A szakmai zsűri döntése alapján 22 vállalati felelősségvállalási program és járványhelyzeti megoldás került fel az Effekt 2030 – A közösségi befektetések díjának idei shortlistjére. Közülük szeptember 15–24. között a nagyközönség választhatja ki az idei közönségdíjas programot. Fontos, hogy egy IP címről egyetlen szavazat adható le, egyetlen programra! Az ünnepélyes eredményhirdetésre és díjátadásra október 1-jén kerül sor az Effekteam KÖZÖSSÉG. HATÁS. JÖVŐ. – A hazai vállalatok jövőbeni működése, kihívások és innovációk az ESG szempontok tükrében című online konferenciáján.

A hazai piacon működő nagyvállalatok, kkv-k és startupok, valamint az általuk létrehozott vállalati alapítványok idén is pályázhattak az Effekt 2030 – A közösségi befektetések díjára, amelyet ismét négy általános, az ENSZ fenntartható fejlődési céljaival összhangban kialakított kategóriában és négy speciális, a járványhelyzetre tekintettel 2020-ban bevezetett, COVID-19 megoldások a közösségért kategóriában hirdetett meg az Effekteam Egyesület. Az augusztus 2-i határidőig benyújtott vállalati felelősségvállalási programokat és járványhelyzeti megoldásokat öttagú szakmai zsűri értékelte. A testület szeptember 10-ig hozta meg döntését a nyertesekről, illetve a kategóriánként shortlistre került pályázatokról. Ez utóbbiakra szeptember 15–24. között a nagyközönség is leadhatja szavazatait és kiválaszthatja az idei közönségdíjas programot.

Szavazni 2021. szeptember 24-én 12:00 óráig lehet erre a linkre kattintva:

<<KÖZÖNSÉGSZAVAZÁS>>

Ezen az oldalon az egyes projektek részletes ismertetői is megtalálhatók. Az ünnepélyes eredményhirdetésre és díjátadásra október 1-jén kerül sor az Effekteam KÖZÖSSÉG. HATÁS. JÖVŐ. – A hazai vállalatok jövőbeni működése, kihívások és innovációk az ESG szempontok tükrében című online konferenciáján.

A konferencia programja és jelentkezési lehetőség itt található: https://effekteam.hu/konferenciak/

Az Effekt 2030 díj idei shortlistjére az alábbi 22 pályamunka került fel:

  • Allianz Hungária Zrt. – Új munkamodell az Allianznál: A járvány első hullámának megérkezésekor a munkavállalók biztonsága és támogatása érdekében az Allianz Hungária lehetővé tette, hogy munkavállalóinak közel 100%-a zökkenőmentesen átálljon távmunkára. Így a kisgyermekes szülők, a gyengélkedő családtagokat gondozók is kényelmesen, otthonról végezhették munkájukat. Az elmúlt több mint egy évben a rendszeres fizikai, mentális és lelki jóllétet támogató interaktív, közösségépítő workshopok és online események mellett, az Allianz Hungária munkavállalóinak lehetősége volt a hét minden napján 24 órában pénzügyi, jogi és pszichológiai tanácsadást is igénybe venni. A vállalat a minden munkatárs számára elérhető egészségbiztosításon, bővített szűrővizsgálati csomagokon túl ingyenes ellenanyagszűrő vizsgálatot, illetve a Covid fertőzésen átesett kollégák számára post-COVID vizsgálati csomagot biztosít.
  • Auchan Magyarország Kft. – Az Auchan járványhelyzetre adott válaszai: 2020 márciusában rendkívüli helyzettel szembesült a világ, ahol azonnali döntésekre volt szükség, melyhez az Auchan felállított egy belső válságstábot. A központi munkavállalókat rögtön otthoni munkavégzésbe helyezte, a kisgyermekes családoknak rugalmas munkarendet és a frontvonalban dolgozó kollégáknak védőfelszerelést biztosított. Alternatív megoldások közül választhattak azok, akik nem tudtak/mertek bemenni dolgozni, a 65 év felettieknek állásidőt fizetett, a siket kollégáknak segítőkártyákat biztosított, a maszk miatt további 10 perc szünetet adott, a vezető beosztású kollégái számára pszichológus, coach lehetőségét nyújtott. A kollégák kiemelkedő helytállásukért egyszeri prémium juttatásban részesültek. A vállalat új munkahelyeket is teremtett az e-com csapat bővítésével, így egyszerre segítette társadalmi szinten a válsághelyzetben megszorultakat, valamint talált megoldást az egyre növekvő felvásárlási lázra. A dolgozók testi és lelki egészségének megőrzésére plusz aktivitásokat biztosítottak. Ezek mellett támogatták az Országos Mentőszolgálatot, a Vöröskereszt és az SOS Gyermekfalvak étkeztetési programjait. A vállalat partnerei boldogulása érdekében is számos lépést tett.
