Miért fontos az ESG szemlélet, hogyan segíti a vállalatok iránti bizalom építését és a társadalmi fenntarthatóság megteremtését? Ezek a kérdések állnak az október 6-án megrendezendő KÖZÖSSÉG. HATÁS. JÖVŐ. Konferencia középpontjában. Hogy ezek kapcsán miről is lesz szó a rendezvényen, abba két meghívott előadó, Schubauer Krisztina és dr. Schillinger Attila adott előzetes betekintést.
![](https://effekteam.hu/wp-content/uploads/2022/09/Schubauer-Kriszti-683x1024.jpg)
HR, marketing és kommunikációs ügyvezető igazgató, EXIM Magyarország
Schubauer Krisztina, az Exim Magyarország HR, marketing és kommunikációs ügyvezető igazgatója worklife coach és szervezetfejlesztő szakemberként is tevékenykedik. A konferencia keretében – a vállalatok munkatársak iránti felelősségének témájához kapcsolódóan – a boldogság és a fenntarthatóság összefüggéseire keresi a választ.
„Egy friss Gallup kutatás szerint az emberek 80%-a nem boldog az életével. Sőt, nem boldog az életének egy meghatározó területével, a munkájával sem, amivel nyugdíjig átlagosan 80 000 órát tölt. Vajon az egyéni boldogságkeresés hogyan kapcsolódik a fenntarthatósághoz? Mi lenne, ha a boldogságérzetünk nem azzal állna összefüggésben, hogy mindig mást, egyre többet, egyre jobbat akarunk magunk számára felhalmozni? Mi lenne, ha nem a GDP, hanem más mérőszám adná az alapját annak, hogy egy szervezet, egy ország mennyire sikeres? A konferencián a boldogság és a fenntarthatóság összefüggéseire igyekszem rávilágítani. Azt gondolom ugyanis, hogy az egyének, a szervezetek és az államok, kormányzatok szintjén is paradigmaváltásra van szükség a fenntarthatóság kapcsán. Ennek egyik alaptézise, hogy újraértelmezzük, hogyan is definiáljuk a sikert és a boldogságot az életünkben” – adott ízelítőt tervezett előadásából Schubauer Krisztina.
![](https://effekteam.hu/wp-content/uploads/2022/09/schillinger_attila-681x1024.jpeg)
alapító, ESG Core Kft., vezető tanácsadó, ComLab Kommunikációs Tanácsadó Kft.
Dr. Schillinger Attila, az ESG Core Kft. alapítója, a ComLab Kommunikációs Tanácsadó Kft. vezető tanácsadója előadásában – az üzleti szereplők fogyasztókért, vásárlókért vállalt felelőssége kapcsán – azt vizsgálja, hogy a vállalatok milyen szerepet játszanak a fogyasztási szokások formálásában, és hogyan segíthetik a tudatos vásárlói magatartás kialakítását.
„Ha a fenntarthatóságot gátló rendszerszintű problémákat nevén kellene nevezni, akkor azt mondhatnánk, hogy az egyik a növekedés, a másik a fogyasztás. Ezek az általunk ismert gazdaság motorjai, ezért nem mindegy, hogyan nyúlunk hozzájuk. Azt már látjuk, hogy bolygónk erőforrásai nem korlátlanok és sok tekintetben kimerülőben vannak. A növekedés nem lesz minden ágazatban a végtelenségig fenntartható. A fejlett világ túlfogyasztása pedig oda vezetett, hogy durván megugrott az üvegházhatású gázkibocsátás, és vele felgyorsult a klímaváltozás. Meg kell tanulnunk tehát másképp fogyasztani! Ebben pedig nagy felelőssége van a vállalatoknak” – mutatott rá a téma jelentőségére dr. Schillinger Attila. A szakember a konferenciára tervezett előadásával kapcsolatban elmondta: „A jelenlegi gazdasági problémáink összefüggnek azzal, hogy kizsigereltük a bolygónkat. Szerintem most nem egy ciklikus gazdasági válságba tartunk, hanem tartós lejtmenetbe kapcsoltunk. Tudjuk viszont, hogy mit kell tennünk: át kell állnunk fosszilis energiáról megújulókra, energiahatékonnyá kell tenni az épületeinket, a húskészítményekről növényi alapú étrendre váltani, gyakrabban ki kell szállnunk az autónkból, kevesebbet repülni, csak azt megvenni, amire valóban szükségünk van, minden mást megjavítani, újrahasználni és újrahasznosítani. Mindezekre meg is vannak a megoldásaink. Arról szeretnék beszélni, hogy mit tehetnek a vállalatok, hogy a fogyasztók ezeket válasszák.”
A konferencia részletes programja és a jelentkezéssel kapcsolatos tudnivalók elérhetők ezen az oldalon.