Miért fontos az ESG szemlélet, hogyan segíti a vállalatok iránti bizalom építését és a társadalmi fenntarthatóság megteremtését? Ezek a kérdések állnak az október 6-án megrendezendő KÖZÖSSÉG. HATÁS. JÖVŐ. Konferencia középpontjában. Hogy ezek kapcsán miről is lesz szó a rendezvényen, abba két meghívott előadó, Schubauer Krisztina és dr. Schillinger Attila adott előzetes betekintést.

Schubauer Krisztina 
HR, marketing és kommunikációs ügyvezető igazgató, EXIM Magyarország

Schubauer Krisztina, az Exim Magyarország HR, marketing és kommunikációs ügyvezető igazgatója worklife coach és szervezetfejlesztő szakemberként is tevékenykedik. A konferencia keretében – a vállalatok munkatársak iránti felelősségének témájához kapcsolódóan – a boldogság és a fenntarthatóság összefüggéseire keresi a választ.

„Egy friss Gallup kutatás szerint az emberek 80%-a nem boldog az életével. Sőt, nem boldog az életének egy meghatározó területével, a munkájával sem, amivel nyugdíjig átlagosan 80 000 órát tölt. Vajon az egyéni boldogságkeresés hogyan kapcsolódik a fenntarthatósághoz? Mi lenne, ha a boldogságérzetünk nem azzal állna összefüggésben, hogy mindig mást, egyre többet, egyre jobbat akarunk magunk számára felhalmozni? Mi lenne, ha nem a GDP, hanem más mérőszám adná az alapját annak, hogy egy szervezet, egy ország mennyire sikeres? A konferencián a boldogság és a fenntarthatóság összefüggéseire igyekszem rávilágítani. Azt gondolom ugyanis, hogy az egyének, a szervezetek és az államok, kormányzatok szintjén is paradigmaváltásra van szükség a fenntarthatóság kapcsán. Ennek egyik alaptézise, hogy újraértelmezzük, hogyan is definiáljuk a sikert és a boldogságot az életünkben” – adott ízelítőt tervezett előadásából Schubauer Krisztina.

dr. Schillinger Attila 
alapító, ESG Core Kft., vezető tanácsadó, ComLab Kommunikációs Tanácsadó Kft.

Dr. Schillinger Attila, az ESG Core Kft. alapítója, a ComLab Kommunikációs Tanácsadó Kft. vezető tanácsadója előadásában – az üzleti szereplők fogyasztókért, vásárlókért vállalt felelőssége kapcsán – azt vizsgálja, hogy a vállalatok milyen szerepet játszanak a fogyasztási szokások formálásában, és hogyan segíthetik a tudatos vásárlói magatartás kialakítását.

„Ha a fenntarthatóságot gátló rendszerszintű problémákat nevén kellene nevezni, akkor azt mondhatnánk, hogy az egyik a növekedés, a másik a fogyasztás. Ezek az általunk ismert gazdaság motorjai, ezért nem mindegy, hogyan nyúlunk hozzájuk. Azt már látjuk, hogy bolygónk erőforrásai nem korlátlanok és sok tekintetben kimerülőben vannak. A növekedés nem lesz minden ágazatban a végtelenségig fenntartható. A fejlett világ túlfogyasztása pedig oda vezetett, hogy durván megugrott az üvegházhatású gázkibocsátás, és vele felgyorsult a klímaváltozás. Meg kell tanulnunk tehát másképp fogyasztani! Ebben pedig nagy felelőssége van a vállalatoknak” – mutatott rá a téma jelentőségére dr. Schillinger Attila. A szakember a konferenciára tervezett előadásával kapcsolatban elmondta: „A jelenlegi gazdasági problémáink összefüggnek azzal, hogy kizsigereltük a bolygónkat. Szerintem most nem egy ciklikus gazdasági válságba tartunk, hanem tartós lejtmenetbe kapcsoltunk. Tudjuk viszont, hogy mit kell tennünk: át kell állnunk fosszilis energiáról megújulókra, energiahatékonnyá kell tenni az épületeinket, a húskészítményekről növényi alapú étrendre váltani, gyakrabban ki kell szállnunk az autónkból, kevesebbet repülni, csak azt megvenni, amire valóban szükségünk van, minden mást megjavítani, újrahasználni és újrahasznosítani. Mindezekre meg is vannak a megoldásaink. Arról szeretnék beszélni, hogy mit tehetnek a vállalatok, hogy a fogyasztók ezeket válasszák.”

A konferencia részletes programja és a jelentkezéssel kapcsolatos tudnivalók elérhetők ezen az oldalon.