fbpx

A 2020 Dow Jones Fenntarthatósági Index – a vállalatok fenntarthatósági teljesítményét mérő legfontosabb, globális mutató – alapján ismét a Coca-Cola HBC lett Európa legfenntarthatóbb módon működő üdítőitalgyártója.

A Coca-Cola már tizedik éve dobogós a globális és európai üdítőitalgyártók között, az elmúlt nyolc év alatt pedig ez már a hetedik alkalom, amikor első helyen szerepel az európai rangsorban és a legmagasabb pontszámmal második helyezést ér el a világranglistán. A mostani eredmény tovább bővíti a vállalat fenntarthatósági teljesítményének eddigi elismeréseit, mint amilyen az MSCI ESG, a CDP Climate Disclosure, az FTSE Russell ESG és az FTSE4Good Index.

A Coca-Cola 2018 szeptemberében hirdette meg 2025-ös fenntarthatósági céljait, melyek elérése a terveknek megfelelő ütemben halad:

  • A vállalat 2010-hez képest 25%-kal csökkentette szén-dioxid-kibocsátását, így 2010 óta összesen 1,53 millió tonna szén-dioxid-kibocsátást takarított meg.
  • Az áruk és nyersanyagok vásárlására fordított 3,2 milliárd euró több mint 98%-át a gyártás helyén költötte el, ezzel is támogatva a foglalkoztatást és a vállalkozásokat a cég működési országaiban.
  • Minden Coca-Cola rendszeren belüli munkahely átlagosan további 11,8 munkahely fenntartását támogatja.
  • Az #énjövőm társadalmi felelősségvállalási program 2017-es elindítása óta a vállalatcsoport 28 országában több mint 203 865 fiatal vett részt a képzéseken.
  • 2017-hez képest 7%-kal sikerült csökkenteni a kockázatos területeken található Coca-Cola telephelyeken felhasznált víz mennyiségét.
  • Jelenleg a vezető pozíciók 38%-át nők töltik be a vállalatnál, és 2025-re a cél az 50% elérése.
  • Öt országban négy ásványvíz márkánál 100%-ban újrahasznosított PET-ből készült palackok, két országban pedig 50%-ban újrahasznosított PET-ből készített félliteres Coca-Cola palackok kerültek bevezetésre.
  • A dolgozói elkötelezettségi felmérésen 90 százalékos eredményt ért el a vállalat, ami 1%-kal meghaladta a FTSE 100 – a Londoni Értéktőzsde legfontosabb részvényeit tömörítő index – cégek átlagát.
  • A járvány első időszakában az üdítőitalgyártó több mint 4 millió liter italt adományozott a frontvonalban dolgozóknak és élelmiszerbankoknak, emellett a The Coca-Cola Alapítvánnyal együtt összesen 10 millió dollárral támogatta a Vöröskereszt kezdeményezéseit és HORECA vevőpartnereit.