  • Budapest Airport Zrt. – BUD Csoport Munkavállalóiért Alapítvány: A Budapest Airport a járványhelyzet kezdete óta kiemelten fontosnak tartja, hogy a BUD csoport munkavállalóinak egészsége és anyagi biztonsága fennmaradjon. Számos intézkedést tett annak érdekében, hogy minél több munkahelyet megvédjen és biztosítsa a munkavállalók biztonságos munkavégzését. Április elején a vállalat egy Alapítvány felállításáról döntött, hogy a nehéz helyzetbe került kollégákat támogatni tudja. Ezt a kezdeményezést a vezetőség a saját fizetése egy részének felajánlásával indította útjára, majd a Budapest Airport részvényesei úgy döntöttek, a már befolyt összeg megduplázásával támogatják a BUD Csoport Munkavállalóiért Alapítvány tevékenységét. Az alapítvány célja azon jelenlegi vagy volt munkavállalók támogatása, akiknek a koronavírus járvány okozta válság miatt veszélybe került a fizikai vagy mentális egészsége, szociális biztonsága.
  • Budapest Bank Zrt. – Zöld program: A Budapest Bank társadalmi felelősségvállalási stratégiájának egyik központi eleme a WWF Magyarországgal 2019-ben közösen indított Zöld Program, amelynek keretében a pénzintézet azt vállalta, hogy 2025-ig 25%-kal csökkenti saját széndioxid-kibocsátását. A program indulásakor a WWF Magyarország felmérte a bank szén-dioxid lábnyomát. A karboncsökkentés eléréshez 2020-tól többek között megújuló villamos energiából fedezik a központi épületek fogyasztását, korszerűsítették a fűtő- és hűtőrendszereket, új, környezettudatos gépészeti berendezéseket szereztek be a fiókfelújítások során, napelemeket telepítettek a fiókok egy részére, kivezették a műanyag poharakat a budapesti központból, 5 db elektromos gépjárművel bővítették a bank flottáját és tovább csökkentették a papírfelhasználást. „Ökotermékekkel” bővítették a bank kínálatát, Fenntartható környezet alapot indítottak és „Zöld” autófinanszírozási megoldást is kínálnak.
  • dm Kft. – Giving Friday: A dm Kft. 2020-ban is átszínezte a Black Friday napot, hogy a felesleges túlfogyasztás helyett a felelős fogyasztásra és a szolidaritásra hívja fel a figyelmet. Míg a Black Friday azt üzeni, hogy minél több terméket meg kell szereznünk – a lehető legjobb áron, addig a dm Kft. a „kapok” helyett az „adokra” fókuszál, akcióvadászat helyett a jótékonyságra helyezi a hangsúlyt. A társaság november 27-i forgalmának 5 százalékát jótékony célra ajánlotta fel, és a vásárlóknak köszönhetően összesen 17 538 370 forint gyűlt össze. Az összegből a Magyar Máltai Szeretetszolgálat idősotthonaiban élők mentális és fizikai egészségének megőrzését segítették.
  • EXIM Zrt. – #EXIM1000 kihívás: Tavaly óta egyre fokozódó nehézséget jelentett a társaság számára, hogy hogyan lehet az otthoni munkavégzésre kényszerült, elfáradt dolgozók és a megváltozott körülmények között megőrizni a csapatszellemet. Ezen kihívásokra egy kihívással válaszolt az EXIM Zrt., így kelt életre a #EXIM1000 játék. 1000 km-t tűztek ki közös célul, melyet a kollégák az általuk választott sportágakban tehettek meg annak szellemében, hogy minden megtett km-ük 1000 forintot ért a Heim Pál Gyermekkórháznak. Saját távját mindenki önállóan teljesítette, amelyet az erre létrehozott weboldalon összesítettek. A lelkesedésnek köszönhetően az 1000 km-t 2 hét alatt teljesítették a játékosok, majd végül összesen 7 395 km-t tett meg közösen az EXIM-csapat, így 7 395 000 forintot adományoztak a kórháznak.
