Szeptember 30-án 12:00 órakor lezárult az Effekt 2030 díj közönségszavazása. A szakmai zsűri döntése alapján 21 vállalati program szerepelt azon a shortlisten, amelyre a nagyközönség voksolhatott. Idén a szavazók túlnyomó többségének tetszését a Jövő gazdasága kategóriában induló pályázatok nyerték el. A lista élén sokáig szoros volt a küzdelem, de végül a SPAR programja aratott magabiztos győzelmet, megelőzve a most első alkalommal induló FoxPost projektjét. A nyertes az Effekteam október 6-án tartandó szakmai konferenciájának keretében veheti át az elismerést.

Az Effekt 2030 szakmai megmérettetésének rendszeres résztvevőjeként, a SPAR Magyarország idén a Jövő gazdasága kategóriában szállt versenybe SPAR a társadalomért – Hungaricool by SPAR és Régiók Kincsei programok elnevezésű pályázatával. A vállalat alapítása óta aktívan segíti a hazai termékek piacra jutását, mindig is fontosnak tartotta, hogy termékkínálatában kiemelt szerephez jussanak a magyar termelők, gyártók és feldolgozók. Fenntarthatósági programjai közül éppen ezért meghatározó jelentőségűek a Régiók Kincsei és a Hungaricool by SPAR. A programok több alappillérre támaszkodnak: a fenntarthatóságot is prioritásként kezelő, ötletes, piacképes termékek támogatására, a magyar gazdáktól történő vásárlásra, hazai termékek és alapanyagok beszerzésére, a rövid szállítási útvonalra, a szortimentben dominánsan megjelenő zöld/fenntartható termékekre, valamint a kereskedelmi partnerek és fogyasztók edukációjára. A Régiók Kincsei keretében Győrben, Hódmezővásárhelyen, Nyíregyházán, Pécsen, Székesfehérváron és Zalaegerszegen olyan központokat hoznak létre, melyek 50 km-es hatósugarában lévő kis termelővállalkozások kaphatnak együttműködési lehetőséget. A 2019-ben elindult Hungaricool by SPAR innovációs versenyben a cég a fenntarthatóságot is prioritásként kezelő, ötletes, piacképes, hazai termékeket keresett. Az eltelt évek alatt több száz vállalkozás pályázott. 2020-ban az RTL Klub „Cápák között” üzleti show-jához csatlakozva indult el az újabb megmérettetés, hogy a cég még szélesebb nyilvánosságot biztosítson a versenyzőknek. Az egyedülálló kezdeményezés sikeres: a 2021-es verseny keretében 7 nyertest hirdettek, és a vállalkozások győztes márkái ma már összesen 32 cikkelemmel gyarapítják az INTERSPAR-ok kínálatát.

Az Effekt 2030 díj idei közönségszavazásán a Jövő gazdasága kategóriát képviselő pályázatok nyerték el a nagyközönség túlnyomó többségének tetszését. A most első alkalommal versenybe szálló FoxPost Zrt. FOX Green programja erőteljesen indított, de a finisben végül a SPAR aratott magabiztos győzelmet. A közönségdíj ünnepélyes átadására október 6-án kerül majd sor, az Effekteam által szervezett KÖZÖSSÉG. HATÁS. JÖVŐ. – Bizalomépítés és társadalmi fenntarthatóság az ESG tükrében című konferencia keretében. A nyertesnek ezúton is gratulálunk!

A shortlistes projektek leírásai és a közönségszavazás eredményei megtekinthetők ezen a linken.