A dm „Giving Friday” nappá változtatta a „Black Friday” shoppingnapot: az óriási kedvezmények helyett a teljes aznapi forgalmának 5%-át jótékony célra ajánlotta fel. Összesen 17.611.634 forint adományt adott a rászorulóknak.
A dm a tudatos vásárlásra kíván ösztönözni a „Black Friday” értelmetlen tömegfogyasztásával szemben, és erre hívta fel vásárlói figyelmét is. „Egy egyszeri pénteki óriás leárazás nem illik a dm filozófiájába. Ezért november 29-én minden magyarországi dm üzletben és az online shopban is meghirdették a „Giving Friday” napot. A dm Magyarország teljes aznapi forgalmának 5%-át jótékony célra ajánlottuk fel. Így azok a vásárlók, akik ezen a napon vásároltak a dm üzleteiben vagy online shopjában, vásárlásukkal egy jó ügy mellé álltak, és rászoruló családokat támogattak” – mondta el Kanyó Roland, a dm marketing és PR menedzsere.
A jótékonysági kezdeményezésnek köszönhetően 17.611.634 forint gyűlt össze, amit a vállalat a Katolikus Karitász AKAROM Programjának folytatására ajánlott fel, amelynek keretében a családok életvezetési és pénzügyi tanácsokat kapnak. A Katolikus Karitász által megalkotott, innovatív fejlesztési programban 150 mélyszegénységben élő család kap segítséget komplex szolgáltatásokkal, annak érdekében, hogy a résztvevők pénzügyi tudatossága növekedjen, és megtakarítást érjenek el. „A program része a Katolikus Karitász öngondoskodást elősegítő programjainak és mint a program nevében szerepel, olyan embereknek szól, akik képesek és akarnak is tenni annak érdekében, hogy életükben változás következzen be.” – számolt be a kezdeményezésről Écsy Gábor atya a Katolikus Karitász igazgatója.
A program célja, hogy a résztvevő családok javítsanak élet és lakáskörülményeiken, tanulják az öngondoskodás folyamatát és szociális helyzetük pozitív irányba változzon meg a program során és azt követően. A program távolba mutató célja pedig, hogy olyan segítő csomagot fejlesszen ki, melynek hozadékaként a segítség módszere és végrehajtása modellként szolgálhat és országosan egyre több helyszínen megvalósulhat és az öngondoskodást elősegítő szociális segítségnyújtás példája lehet.
A drogéria a Katolikus Karitásszal 9 éve tartó együttműködés keretében minden évben megszervezi az Együtt a babákért programot, így évente 260 kisgyermekes család kap fél évre elegendő pelenkát összesen 20 millió forint értékben. „Fontosnak tartjuk, hogy a családok azt az összeget, ami pelenka adományunknak köszönhetően a pénztárcájukban maradt, hatékonyan tudják felhasználni. Ebben segít az AKAROM Program, amelyhez vásárlóinkkal közösen hatékony anyagi támogatást tudunk nyújtani.” – tette hozzá Kanyó Roland.
A fenntarthatóság egyik alappillére a Mindig megéri árpolitika is, aminek köszönhetően a dm-ben a vásárlók előre tervezhetik bevásárlásaikat. A termékek árát négy hónapon át nem emelik. Így nem szükséges nagy készleteket felhalmozni, hiszen a termékek hosszabb ideig változatlan áron érhetők el. Ennek következő lépcsőfoka volt a Giving Friday kezdeményezés is. A kezdeményezést a magyarországi dm üzleteken kívül még tíz európai országban hirdette meg a drogéria.