  • IKEA Lakberendezési Kft. – Egy biztonságos otthonért: Az IKEA szeretné elérni, hogy az otthon az emberek többsége számára biztonságos hely legyen, így a Nők a Nőkért Együtt az Erőszak Ellen (NANE) Egyesülettel közösen hívja fel a figyelmet a probléma fontosságára. A program legelső állomásaként, 2020 novemberében egy figyelemfelkeltő kisfilm járta be a világhálót. Az IKEA áruházakban egy interaktív fal és installációk hívták fel a figyelmet a családon belüli erőszak jeleire és arra, hogy miként lehet segíteni kívülállóként. A NANE Egyesület képviselőivel együtt online sajtóeseményen, podcastben, rádiós és televíziós interjúkban beszéltek a téma fontosságáról. Az IKEA 35 millió forinttal támogatja a NANE Egyesületet, mely összeget az áldozatokat segítő szolgáltatások fejlesztésére és munkaerő képzésére fordítja a szervezet. Az IKEA ezek mellett átmeneti otthonok berendezéséhez és felújításához is hozzájárul az egyesületen keresztül.
  • K&H Bank Zrt. – Start it @K&H inkubátor: A Start it @K&H Magyarország legnagyobb startup vállalkozásokat támogató nagyvállalati inkubátorprogramja, amelyet a K&H Csoport működtet. A vállalkozásösztönzési program célja a magyar vállalkozói szféra támogatása, fellendítése és az innovatív ötletek felkarolása, erősítése, amit a K&H társadalmi felelősségvállalási (CSR) megfontolásokból, ingyen nyújt. A program nagy fejlődési potenciállal rendelkező, jellemzően korai fázisban lévő startupokat karol fel, iparági megkötés nélkül és legalább 6 hónapon keresztül segíti őket termékfejlesztési, befektetéskeresési céljaik elérésében. A programban eddig, 2017-es indulása óta 60 csapat vett részt, akik több mint 5,5 millió euró tőkebefektetést kaptak, és amelyeknek több mint 80%-a ma is sikeresen működik. Az inkubátor évente két alkalommal, ősszel és tavasszal várja az új csapatokat, az idei évben kiemelten fenntarthatósági fókusszal.
  • Nestlé Hungária Kft. – A világon elsőként papíralapú csomagolást kapott a hazai Nescafé 3in1 Classic: A Nestlé célja, hogy csomagolóanyagai ne a hulladéklerakókban, vagy ami még rosszabb, a környezetben végezzék, hanem a fogyasztók közreműködésével folyamatos körforgásban tartsuk őket. Ennek érdekében a társaság vállalta, hogy a következő négy évben minden terméke csomagolását újrahasznosíthatóvá vagy -felhasználhatóvá teszi. A Nescafé 3in1 kávé gyártása során a kiszerelésből adódóan kis méretű, komplex csomagolóanyagokat használnak, ezért kiemelten fontos, hogy a teljes ellátási láncot figyelembe véve biztosítsák a termék fenntarthatóságát, az alapanyagoktól a gyártáson át a fogyasztásig. A világon először Magyarországon tesztelték le az új, papíralapú Nescafé 3in1 csomagolást, ami szelektíven, a papírhulladékkal együtt gyűjthető és széles körben újrahasznosítható.
  • OTP Bank Nyrt. – Innováció a jó ügyekért! Adományozási program: A bank számára fontos, hogy az adományozási kultúra is része legyen társadalmi szerepvállalása fő pillérének, a pénzügyi edukációnak. Ezt a célt szolgálja az az új platform, mellyel a pénzintézet ügyfelei számára is lehetőséget kíván teremteni arra, hogy civil szervezeteknek rendszeresen eljuttathassák adományukat, segítsék az általuk fontosnak tartott konkrét ügyeket, rászorulókat. A bank digitális csatornáin keresztül az ügyfelek egyszerűen és kényelmesen, pénzügyeik intézése közben, akár párszáz forinttal is támogathatják a jó ügyeket. A fókuszban az esélyteremtési célok, a gyerekek étkeztetése, oktatása, egészségügyi támogatása, a hátrányos helyzetűek segítése, az állatvédelem, illetve a természeti katasztrófák okozta károk helyreállítása áll.
