Az Auchan 2019 óta következetes fenntarthatósági stratégiát folytat, amikor is elsőként jelent meg a piacon újrahasznosított karton bevásárlódobozával. Ezt követően folyamatosan vezetett be környezetbarát bevásárlótáskákat, alternatív csomagolóeszközöket a zöldség-gyümölcsosztályra, amelyek között megtalálhatunk többször használatos, könnyen tisztítható, egyszerre hat termék tárolására is alkalmas gyümölcs- és zöldségtáskákat; mosható, három darabos Retasakokat; illetve a 100%-ban lebomló, biológiai alapanyagokból készült zacskókat. 2021 áprilisában megérkeztek a fenntartható csomagolások a pékáru részlegre is, a praktikus és mutatós zsákok moshatók, így többszörösen is felhasználhatók, amit a vállalat praktikus megoldással segít: a vonalkódot ugyanis a tasakok oldalán helyezték el, így az első használatot követően egyszerűen levágható. 2021-ben kiemelt aktivitást szenteltek a Műanyagmentes júliusnak is, amikor is különböző edutainment jellegű, call to action intézkedéssel kívánták rábírni vásárlóikat a kevesebb műanyaghasználatra. 2022 februárban a halak és húsok csomagolását cserélték le lebomló alternatívára. Április 19-től, a magyar kiskereskedelmi piacon először, kivezették az egyszer használatos műanyagzacskót, a rollbag-et, hogy előmozdítsák a környezettudatos vásárlási szokások kialakulását és mérsékeljék a háztartásokban keletkező műanyaghulladék mennyiségét, amivel számításaik szerint a vállalat évi 172 tonnát tud megspórolni.

További információ a projekttel kapcsolatban: