A Coca-Cola Magyarország és a Magyar Vöröskereszt évek óta közösen dolgozik azon, hogy a lehetőségekhez mérten könnyebbé tegye a nélkülözésben élők mindennapjait. Ennek elismeréseképpen emléklapot vehetett át a Coca-Cola Magyarország a Magyar Vöröskereszttől, a szervezet számára nyújtott kiemelkedő támogatásért a humanitárius válság kapcsán.

A Coca-Cola Magyarország 2020 áprilisában – reagálva a kialakult koronavírus-járvány okozta helyzetre – meghirdette a „Reklám helyett segítség” kampányát, amelynek keretében saját reklámhelyeit és közösségi média csatornáit a Magyar Vöröskeresztnek ajánlotta fel annak érdekében, hogy az otthon maradásról, egészségmegőrzésről, véradásról, adományokról szóló közérdekű üzenetek minél több emberhez eljussanak. A The Coca-Cola Foundation által kiírt pályázaton a Magyar Vöröskereszt ezen felül olyan támogatásban részesült, amelyet a koronavírus miatt nehéz helyzetbe került emberek megsegítésére használtak fel: a Magyar Vöröskereszt által működtetett családok átmeneti otthonának, hajléktalanellátó intézmények és szolgáltatások ellátottjainak, valamint időseknek, munka nélkül maradtaknak, karanténban levőknek – elsősorban élelmiszer-, higiéniai-, tisztítószer csomagok és pszichoszociális segítségnyújtás formájában.

A Magyar Vöröskereszt 2021 júniusa óta 2 618 élelmiszercsomagot és 200 speciális BABA PAKK csomagot osztott ki rászorulóknak, különös tekintettel a leendő anyákra és a babát váró családokra. Az év végéig a Vöröskereszt országszerte 10 472 embert tudott támogatni, és a támogatásból a legjelentősebb magyarországi egészségügyi intézmények kapacitását erősítette.

A Magyar Vöröskereszt – a magyar nélkülözők segítése mellett – a kezdetektől részt vett az Ukrajnából Magyarországra érkezők ellátásában a határ mentén. Ehhez csatlakozott idén az üdítőitalgyártó vállalat is, palackozó partnerével a Coca-Cola HBC Magyarországgal együtt. Közösen pénzügyi segélyalapokat hoztak létre, hogy azonnali támogatást nyújtsanak minden munkatársuknak, aki érintett. Az üdítőitalgyártó cég az elmúlt öt hónapban jelentős pénzadománnyal, 120 000 palack termékkel és mintegy 50 kolléga önkéntes munkájával támogatta a humanitárius szervezet tevékenységét az ukrajnai válság kapcsán. Az erről készült videót itt lehet megtekinteni:

A Magyar Vöröskereszt már február 24-étől kezdve tábori ágyakat, pokrócokat, egyszerhasználatos lepedőket, valamint felület- és kézfertőtlenítőket juttatott a keleti országrészben kijelölt befogadóközpontokba. Később a pályaudvarokon naponta 3-5 ezer embert láttak el. Emellett a mai napig részt vesznek az élelmezésben, továbbá tájékoztatással, elsősegélynyújtással és pszichoszociális segítségnyújtással, családi kapcsolatok megszakadása esetén keresőszolgálattal támogatja a menekülteket.

A két szervezet partnersége széleskörű tevékenységi területre terjed ki. Idén nyáron például a Coca-Cola a Balatoni Elsősegélynyújtó Szolgálat több mint 300 fiatal önkéntesének munkáját is támogatta, akik július elejétől vigyáztak a strandolók biztonságára 19 balatoni strandon.

A Coca-Cola Magyarország támogatta az Országos Csecsemőgondozási Versenyt, amelyen 150 általános- és középiskolás 23 csapat mérhette össze tudását elméleti kérdésekben és élethűen berendezett babaszobákban, konyhákban. Az esemény szakmai partnere a MAVE volt, míg a verseny zsűrije védőnőkből állt a magas színvonal biztosítékaként. A Véradók Világnapjának alkalmából az Empathy Közösségi Térben megrendezett véradást, valamint a Vöröskereszt Világnap apropóján meghirdetett ünnepi eseményt is támogatta az üdítőitalgyártó cég.