  • OTP Bank Nyrt. – Segíteni maszkban is lehet: Az OTP Csoport a járvány okozta vészhelyzet kezelése céljából mintegy 2,5 milliárd Ft támogatást nyújtott Magyarországon és a külföldi leánybanki országokban, amelyből összesen 1,7 milliárd Ft-ot több hazai kórház részére adományozott. A Máltai Szeretetszolgálattal együttműködve 1,5 millió Ft támogatást és 25 számítógépet ajánlott fel oktatási intézmények és családok számára. A bank munkatársai jótékonysági gyűjtőakcióval megduplázták a támogatási összeget, így a karitatív szervezet közel 3 millió Ft értékben iskolai eszközöket, írószereket vásárolt. Az idei Gyermeknapi munkatársi adománygyűjtés keretében a pénzintézet 1,28 millió Ft-tal támogatta a Dr. Bohóc Mosolyszolgálat Alapítványt. A Bankszövetség JÓTETT Bank CSR programjához csatlakozva több mint 200 banki munkatárs adott vért és a társaság 265 db IT eszközt adományozott iskoláknak a digitális oktatáshoz. Karácsonykor a pénzintézet 155 rászoruló család tartós élelmiszercsomag- és 2 óvoda játékadományához, 300 nehéz sorsú gyermek ajándékcsomagjához járult hozzá adománygyűjtésével.
  • Procter & Gamble RSC Kft. – Felelős hajápolás: újratölthető csomagolásban: A P&G Beauty első, hajápolásra szánt alumínium újrahasználható flakonjának és utántöltő rendszerének bevezetése a Kantar Worldpanel adatai alapján Európa-szerte (2021 áprilisától Magyarországon is) 200 millió háztartás számára teszi lehetővé a csomagolások csökkentését, újrahasználatát és újrahasznosítását. A P&G Beauty Europe megtette a következő lépést a még 2020 júniusában bejelentett Felelős szépségápolás 2030 célok elérése felé. Az alumínium flakonból és utántöltő tasakból álló innovatív utántöltő rendszernek köszönhetően a felhasználóknak többé nem kell választaniuk a szép haj, az egészséges fejbőr és a bolygó jóléte között. Az új csomagolás Európa-szerte bevezetésre kerül a PG hajápolási márkáinál, melyek lehetővé teszik, hogy háztartások milliói 60%-kal csökkentsék a műanyagfogyasztást a szokásos samponcsomagoláshoz képest. Az innovatív utántöltő rendszer bevezetése lehetővé teszi a 200 millió európai háztartás számára, hogy csökkentse a műanyaghasználatot, és ennek eredményeként 300 millióval kevesebb új műanyag palackot gyártanak Európában, ami évente 10 000 tonna új műanyagot takarít meg.
  • Samsung Electronics Magyar Zrt. – Megoldások a holnapért: 2021-ben először kínált lehetőséget a magyar diákoknak a Samsung és az EdisonKids kezdeményezése, a világszerte sikeres programon alapuló Megoldások a holnapért kihívás. A program az ország leginnovatívabb iskoláit, tanárait, illetve 12 és 18 év közötti diákjait kereste, akik szerettek volna a jelen legfontosabb kérdéseire a jövő megoldásaival válaszolni. A csapatok olyan problémákkal jelentkezhettek, amik legalább 1000 életre hatással vannak, és a lehetséges megoldást a tudomány vagy a technológia segítségével lehet kidolgozni. Az ország egész területéről érkeztek jelentkezések, az ötletek a legkülönfélébb helyi társadalmi, környezetvédelmi vagy személyes problémákra keresték a megoldást. A Megoldások a holnapért nem pusztán egy verseny, ahol az ötlettől eljutottak a megoldásig, sokkal inkább egy közösségépítő tanulási folyamat, ahol a Design Thinking, a visszajelzés kultúra és az együttműködés fejlesztése mellett, olyan ismeretekre, készségekre tehettek szert, amelyeket a tanárok az oktatási gyakorlatban, a diákok pedig a pályájuk során is alkalmazhatnak majd.
