepünk van ezeknek a fenntarthatósági kihívásoknak a kezelésében, hiszen ezek vállalatunk, vásárlóink és munkatársaink jövőjét is befolyásolják.

Az ENSZ Fenntartható Fejlődési Célok fontos útmutatók mindenki, de különösen a vállalatok számára. Éppen ezért is örültünk neki, hogy az Effekteam tavaly olyan pályázatot hirdetett, ami ösztönzi és elismeri ezen célok követését, valamint mindazt a tevékenységet, amit a pályázók a célok elérése érdekében tesznek. Azt gondolom, nagyon fontos, hogy a vállalatok megosszák egymással a jó gyakorlataikat, és példát mutassanak egymásnak. Egy szakmailag elismert pályázat pedig tökéletesen alkalmas fórum erre.

Milyen szempontok alapján határozott úgy a cég, hogy az Esélyteremtő üzlet kategóriában méretteti meg magát?

A tavalyi pályázatra élelmiszer-pazarlás elleni programunkkal neveztünk, aminek egyik célkitűzése az ENSZ Fenntartható Fejlődési Célok 12.3-as pontját követve az élelmiszer-pazarlás felére csökkentése. Élelmiszerkereskedőként nekünk ezen a területen van a legnagyobb felelősségünk, és egyben legtöbb lehetőségünk is cselekedni. Van egy hat éve jól működő és folyamatosan fejlesztett gyakorlatunk az élelmiszer-felesleg kezelésére, adományozására. Transzparensen publikáljuk jelentésünket a működésünk során keletkező élelmiszer-hulladékról, ráadásul tesszük ezt az iparágunkban egyedüliként. Stratégiai partnerséget ápolunk a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel, aminek során olyan jó gyakorlatokat alakítottunk ki, amelyeket szívesen közzé és hasznosíthatóvá teszünk mások számára is.

Mit adott, mit jelent a cégnek, nektek ez a díj?

Büszkék vagyunk rá! Ez a díj is fontos visszajelzése annak a rengeteg befektetett munkának, amit munkatársaim – az áruházaktól a központi irodáig – évek óta nap mint nap tesznek azért, hogy a Tescóban egyetlen falat fogyasztásra alkalmas élelmiszer se vesszen kárba.

Mit tanácsoltok azoknak a vállalatoknak, amelyek tervezik, hogy pályázni fognak ebben a kategóriában? Mire figyeljenek, mit emeljenek ki a pályázatukban?

Legelőször is azt, hogy mindenképp pályázzanak! Egészen biztos vagyok benne, hogy számos nagyszerű, fenntarthatóságot célzó gyakorlat van jelen a cégeknél, amelyek nem kapnak elég figyelmet és nyilvánosságot. Ezért azt tanácsolom a pályázóknak, hogy azokat a programjaikat indítsák el a díjért, amelyekben hisznek, és amelyek jó példát, inspirációt adhatnak a többi pályázó cégnek is. Bátran jelentkezzenek olyan programokkal is, amelyek a nyilvánosság számára talán kevésbé látványosak, de közvetlen és közvetett hatásukban annál fontosabbak.

A pályázatokat július 30-án éjfélig lehet benyújtani. A pályázati kiírás és minden egyéb pályázati információ a https://effekteam.hu/effekt2030/ linken érhető el.