Szeptember 18–29. között voksolhatott a nagyközönség arra a 16 vállalati ESG megoldásra, amely a szakmai zsűri döntése alapján felkerült az Effekt 2030 idei shortlistjére. A Lidl Magyarország most első alkalommal indult a megmérettetésen, de élelmiszermentő programjával máris sikerült megszereznie a szavazatok mintegy 40 százalékát, és ezzel elnyerte az idei közönségdíjat. Az ünnepélyes díjátadásra október 5-én, az Effekteam szakmai konferenciájának keretében kerül sor.
A Lidl új pályázóként a Zöld egyensúly kategóriában nevezett az Effekt 2030 – Az ESG megoldások díjára. A vállalat Élelmiszermentés a Lidl Magyarországnál elnevezésű programjának lényege az élelmiszer-hulladék csökkentése, valamint a vásárlók edukációja a háztartási élelmiszer-hulladék mérséklése érdekében. Élelmiszermentési tevékenysége keretében az áruházlánc megmaradó, de emberi fogyasztásra alkalmas élelmiszereket adományoz a rászorulóknak. Ez felajánlás útján, karitatív partnerek közreműködésével történik úgy, hogy az élelmiszerek a legtöbb esetben közvetlenül az üzletből, naponta elszállításra kerülnek, így havi szinten ma már több mint 110.000 ember részesül a támogatásban. A társaság 2021-ben a fesztiválkitelepülésein is megkezdte az élelmiszermentést. Az EFOTT-on, a Campus Fesztiválon és a Lidl Balaton-átúszáson megmaradt pékáruval, zöldséggel és gyümölccsel 2021-ben 555, míg 2022-ben 800 rászoruló élelmezését segítette. Az elmúlt évben a Lidl elindította „Mentsük meg!” országos élelmiszermentő akcióját, melynek keretében a külsőleg már nem tökéletes, de még fogyasztható gyümölcsöket, zöldségeket egységcsomagban, kedvezményes áron kínálja vásárlóinak. Az élelmiszerpazarlás kapcsán 2021-ben és 2022-ben is edukációs céllal kampányt szervezett social média követői számára, utóbbit a Magyar Élelmiszerbank Egyesület szakmai közreműködésével. 2022-ben órarendtervező pályázatot hirdetett általános iskolásoknak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal szakmai támogatásával.
Bár az idén megújult Effekt 2030 díj közönségszavazásán számos visszatérő pályázó is szerepelt, a Lidl Magyarország programja mindvégig stabilan vezetett, és a voksok mintegy 40 százalékát megszerezve magabiztosan nyert. A győztes október 5-én, a KÖZÖSSÉG. HATÁS. JÖVŐ. – A környezeti, társadalmi kihívásokra adott aktuális és hatékony vállalati megoldások című konferencia keretében veheti át a közönségdíjat, melyhez ezúton is gratulálunk!