2020-ben is átszíneztük a Black Friday napot, hogy a felesleges túlfogyasztás helyett a felelős fogyasztásra és a szolidaritásra hívjuk fel a figyelmet. A klímaváltozás okainak kutatásakor gyakran találkozunk a túlfogyasztás problémájával, az akciók felesleges vásárlásokat generálnak, a dm ezért Giving Friday napot hirdetett, hogy megmutassuk, lehet másként is! A Black Friday azt üzeni, hogy minél több terméket meg kell szereznünk – a lehető legjobb áron. Mi a “kapok” helyett az „adokra” hívtuk fel a figyelmet, akcióvadászat helyett a jótékonyságra helyeztük a hangsúlyt: a november 27-i forgalom 5 százalékát jótékony célra ajánlottuk fel. A vásárlóknak köszönhetően 17 538 370 forint gyűlt össze.

Az összegből a Magyar Máltai Szeretetszolgálat idősotthonaiban élők mentális és fizikai egészségének megőrzését segítettük. A koronavírus helyzet leginkább veszélyeztetett csoportja ők, sajnos az óvintézkedések miatt sokan nem találkozhattak szeretteikkel, és ez kihatott egészségi állapotukra is.

A szeretetszolgálat ezért ajándékcsomaggal lepte meg az időseket, és a közösségi tereikbe is jutott ajándék, hogy az együtt töltött idő tartalmasabban telhessen. 2200 lakónak sikerült így szebbé tenni az ünnepet. Az idős emberek ráadásul nem csupán egyen ajándékot kaptak, hanem képeslapokon nekik szóló üzeneteket is a máltai önkénteseitől és a dm munkatársaitól, és ezzel az élményt, hogy az ünnepi előkészületek között voltak, akik rájuk gondoltak.

További információk a projekttel kapcsolatban.