fbpx

Fruit of Care – A magyar nők szerepének erősítése az idei nőnap apropóján

Fruit of Care – A magyar nők szerepének erősítése az idei nőnap apropóján

A közelgő nőnap alkalmából különleges meglepetéssel készült közösen a fogyatékkal élő és hátrányos helyzetű emberek munkaintegrációjáért küzdő Fruit of Care társadalmi vállalkozás, valamint a roma motívumkincset és stílusjegyeket középpontba helyező Romani Design divatmárka. Az limitált ajándékdoboz nemcsak ínycsiklandó gourmet-termékeket tartalmaz, de jó ügyet is képvisel, amelynek fókuszában ezúttal a magyar nők szerepének erősítése áll.

A koncepciójában tavaly megújult, ernyőszervezetként működő Fruit of Care Nonprofit Kft. korábbi társadalmi fókuszpontjai mellett új ügyekkel is gazdagította a tevékenységi körét. Az idei évtől hangsúlyosan szeretné artikulálni, milyen fontos is az, hogy a társadalom támogassa a női vállalkozókat, illetve a sok esetben hátrányból induló női munkavállalókat. Az ország elmaradottabb részein, nem egyszer zsákfaluban, nők által működtetett szociális szövetkezetek gyakran az egyetlen esélyt jelentik a helyi, sokszor szakképesítés nélküli, netán mélyszegénységben vagy fogyatékkal élő női lakosságnak, hogy munkalehetőséghez jussanak, és havi bérrel járuljanak hozzá a családi költségvetéshez. A jobbára kézműves élelmiszereket gyártó műhelyek termékeit immár nemcsak a nagyvállalatok keresik céges ajándék gyanánt, hanem az erre a társadalmi üzenetre érzékeny egyéni vásárlók is. Így jött az ötlet, hogy az idei nemzetközi nőnap alkalmából egy különleges kollaborációt dobjanak piacra a társadalmi misszióját tekintve szociálisan ugyancsak érzékeny Romani Design divatházzal együttműködésben.

Varga Erika és Varga Helena divatmárkája, a Romani Design alapelgondolása, hogy a klasszikus roma stílusjegyeket újítják meg, és kreálnak a segítségükkel a XXI. századi elvárásokhoz igazodó, divatos darabokat, amelyek egyformán elnyerik a többségi társadalom és a roma közösség tagjainak tetszését. A ruhák és divatkiegészítők puszta használati tárgyaknál sokkal többé válnak ezáltal, kommunikációs eszközökké lényegülnek át, megismertetve a nem roma vásárlókat egy gazdag, sok esetben a számukra ismeretlen kultúrával, a vidám színek és a cizellált minták révén. Ez a hangulatvilág köszön vissza a Fruit of Care & Romani Design ajándékdobozon is, amelynek címkéjét a divatmárka egyik mintája díszíti, emellett találunk tőlük egy japán furosiki csomagolókendőt. A gourmet-válogatás tartalmaz egy belga csokoládés rózsadesszertet a Cserehátról, levendulás vajas kekszet Monorról, homokhátsági fehércsokoládés eperlekvárt, csokoládéba mártott birsalmasajt bonbonokat, kubeba olajos aranyszappant, sós karamellel töltött bonbonokat Szekszárdról és egy autisták által készített nemezrózsát.

A nőnapi ajándékdoboz megtekinthető és megrendelhető a FRUIT OF CARE honlapján: www.fruitofcare.hu

Iratkozzon fel hírlevelünkre!