  • Sanofi-Aventis Zrt. – KiDS: A Nemzetközi Diabetes Szövetség 2013-ban indította útjára a „Kids and Diabetes in Schools” (KiDS) programot az ISPAD közreműködésével és a Sanofi támogatásával. Hazánkban 2018-ban indult el a program az Egy Csepp Figyelem Alapítvánnyal közösen. A program célja egy támogató iskolai környezet megteremtése, ahol a cukorbeteg gyerekek biztonságban érezhetik magukat, és nincsenek kitéve a megkülönböztetésnek. Másik célja a megelőzés: az egészséges táplálkozás és a rendszeres testmozgás fontosságának hangsúlyozásával. A KiDS célcsoportjai a 9-10 éves korosztály, illetve az őket tanító pedagógusok és szüleik. Az elmúlt három évben 2150 ember vett részt a hazai KiDS foglalkozásain, köztük több mint 1000 általános iskolás. A projekt távlati célja a diabetes edukáció beemelése a magyar köznevelési rendszerbe.
  • Telenor Hungary Zrt. – Krízisből erő – az újranyitás lélektana: A kezdeményezés egy 5+1 részes online videósorozat, Al Ghaoui Hesna újságíró és Endrei-Kiss Judit, a Telenor HR vezérigazgató-helyettesének vezetésével. A járványhelyzet kezdete óta a Telenor muníciót kínál munkavállalói számára, hogy biztonságban érezzék magukat és megküzdjenek a mentális kihívásokkal. A Krízisből erő sorozat házigazdái epizódonként sokszínű meghívottakkal (pl. ByeAlex, Gerendai Károly, „Jocó bácsi” történelemtanár, Tomán Szabina, Michelisz Norbert) beszélgetnek azért, hogy a társadalom minden szegmense számára inspirációval szolgáljanak. A Telenor hiszi, hogy nagyvállalatként sokat tehet azért, hogy a történetek és tanulságok sokakhoz eljussanak és támogatást nyújtsanak a mindennapi megküzdéshez.
  • TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. – A Tesco munkáltatói felelősségvállalása a járványhelyzetben: Az egyik legnagyobb hazai munkáltatóként a TESCO kötelességének tekinti a biztonságos munka/vásárlási környezet kialakítását, fenntartását. A program során az áruházlánc szinte real-time tájékoztatta közel 11 000 munkavállalóját, támogatta őket biztonságérzetük, jóllétük fenntartásában. A közel 900 irodai munkatársat néhány nap alatt állították át home office munkavégzésre. Mindemellett rendes üzletmenetet biztosítottak, megőrizték a vállalati stratégia alapját képező fókuszokat.
  • TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. – Sokszínűségi hét a Tescónál: A Tesco alapelve, hogy „nem számít, ki vagy, honnan származol, a Tescónál sikeres lehetsz”. A program céljául tűzték ki, hogy a sokszínűség témáját közelebb hozzák, érzékenyítsék a kollégákat, személyes történeteken keresztül világítsák meg a legfontosabb alapértékeket, felhívják a kollégák figyelmét a téma fontosságára. Ebből a célból, idén 2. alkalommal szervezték meg május 18–21. között a Sokszínűségi hetet, melyet a munkatársak élőben online, utólag a belső kommunikációs csatornákon keresztül követhettek. Élőben alkalmanként kb. 150-en kísérték figyelemmel az előadásokat, az utólagos megtekintésekkel együtt pedig mintegy 4000-en nézték meg a felvételeket. A négynapos rendezvény során csaknem 19 órányi minőségi tartalmat nyújtottak, közel 44 meghívott előadó közreműködésével.
  • Tungsram Operations Kft. – A jövő élelmiszerellátása/Kutatási célú vertikális farm a Tungsramban: A klímaváltozás, az urbanizáció és a népességnövekedés miatt 10 éven belül 50 százalékkal több élelmiszert kellene termelnie a világnak, mint most. Eközben a learatható termőterület drasztikusan fogy. A beltéri gazdálkodás emiatt alternatívát jelent a világ élelmiszerellátására, de óriási fejlődésre van szükség, hogy ilyen módszerrel tömegesen gabonát, rizst, kukoricát tudjunk termelni. A beltéri gazdálkodáson belül a vertikális farmokon kizárólag mesterséges megvilágítást alkalmaznak, így egész évben, éjjel-nappal, kis helyen, klímától függetlenül, akár városi környezetben is lehet növényt termeszteni. A termesztés során nem alkalmaznak például növényvédőszereket, sem génmódosítást. A fény a beltéri farmok alfája és omegája: a LED technológia elterjedése az üvegházi növénytermesztés forradalmát is magával hozta, mivel képes energiahatékonyan előállítani a zöldségek, gyümölcsök, gyógynövények növekedéséhez szükséges, Naphoz hasonló fényt.
