fbpx

„A szervezeten belül kivételes összefogást és szolidaritást tapasztaltunk a karantén alatt”

„A szervezeten belül kivételes összefogást és szolidaritást tapasztaltunk a karantén alatt”

A Telenor Magyarország a tavaszi karanténidőszak alatt alkotta meg az #ITTVAGYUNKEGYMÁSNAK koncepciót, amellyel a vállalat elnyerte az idei Effekt 2030 Díjat a Legpéldamutatóbb munkáltató kategóriában. Endrei-Kiss Judit HR vezérigazgató-helyettest kérdeztük a programról, melynek célja a szervezeten belüli összefogás erősítése és a közösségi élmény elmélyítése.

A Telenor Hungary számára már korábban is prioritás volt a munkavállalók jólléte, a „people first” elve. A koronavírus-járvány megjelenése hogyan hatott a vállalati kultúrára, a cég employee experience aktivitásaira?

Üzleti és munkáltatói stratégiánk alappillére, hogy a munkavállalóink az elsők, ez pedig a karanténidőszakban minden eddiginél érzékelhetőbbé vált. A felsővezetés teljes mellszélességgel a „people first” elve mellé állt és elköteleződött a munkavállalók biztonsága és a munkahelyek védelme mellett, aminek érdekében több intézkedést, támogató megoldást hoztunk. A szervezeten belül kivételes összefogást és szolidaritást tapasztaltunk a karantén alatt, a közösség valóban megélte, hogy egy csapat vagyunk. A közösségi élmény elmélyítése kifejezett célunk is volt az olyan tevékenységeinkkel, amelyek az összefogást, az együttműködés erősítését szolgálták.

A tavaszi karanténidőszakban bevezetett intézkedések, fejlesztések milyen mértékben váltak a társaság mindennapos működésének részévé?

A karanténidőszak alatt a székházunkban folyó munkát a lehető legnagyobb mértékben otthoni munkavégzésre állítottuk át. A szükséges infrastruktúra biztosítása mellett átalakítottuk bizonyos folyamatainkat; a vezetőket felkészítettük a virtuális csapatok motiválására, menedzselésére; a belső eseményeinket, képzéseinket pedig az online térbe tereltük. Ezek a gyakorlatok szilárdan beépültek a mindennapos működésünkbe, és folyamatosan dolgozunk azon, hogy fejlesszük, továbbhangoljuk a szükséges folyamatokat.

A tavaszinál jóval intenzívebb második hullám idején mennyire nyújtanak segítséget a korábbi tapasztalatok, a már megvalósított programok, és milyen újabb kezdeményezéseket tervez a vállalat a járvány hatásainak enyhítésére?

A távoli munkavégzésben szerzett tapasztalatokra továbbra is építünk, a tavasszal bevezetett és intenzívebben használt online platformok, applikációk új funkcióit, megoldásait folyamatosan alkalmazzuk. Az ebben szerzett rutin jelenleg is nagyban megkönnyíti a munkavégzést, és elősegíti a home office terjedését olyan területeken is, ahol korábban erre kevésbé volt lehetőség. A különböző munkamódok tesztelése során a hibrid megoldások váltak be a leginkább. A kollégák dönthetnek arról, hogy a jelenlegi helyzetben otthonról dolgoznak-e, vagy időként bejárnak az irodába, így mindenki igényéhez rugalmasan tudunk alkalmazkodni. Azt tapasztaltuk, hogy a felhatalmazás és a szabad választás lehetősége motiválóan hat a szervezetre és növeli a munkavégzés hatékonyságát is. A közösség egybentartását, a csapatszellem erősítését támogatjuk például azzal, hogy újraszervezzük és megerősítjük a belső influencer közösség legaktívabb tagjaiból, a mobilizerekből álló csapatot. Ők segítik az információáramlást és hasznos visszajelzéseket adnak arról, hogy milyen kihívásokkal szembesülnek a kollégák a különböző területeken. Büszkék vagyunk arra is, hogy egy markáns kampány keretében tovább mélyítjük a vállalati értékeinket, tehát az idei évhez alkalmazkodva a vállalati kultúránkat is organikusan fejlesztjük.

A projektről készült esettanulmány megtalálható esettanulmány-gyűjteményünkben.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!