fbpx

Esettanulmányok készültek az Effekt 2030 díj döntőseiről

Esettanulmányok készültek az Effekt 2030 díj döntőseiről

Az Effekteam – hagyományaihoz híven – ezúttal is esettanulmányok formájában ismerteti azokat a pályázatokat, melyek bejutottak az Effekt 2030 díj idei döntőjébe. Az egységes szerkesztési szempontok alapján összeállított írások bemutatják, hogy mi mindent tesznek a hazai cégek a természeti környezet megóvása, a különböző társadalmi csoportok, stakeholderek támogatása és a fenntartható vállalatirányítás megteremtése érdekében.

Az Effekteam Egyesület azzal a céllal alapította az Effekt 2030 díjat, hogy a hazai piacon tevékenykedő cégek innovatív kezdeményezéseinek elismerésével és bemutatásával hozzájáruljon a vállalati szektor felelős és fenntartható működésének, környezeti, társadalmi szerepvállalásának ösztönzéséhez. A szakmai díjhoz kapcsolódó pályázat folyamatosan nyomon követi és visszatükrözi a piacon zajló változásokat. Az ESG-fókuszú szemlélet erősödésével, illetve a kapcsolódó működési és jelentéstételi követelmények megjelenésével párhuzamosan, idén ismét megújultak a nevezési kategóriák. Ennek megfelelően, a Zöld egyensúly kategóriában a környezeti területhez kapcsolódó programokkal, a Mindenki társadalma kategóriában társadalmi jellegű kezdeményezésekkel, míg az Értékteremtő üzlet kategóriában korszerű vállalatirányítási megoldásokkal szállhattak versenybe a jelentkezők.

A szakmai zsűri döntése alapján összesen 16 pályázat jutott a 2023. évi döntőbe, közülük kerültek ki a kategóriánkénti győztesek, illetve a közönségdíj nyertese. A korábbi évekhez hasonlóan, az Effekteam idén is esettanulmányokat készített a döntős programokról, melyek az egyesület honlapján minden érdeklődő számára elérhetőek. A tanulmányok egységes szerkezetben ismertetik mind a 16 vállalati program célját, bemutatják, hogy az adott ESG megoldások hogyan illeszkedtek a cégek működéséhez, és arra is kitérnek, hogy miként sikerült az elképzeléseket a gyakorlatban megvalósítani. Az anyagokból kiderül, hogy a vállalatok partneri együttműködései mennyiben segítették elő a projektek sikerét és milyen hozzáadott értéket teremtettek a stakeholderek számára. Aki elolvassa a frissen közzétett írásokat, azt is megtudhatja, hogy a programok milyen innovatív megoldásokat alkalmaztak, miként hatottak a környezetre, a társadalomra és eredményeik hogyan élnek tovább a jövőben.

A Zöld egyensúly kategória jelöltjeit bemutató esettanulmányok sorában szerepelnek a Continental, a dm, az IKEA, a Kulcs-Soft, a Lidl, a Procter & Gamble és a Tesco programjairól szóló ismertetők. A Mindenki társadalma kategória szereplői közül a gyűjteményben megtalálhatók a Budapest Airport, a Bio-Fungi, az Erste Bank, a Generali Biztosító, a Holcim Magyarország, a Market és a Richter Gedeon pályázatai, az Értékteremtő üzlet kategória résztvevői közül pedig az Auchan vállalatirányítási megoldása.

Az idei és a korábbi évek esettanulmányai itt érhetők el: https://effekteam.hu/esettanulmanyok/

Iratkozzon fel hírlevelünkre!