fbpx

Generali – A Generali 7 millió forinttal segíti a fenntartható vállalkozásokat

Generali – A Generali 7 millió forinttal segíti a fenntartható vállalkozásokat

A Generali Csoport 2024-ben negyedik alkalommal hirdeti meg az EnterPRIZE névre keresztelt fenntarthatósági pályázatot, melynek a gazdasági stabilizáció mellett célja a kis- és középvállalkozások fejlődésének elősegítése, és fenntarthatósági programjaik támogatása. A vállalat idén közösségi-, valamint környezetvédelmi kategóriában várja magyar kkv-k jelentkezését május 13-ig. A kategóriák nyertesei bruttó 7-7 millió forintos támogatásban részesülnek.

A Generali Csoport és az olasz SDA Bocconi közös, 2023-as felméréséből (melyben több mint 1000 európai vállalkozást kérdeztek a fenntarthatóság terén tett erőfeszítéseikről) kiderült, hogy évről évre egyre több magyar kkv rendelkezik megvalósított fenntarthatósági stratégiával, vagy tervezi annak bevezetését. 2023-ban ez a szám már elérte a 38%-ot, mely 4%-os növekedést jelent az azt megelőző évhez képest. Elmondható, hogy európai szinten, így Magyarországon sincs gond az elköteleződéssel, azonban számos tényező – köztük a finanszírozás hiányossága – megnehezíti ezen célok elérését.

A fenntarthatósági tervek megvalósításának elősegítése érdekében hívta életre a Generali Csoport az EnterPRIZE névre keresztelt, nemzetközi vállalkozásfejlesztő és szemléletformáló programját 2021-ben, amelyhez a Generali Biztosító is csatlakozott. A pályázattal a Generali Csoportnak az a célja, hogy megadja a szükséges szakmai támogatást hazánkban – és nemzetközi szinten is –, hiszen Európa-szerte egyre több vállalkozás tesz lépéseket a fenntarthatósági ambíciók megvalósítására.

A környezetvédelem kategóriában olyan kkv-knak érdemes jelentkezni, akik működésük során kiemelten fontosnak tartják a környezetvédelmet, a fenntarthatóság elsődleges célként szerepel a működésük során és tevékenységükkel egyértelmű pozitív hatást gyakorolnak a környezetre – legyen szó újrahasznosításról, edukációról, káros anyagok kibocsátásának csökkentéséről, vagy akár megújuló energiaforrások használatáról.

Az idén először megpályázható közösségi kategóriában azok a vállalatok jelentkezhetnek, akik mikrokörnyezetükben, valamint a munkahelyi közösségek alakítása, fejlesztése terén is előnyben részesítik a fenntarthatósági szempontokat, beépítik azokat a mindennapi tevékenységükbe és a működésüket meghatározó irányelvekbe egyaránt, javítva ezzel az érintettek jóllétét, életminőségét, vagy pozitív hatást gyakorolnak a mikrokörnyezetükre.

A pályázat nyerteseit az EnterPRIZE program szakmai zsűrije – Márta Irén, a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) ügyvezető igazgatója, Pistyur Veronika, a Bridge Budapest ügyvezetője, Pinczés Marianna, a 2021-es EnterPRIZE-győztes vállalkozás, a Grapoila márka megálmodója, a Virgin Oil Press Kft. ügyvezetője; Omar Balducci, a Lucart Csoport Közép-Kelet-Európáért felelős kereskedelmi igazgatója, valamint a Generali Biztosító elnök-vezérigazgatója, Erdős Mihály és az EnterPRIZE program hazai vezetője, Földi-Tamás Ildikó választják ki.

A nyertesek egyenként bruttó 7 millió forintos támogatásban részesülnek, ezzel elősegítve a benyújtott programjuk megvalósítását. A nyertesek a Generali Csoport nemzetközi EnterPRIZE pályázatára is továbbjuthatnak. Emellett a pályázat győztesei a pénzdíjon felül tagjai lesznek a hazai EnterPRIZE Alumni közösségnek, ami lehetőséget biztosít a jó gyakorlatok megosztására, és a vállalkozások fenntarthatósági törekvéseinek előmozdítására is.

A Generali SME EnterPRIZE kkv fenntarthatósági pályázatára május 13-ig várják a jelentkezéseket. További információ ide kattintva érhető el: https://generalielorelatok.hu/sme-enterprize/palyazat-benyujtasa/

Iratkozzon fel hírlevelünkre!