fbpx

Auchan – Februárban a fenntartható termékek kerülnek előtérbe az Auchannál

Auchan – Februárban a fenntartható termékek kerülnek előtérbe az Auchannál

Az Auchan Magyarország egyre erőteljesebb és hatékonyabb lépéseket tesz a környezettudatos működésért. A vállalat komoly vállalásokat tűzött ki az elkövetkezendő időszakra, 2030-ra például az üzletek működéséből fakadó (Scope 1 és 2) CO2 kibocsátást 46%-kal, az azon kívüli kibocsátást (Scope 3) pedig 25%-kal tervezik csökkenteni. Tavaly több úttörő lépést tettek a műanyagmentesítésért, most februárban pedig a Green Weeks nevet viselő aktivitásukkal szeretnék ráirányítani a figyelmet a fenntarthatóság fontosságára.

Februárban két héten keresztül a fenntartható termékek kerülnek előtérbe az Auchan Magyarország áruházaiban. A vállalat három fő terület mentén építi fenntarthatósági stratégiáját, amelyek közül az egyik legnagyobb terület a környezet. Ide tartozik például az energiahatékonyág, a műanyagfelhasználás csökkentése, a biodiverzitás védelme, az egészséges táplálkozás elősegítése, valamint az élelmiszerpazarlás csökkentése, ezek kapnak kiemelt figyelmet a Green Weeks elnevezésű kampány ideje alatt. Az áruházlánc nagyon fontosnak tartja a vásárlók edukálását, így a folyamatos kommunikáció mellett időről időre még hangsúlyosabban igyekszik felhívni a figyelmet a téma fontosságára.

A vállalat 2019 óta folyamatosan következetes lépéseket tesz a fenntartható működés irányába, amelynek kiemelt részét képezi a műanyagmentesítés. Ennek érdekében tavaly az áruházláncok közül elsőként vezették ki a forgalomból az egyszer használatos műanyagzacskót. A műanyag csomagolóeszközök helyett számos környezetbarát alternatívát kínálnak, úgy, mint a mára már ikonikusnak számító karton bevásárlódoboz, alternatív csomagolóeszközök a zöldség-gyümölcsosztályon és a pékáru részlegen, a lebomló, komposztálható változatok a húsoknál, halaknál. Február közepétől néhány paradicsomfajta is fenntartható papírdobozba kerül. Ez mindamellett, hogy praktikus és 100%-ban újrahasznosított papírból készült, dizájnos, ráadásul a megfelelő légáteresztés gondoskodik arról, hogy a benne lévő zöldségek frissek maradhassanak. A korábbi műanyagcsomagoláshoz képest ez a hullámpapírból készült, rétegelt doboz kevésbé érzékeny a párára és a hőingadozásra, aminek köszönhetően megnő a benne tárolt termék fogyaszthatósági ideje is.

A vállalat abban is szeretne segíteni vásárlóinak, hogy vásárlásaik során tudatos döntéseket hozhassanak. Az akciós újságban számos szemléletformáló üzenettel, a helyszínen pedig különböző táblákkal támogatják az eligazodást a környezettudatos termékkínálat között.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!