Megérkezett Magyarországra a dán Paboco startup és a Coca-Cola közös fejlesztésű papírpalackjának prototípusa. Eljött a tesztelés fázisa, amelyben elsőként a magyar fogyasztók vehetnek részt. A teszt során a hazai vásárlók az innovatív csomagolású AdeZ növényi italt a kifli.hu-n keresztül próbálhatják ki. Az online szupermarket a csomagolást minden vásárlótól visszagyűjti, sőt azt kérik, hogy egy kérdőív kitöltésével is segítsék a fejlesztők munkáját.

A Coca-Cola a Paper Bottle Company (Paboco) dán startuppal együttműködve 2019 óta folyamatosan fejleszti a 100%-ban újrahasznosítható papírpalackot. Minden egyes fejlesztési fázis azt jelenti, hogy tovább csökken a műanyagtartalom és a környezeti terhelés. Most egy újabb mérföldkőhöz ért a két vállalat, hiszen először vehetik a fogyasztók a kezükbe a jelenleg papírborításból, újrahasznosítható műanyag bélésből és kupakból álló prototípust. A tesztelés célja, hogy kiderüljön, hogyan teljesít a papírcsomagolás, és miként reagálnak rá a fogyasztók. A Paboco végső célja egy teljesen bioalapú és 100%-ban papírként újrahasznosítható papírpalack létrehozása. A cél eléréséhez kérik most a magyar fogyasztók segítségét.

Az AdeZ növényi alapú ital fogyasztóira jellemző, hogy az egészégés életmód mellett nagy figyelmet fordítanak a fenntarthatóságra is, és érdeklődnek a fenntarthatóság érdekében zajló innovációk iránt. A fogyasztói magatartást szem előtt tartva az AdeZ márka jó választás arra, hogy a Coca-Cola piaci környezetben próbálja ki az új papírpalack prototípusát és annak fogadtatását.

A kifli.hu online szupermarketben korlátozott mennyiségben elérhető a papírpalack prototípusba csomagolt 250 ml-es AdeZ növényi ital, melyet azok kapják ajándékként, akik hagyományos palackozású AdeZ terméket rendelnek. A fogyasztóknak lehetőségük nyílik elmondani a véleményüket/tapasztalataikat egy kérdőív kitöltésével. A tesztidőszak alatt a vállalat az üres palackokat visszagyűjti, annak érdekében, hogy a laboratóriumban megvizsgálhassák, hogy hogyan reagált az anyag a szállításra és a használatra, valamint így az újrahasznosítás is garantált.

A körforgásos gazdaságot lehetővé tévő innovatív csomagolási megoldások, így a papírpalack-prototípus kifejlesztése is kiemelten fontos része a Coca-Cola Hulladékmentes Világ globális stratégiájának. A társaság vállalásai között szerepel, hogy 2030-ra a felhasznált csomagolóanyagok 100%-ának megfelelő mennyiséget gyűjt be és hasznosít újra. Emellett a vállalat 2025-re globálisan 100%-ban újrahasznosíthatóvá teszi csomagolásait, valamint 2030-ra 50%-ra növeli palackjaiban és aludobozaiban az újrahasznosított anyag arányát. A magyar fogyasztók segítségével elvégzett tesztelés eredményeit a fejlesztők arra használják, hogy felmérjék a palack tulajdonságait és teljesítményét azzal a céllal, hogy a jövőben egy teljesen újrahasznosítható, műanyag nélküli papírpalackot állítsanak elő.