A dm a piacon elsőként fejlesztett olyan saját márkás termékeket, amelyek nem csak klíma-, de környezetsemlegesek is. Ezt az innovatív lépést a Berlini Műszaki Egyetem életciklus-elemzése tette lehetővé, amely során kiértékelték a termékeket, a környezetre gyakorolt hatásokat pedig minimalizálták. A Pro Climate termékcsalád segít, hogy még könnyebben beépíthessük a fenntarthatóságot a hétköznapokba.

Aki fenntarthatóan szeretne vásárolni, az figyel a termékek eredetére, az előállítás körülményeire, a csomagolásra, a klímavédelem szempontjaira és hogy a termék helyi legyen. Tudatos, környezetért felelős vásárlóként sem mindig könnyű azonban lépéseket tenni a fenntarthatóbb életmód felé.

A dm kínálatában már most is sok olyan terméket és szolgáltatást találhatunk, amelyek klímasemlegesek: a termék előállításának, szállításának és használatának klímára gyakorolt hatásait a lehető legkisebbre csökkentik, majd az el nem kerülhető CO2-kibocsátást kompenzációs projektekkel, például erdősítéssel semlegesítik.

A Pro Climate termékekkel még egy lépéssel tovább megy a vállalat a fenntartható jövő felé, hiszen öt környezeti hatást vesz figyelembe: a CO2-kibocsátás mellett az eutrofizációt (vízi élővilág terhelése), a talajok savasodását, a nyári szmogot és az ózonréteg elvékonyodását. A Berlini Műszaki Egyetem tudományos támogatásával a termékek életszakaszait kiértékelték, majd ez alapján optimalizálták az előállítás folyamatát, hogy a termékek környezeti hatásait csökkentsék. A fennmaradó hatásokat pedig az öt környezeti hatást érintően kompenzálja a dm. Ennek köszönhetően, amikor a vásárló leemeli a polcról a terméket, annak környezeti ártalmai már ki vannak egyenlítve. A környezeti költségeket így nem helyezzük át a jövőbe, és nem terheljük a következő generációkra, hanem azonnal felelősséget vállalunk tetteinkért és fogyasztásunkért.

A kompenzáció jó lehetőség arra, hogy visszaadjuk a természetnek, amit a termékek előállítása során elvettünk tőle. A dm erdősítéssel és természet-helyreállító projektek finanszírozásával kompenzálja a termékek el nem kerülhető környezetei hatásait németországi helyszíneken. Volt ipari és bányaterületeket adnak vissza a természetnek a HeimatERBE szervezettel együttműködve. Erdősítéssel és növények ültetésével teremtenek élőhelyeket, helyreállítva az ökológiai egyensúlyt.

Összesen 14 termék érkezik a drogéria polcaira a dm-márkás termékek almárkájaként, a Pro Climate termékcsalád a legfontosabb drogériatermékek körét fedi le. A WC-papír, a sampon és a tusfürdő mellett mosó- és tisztítószer, illetve a test- és arcápolás területén is kínálnak környezetsemleges termékeket.