  • UniCredit Bank Hungary Zrt. – Social Impact Banking egy méltányosabb és igazságosabb társadalomért: Az UniCredit Social Impact Bankingprogramja három területen járul hozzá a méltányosabb és befogadóbb társadalomhoz. 1. Mikrohitelezés (5 millió Ft-ig) segíti a mikrovállalkozások alapítását és a már működők fejlesztését. Emellett a vállalkozók üzleti fejlesztését és mentori hálózatokhoz való hozzáférést is lehetővé tesz. 2. A társadalmi hasznosságú finanszírozás (5 millió Ft felett) a for- és nonprofit szervezeteknek a társadalom számára mérhető szociális javulást hozó üzleti projektjeit finanszírozza. Őket pénzügyi tréninggel, tapasztalatcserével, az átláthatóság növelésével is segíti. 3. Pénzügyi oktatással fejleszti az induló vállalkozások üzleti, a fiatalok és a hátrányos helyzetű csoportok pénzügyi ismereteit. Vállalkozásokat mentorál, workshopokat, pénzügyi versenyeket támogat, ebben együttműködő szakmai partnerekre és önkéntes kollégáira is támaszkodik. 2020-ban 11 nagy projektet támogatott, 11 oktatási program indult 110 önkéntesóra részvétellel, ami 1165 kedvezményezettet érintett. A társadalmi hasznosságot 3,8 millió euró jóváhagyott hitel biztosította.
  • Vodafone Magyarország Alapítvány – Bright Sky mobilalkalmazás: A kapcsolati erőszak egy globális szintű, súlyos társadalmi probléma. A statisztikák szerint a nők csaknem fele tapasztalt már lelki vagy verbális erőszakot, 5-ből 1 nő pedig fizikai bántalmazást is átélt a kapcsolatában. Ez a szám a koronavírus megjelenésével csak tovább nőtt. A Bright Sky mobilalkalmazás célja, hogy lehetővé tegye az információ gyors és biztonságos elérését, valamint lerövidítse a professzionális segítségig vezető utat. Az app funkciói: kockázatfelmérő kérdőív, mely segít beazonosítani a tüneteket; információ a kapcsolati erőszak fajtáiról, jellemzőiről; útmutató a bántalmazó kapcsolatból való biztonságos kilépéshez; esettanulmányok; naplózási funkció fotó, videó, szöveg vagy hangfelvétel rögzítéséhez, melyek egy megadott email címre továbbítódnak; egy online biztonsági útmutató, lokalizált információ a segítő szervezetekről és segélyvonalakról; vészhelyzet esetén a 112 közvetlen tárcsázási lehetősége.
  • Vodafone Magyarország Alapítvány – Vodafone Digitális Díj: A Vodafone célja, hogy Magyarországon úttörője legyen a digitális transzformációnak, továbbá hozzájáruljon egy fenntarthatóbb jövő létrehozásához. Ezen cél elérése érdekében valósult meg a Vodafone Magyarország Alapítvány szervezésében a 15 000 000 forint összdíjazású Vodafone Digitális Díj, melyet először 2018-ban adták át, azóta 2021 júliusában már harmadszorra díjazták a digitális társadalom, digitális egészségügy és a környezeti fenntarthatóság kihívásaira megoldást kínáló projekteket. A pályázatok támogatásával és felkarolásával a Vodafone Magyarország Alapítvány ösztönözni szeretné az innovációt és segíteni a gazdasági fejlődést előremozdító infrastruktúra megteremtését.
  • Vodafone Magyarország Alapítvány – Vodafone Főállású Angyal Program: A Digitális Kórházi Angyal mögött álló OncoVR kutatási projekt célja, hogy megvizsgálja, mennyire beilleszthető a virtuálisvalóság-technológia terápiaként a gyermekonkológiai centrumok munkájába. Ez arra ad lehetőséget, hogy elterelje a gyermekek figyelmét annyira, hogy ne vegyenek tudomást az aktuális testi és lelki problémájukról. A Vodafone Kórházi Angyal programja során a honi gyermekonkológiai intézményekbe kívánják elvinni a VR technológiát, eszközt és módszertant annak érdekében, hogy a beteg gyermekek hatékonyan vegyék fel a harcot a kemoterápia okozta mellékhatásokkal. A 8 magyarországi intézményből már 5 helyen van jelen a program, eddig több mint 100 kezelést végeztek.