A Coca-Cola HBC Magyarország arra törekszik, hogy a társadalmi felelősségvállalást és a fenntarthatóságot tevékenysége minden elemébe beépítse. A vállalat minden évben beszámol fenntarthatósági teljesítményéről, legutóbb megjelent fenntarthatósági jelentése a 2021-es évre vonatkozóan mutatja be a legfontosabb vállalásokat, eredményeket és hatásokat.

A Coca-Cola HBC Magyarország 2008 óta minden évben számot ad fenntarthatósági teljesítményéről és előrehaladásáról. Fenntarthatósági jelentését 2016 óta éves jelentéstételi ciklusban, a nemzetközi szinten legelterjedtebb jelentéstételi keretrendszer, a GRI Standards „Core” alkalmazási szintje szerint készíti. A korábbiakhoz hasonlóan, a 2021-es Fenntarthatósági Jelentés is beszámol a vállalat elért eredményeiről és további céljairól.

A pandémia idején, ahogy 2020-ban úgy 2021-ben is a munkatársak egészségének és biztonságának megőrzése volt a Coca-Cola HBC Magyarország első számú prioritása. Az új helyzethez való alkalmazkodásban megtanulták a jó gyakorlatokat, amelyekkel biztosítani tudták az üzletmenet folytonosságát. Azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy üzletileg is a lehető leggyorsabban visszatérjenek a növekedési pályára. Olyan szervezeti átalakulást valósítottak meg, amelynek hívószava az alkalmazkodás volt, a végrehajtott változtatásokkal agilisabbá, hatékonyabbá tehetik folyamataikat és könnyebben alkalmazkodhatnak a változó piaci helyzetekhez.

A tavalyi év nagyobb részében a vállalat és a teljes iparág életét még a pandémia határozta meg. Mivel több kereskedelmi vevőpartnere bezárni kényszerült vagy átszervezésen ment keresztül, ezért a Coca-Cola HBC Magyarországnak is át kellett értékelnie üzleti működése fókuszpontjait és marketingstratégiáját. A koronavírus miatti korlátozások utáni időszakban a vállalat nagyszabású kampányokkal támogatta a vendéglátóipar újraindulását.

A fejlődés érdekében, piaci pozíciói javításáért, valamint vevői elégedettségéért is tovább dolgozott. Felelősségteljes vállalatként folyamatosan fejleszti portfólióját, csökkenti italai cukor- és kalóriatartalmát. Kávékategóriái fejlesztésével tovább szélesíti 24/7 portfólióját. A Coca-Cola HBC AG vállalatcsoport 30%-os részesedést szerzett a Casa del Caffè Vergnanóban, amelynek előkészületei 2021-hez köthetők.

A fenntartható üzleti működéshez társított ambiciózus céljai sem kerültek háttérbe. Legnagyobb vállalása a karbonsemlegesség melletti elköteleződés. A Coca-Cola HBC AG vállalást tett arra, hogy a teljes értéklánca karbonsemlegessé válik. A tudományosan megalapozott célkitűzés révén a vállalat 2030-ig 25%-kal, a következő évtizedben pedig további 50%-kal csökkenti az üvegházhatású gázokból keletkező közvetlen és közvetett kibocsátását a teljes értékláncon belül. Mivel a vállalatcsoport teljes értékláncában a kibocsátás 90%-a harmadik féltől származik, ezért a Coca-Cola HBC kibővíti beszállítóival kötött megállapodásait annak érdekében, hogy a vele együttműködő partnerek is a lehető legnagyobb mértékben hozzájárulhassanak a klímacélok eléréséhez. Ahol a problémát nem lehet teljesen megszüntetni, ott a vállalatcsoport más klímavédelmi intézkedéseket célzó beruházással mérsékli majd azt.

A fenntarthatósági jelentés megtalálható erre a linkre kattintva.